Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Kumpel wyhaczył w/w sztukę u gościa w ogródku przed domem. Okazało się że to polski salon `17r, 176 tys km przebiegu... klasyka: 5 lat leasingu + wykup i 3 lata jeździł prywatnie no i sprzedaje. Obsługa w ASO do 120 tys km, jakiś tam carverticalach potwierdził bezwypadkowość i przebieg. Tam była jakaś przycierka tylnego zderzaka przy cofaniu, naprawione za swoje. Generalnie dobre auto. Kumpel zadzwonił czy bym z nim nie podjechał zobaczyć - niedaleko. Uzbroił się w jakiś tam ELM + OPL apkę, sprzedający akurat miał podrzucić expres do kawy gdzieś do serwisu - to mówi wsiadać i się przejedziemy. 100km łącznie wyszło także... no jazda próbna kompleksowa.

Auto zimne, stało koło 3 dni nie palone. Zapytał czy możemy  się podpiąć z takim czymś coby parametry podejrzeć itp. Koleś nie miał nic przeciwko. Silnik odpalił za drugim obrotem wału, od razu równo, żadnego rzężenia łańcucha czy coś, żadnego bączka dymnego. Nic. Z resztą sprawdziłem końcówkę rury wydechowej - czysta stal także DPF i AdBlue chyba działają prawidłowo. Kumpel za kierę, ja z boku, właściciel z tyłu i lecimy. W apce przełączyłem na DPF bo tam ch... się znam na niej i pokazało że DPF zapełniony w 74% a ostatnie wypalanie 260km temu. Sprzedajacy mówił że ostatnie kilka miesięcy auto to już w zasadzie w koło komina głównie jeździ także zbędne w domu - dlatego sprzedaje. Jechaliśmy normalnie, na ile warunki drogowe pozwalały ale bez szału: 70-80km/h no i rosło to zapełnienie filtra w sumie dość szybko. Po niespełna 15km przekroczyło 83% i zapaliło się na czerwono takie z 1/3 od dołu, najpierw cyfra 6 potem 7 i rozpoczeło wypalanie.

Na desce auta żadnych komunikatów poza widocznym wzrostem spalania chwilowego o jakieś 2L. W apce ciśnienie oleju podskoczyło w przedział 5-6 bar, EGR cały czas na 0% a EGT w okolicach 500*C. Kumpel też starał się trzymać silnik tak w przedziale 2-3 tys obr na biegach żeby nie przerywać procedury. Nie wiem ile trwała... z 10 min może, z 15km pewnie i zeszła do 20% i zakończyła się.

Licznik apki pokazał że 300km od ostatniego wypalenia przejechało i zaczął liczyć znowu od zera.

Ale nie wiem czy te 20% na których się zakończyło wypalanie to tak ma być ?

No i po tych tam 30km lokalnymi wjechaliśmy na autostradę na kolejne 30km. Właściciel auta powiedział żeby tam się nie szczypać, on tym normalnie po 140 lata. No wiec 140 licznikowe na tempomat i śmigamy.

I tak sobie oglądam te parametry... EGT tak w okolicach 410*C, doładowanie 0,4 bara, ale widzę że DPF przybiera... W zasadzie po 40km od zakończenia wypalania miał już znowu ok 50% wypełnienia. To tak ma być ? To normalne ?

140km/h tempomat autostrada - co wyświetlał OPL

dpf.jpg.49037359cae6e877bdf8d6d7cc5a85a4.jpg

 

Ze 2x była okazja to bujnął się nią do 160 nawet chyba 170km/h - szczerze to w szoku byłem jak to żwawo przyspieszało od 140 w górę ale ta szybkość zapełniania się DPF mnie trochę zastanawia czy to tak normalnie ?

Potem przełączyłem się na silnik/wtryski, coś tam takiego jest... No to parametry równo szły. Nawet zrzut ekranu zrobiłem przy 140km/h no to takie coś pokazywał

zrz.jpg.6569ba897d48522cad61703de700e65e.jpg

Nic niepokojącego. Przypominam - autostrada, tempomat zapięty na 140km/h.

Ale poziom zapełnienia DPF cały czas powoli rósł. Tzn jak tam był jakiś odcinek równiej jazdy czy hamowania silnikiem to spadał o 2-4%, ale jak trzeba było przyspieszyć 3-4-5 od jakich 50 do 100km/h to podskakiwał o 6% do góry.

Ostatecznie dojechaliśmy do domu robiąc łącznie 95km z czego 70km po wypaleniu DPF i zapełnienie DPF pokazywało znowu 76%. W zasadzie jakby szło dalej tak jak szło od początku to za 15km włączyło by się znowu wypalanie DPF.

Kumpel w zasadzie od połowy drogi "już kupił to auto", nawet zwiększył sobie limit przelewu na tą okoliczność żeby gościowi przelać kasę ale jakoś tak zagadałem żeby ochłonął... no na okoliczność tego co tam się z tym DPF robiło podczas tej przejażdżki.

Co Wy na to ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108524-astra-j-16cdti-spostrze%C5%BCenia-przedzakupowe/
Udostępnij na innych stronach

Odpuść ten śmietnik. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108524-astra-j-16cdti-spostrze%C5%BCenia-przedzakupowe/#findComment-825226
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd był wymieniany? Poniżej 5 tysięcy nikt tego nie zrobi , a i płacąc więcej nie masz pewności czy będzie dobrze zrobiony . Ten silnik był oferowany w bardzo krótkim jak na samochód okresie . Zrezygnowali z niego zapewne nie dlatego że był taki dobry. Jest sporo opini o 1.6 CDTI. Jeśli rzeczywiście chce astrę z dieslem to tylko 1.7 i najlepiej nie 131 konna na osprzęcie Denso 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108524-astra-j-16cdti-spostrze%C5%BCenia-przedzakupowe/#findComment-825231
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie był... ale po takim przebiegu ? Auto było obsługiwane "na 2x" czyli co 15cie zmieniał sam olej gdzieś u jakiegoś mechanika a co 30ci jeździł do ASO bo tam wiadomo, wymogi leasingu. Potem już sam zmieniał dalej co 15cie.

Gdzieś tam kliknąłem w odczyt błędów to znalazł tylko jakiś od zamka w tylnej klapie - coś tam o przekroczonej wartości granicznej. Ale klapa działała. Może jakiś przypadkowy ? Coś tam kiedyś jakąś zimą przymarzło... A może zdycha. Ale to zamek w klapie, używek na metry w razie jakby.

Dlaczego ten silnik ? głównie pod kątem cen części - owszem - rozrząd to kosztowna sprawa ale raczej trwała, to nie VAG gdzie łańcuchowe potrafiły i 60 tys km ledwo wytrzymywać. Jakieś wtryski gdyby coś... po 400zł regenerowane przez duże serwisy Boscha itp z 2-letnią gwarancją. Dwumasa nie daje żadnych objawów - końca, podobnie turbosprężarka - nic nie gwiżdże, nic nie świszcze, żadnych niepokojących dźwięków. Auto jest żwawe i dynamiczne.

 

Tylko te odczyty z DPF`a... co do których miałem podejrzenia że albo DPF się już kończy i wymaga regeneracji, albo coś z wtryskami może być nie tak (leją czy coś), ale jak pisałem: silnik odpalił bez problemu, równo na wszystkie 4 gary, a był zimny, stał 2 czy 3 doby. Równo pracował, żadnego bączka dymnego. Nic. Końcówka rury też czysta zarówno przez oględzinami jak i po trasie bo sprawdziłem jeszcze raz. No sam rozruch, na ucho 2-3x wałem przekręcił nim zaskoczył.

 

To co przemawia na plus za tym autem to bezwypadkowa przeszłość i polski salon - pełna udokumentowana historia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108524-astra-j-16cdti-spostrze%C5%BCenia-przedzakupowe/#findComment-825238
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tego nie ruszał , a z tą legendarna trwałością rozrządu też bym nie przesadzał .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108524-astra-j-16cdti-spostrze%C5%BCenia-przedzakupowe/#findComment-825242
Udostępnij na innych stronach

Kolejna odpowiedź z gatunku "wiem ale nie powiem" tudzież jakichś generalizacji. No dasz radę coś merytorycznej się wypowiedzieć poza lakonicznym "

Cytat

to śmietnik i ty byś nie ruszał

" a poza tym rozrząd za 10 tys...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108524-astra-j-16cdti-spostrze%C5%BCenia-przedzakupowe/#findComment-825244
Udostępnij na innych stronach

Merytorycznie jest to nie udany motor który szybko wycofali ze sprzedaży, mało kto go zna i potrafi poprawnie zrobić . Cóż tu więcej pisac ? Jeśli napisałeś że ma rozrząd trwalszy niż vag,  układ paliwowy tańszy w naprawie niż vag to co mam Cię przekonywać ? Wpisz w forum 1.6 CDTI i szukaj. Nie tak dawno ziomek wrzucił w układ paliwowy 6 tysięcy z zerowym efektem .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108524-astra-j-16cdti-spostrze%C5%BCenia-przedzakupowe/#findComment-825247
Udostępnij na innych stronach

W takim razie mój to normalnie jakiś biały kruk... skoro jeszcze działa...

2 godziny temu, Marcin 83 napisał:

układ paliwowy tańszy w naprawie niż vag

to chyba nie wiecie ile potrafi kosztować reanimacja 1.6TDI na wtryskach Contiego... Polecam... w robocie przerabialiśmy. Świadomy jestem że wielu w tym kraju zatrzymało się na etapie 1.9TDI VP, część słyszała o PD... ale jak przychodzi do reanimacji "legendarnych " 2.0 zwłaszcza z trefnych serii to jakoś jedynym skutecznym rozwiązaniem jest zawsze olx w dziale sprzedam lub zamienię.

 

2 godziny temu, Marcin 83 napisał:

Nie tak dawno ziomek wrzucił w układ paliwowy 6 tysięcy z zerowym efektem

widać miał kiepskich doradców

 

2 godziny temu, Marcin 83 napisał:

Wpisz w forum 1.6 CDTI i szukaj.

wiadomo że pochwalnych peanów na żadnym forum na temat żadnego z silników nie znajdziesz bo idea forum jest taka że trafiają tu tylko tacy co szukają pomocy i porady a nie ci co rąbnęli 350 i dalej działa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108524-astra-j-16cdti-spostrze%C5%BCenia-przedzakupowe/#findComment-825250
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności