Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Załóż diodę pod ogrzewane lusterko  która się uruchomi przy wypalaniu . 

Po spalaniu chwilowym i podniesionych obrotach silnika też poznasz , oraz po dźwięku silnika, jak już będziesz wiedział jak on wygląda . 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108550-astra-h-17-ci%C4%85le-przybywa-mi-oleju-w-silniku/page/3/#findComment-825378
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ciągle mam wrażenie jakby cały czas był tryb wypalania dodatkowo śmierdzi z wydechu.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108550-astra-h-17-ci%C4%85le-przybywa-mi-oleju-w-silniku/page/3/#findComment-825475
Udostępnij na innych stronach

Bo najwyraźniej tak jest . Popatrz wtedy na obroty biegu jałowego oraz chwilowe spalanie 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108550-astra-h-17-ci%C4%85le-przybywa-mi-oleju-w-silniku/page/3/#findComment-825487
Udostępnij na innych stronach

Nie mam kompa w samochodzie także spalania nie zobaczę, pytanie co dalej z tym można zrobić.

 

 

Edytowane przez zasit

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108550-astra-h-17-ci%C4%85le-przybywa-mi-oleju-w-silniku/page/3/#findComment-825489
Udostępnij na innych stronach

Na pewno sprawdzić co powoduje ciągle wypalanie . Podjechać do kogoś kto ma kompa , zobaczy błędy, zobaczy jak często jest wypalanie . To najmniejszy koszt i podstawa 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108550-astra-h-17-ci%C4%85le-przybywa-mi-oleju-w-silniku/page/3/#findComment-825491
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, zasit napisał:

pytanie co dalej z tym można zrobić.

jedź do speców co wykastrują auto z tego problematycznego i kosztownego ustrojstwa i będziesz miał z bani temat na lata...

Albo będziesz topił kolejne tysiące złotych co roku w jakieś próby reanimacji polegające na wymianie kolejnych czujników (za grube tysiące) co "pomoże" na 30-50-200km albo na tydzień i znowu to samo...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108550-astra-h-17-ci%C4%85le-przybywa-mi-oleju-w-silniku/page/3/#findComment-825499
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedż z Ai deepseek

 

Na podstawie Twojego opisu, **tak, jest bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że pompa wysokiego ciśnienia (PWiS) jest uszkodzona i to jest źródłem wszystkich Twoich problemów.**

Rozwińmy to krok po kroku:

### Dlaczego pompa wysokiego ciśnienia jest głównym podejrzanym?

1.  **Opiłki metalu w filtrze paliwa:** To jest **klasyczny i nieomylny objaw** rozpadającej się pompy wysokiego ciśnienia. Pompa ta ma precyzyjne, metalowe elementy wewnętrzne (tłoczki, cylindry), które są smarowane i chłodzone olejem napędowym. Gdy zużyją się lub korodują (np. od złej jakości paliwa lub wody w układzie), zaczynają się ścierać, generując drobne opiłki metalu.
2.  **Przybywanie oleju w silniku:** To jest bezpośrednia konsekwencja punktu 1. Uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia przestaje być szczelna. Olej napędowy pod wysokim ciśnieniem przedostaje się przez uszkodzone uszczelnienia do **obwodu smarowania silnika**, czyli mieszając się z olejem silnikowym.
    *   Dlaczego oleju *przybywa*? Bo do standardowej objętości oleju silnikowego dolewa się ciągle paliwo. To niezwykle groźne zjawisko, ponieważ:
        *   **Rozrzedza olej** – traci on swoje właściwości smarne, co prowadzi do szybszego zużycia a nawet zatarcia silnika.
        *   Może doprowadzić do **uszkodzenia turbosprężarki** i **zablokowania katalizatora** lub DPF.
3.  **Problem z dźwiękiem "duszka" podczas jazdy:** Ten dźwięk (często opisywany jako świst, pisk, "duszenie się" silnika pod obciążeniem) może wynikać z niestabilnej pracy pompy, która nie jest w stanie utrzymać wymaganego ciśnienia paliwa, gdy silnik potrzebuje więcej mocy.

### Podsumowanie zależności przyczynowo-skutkowej:

**Uszkodzona Pompa Wysokiego Ciśnienia**
→ **Generuje opiłki metalu** → które trafiają do całego układu wtryskowego (w tym do filtrów)
→ **Olej napędowy przecika do miski olejowej** → poziom oleju silnikowego rośnie
→ **Niestabilne ciśnienie paliwa** → powoduje problemy z pracą silnika (dźwięk "duszka")

---

### Co dalej? Pilne działania!

1.  **NIE JEŹDŹ TYM AUTEM!**
    *   Jazda z opiłkami w układzie paliwowym prowadzi do nieodwracalnego zniszczenia **wtryskiwaczy**, które są jeszcze droższe od pompy.
    *   Jazda z rozrzedzonym paliwem olejem silnikowym grozi **zatorem silnika**, czyli wymianą całej jednostki napędowej.

2.  **Udaj się do dobrego warsztatu, specjalizującego się w silnikach wysokoprężnych.**
    *   Opowiedz mechanikowi dokładnie o wszystkich objawach (przybywanie oleju, opiłki w filtrze, dźwięk).

3.  **Co musi zrobić warsztat?**
    *   **Potwierdzić diagnozę:** Wymontować i rozkręcić PWiS, aby potwierdzić jej zużycie.
    *   **Wymienić pompę wysokiego ciśnienia** na nową lub regenerowaną (z gwarancją).
    *   **Przepłukać cały układ paliwowy:** Wymienić przewody paliwowe, filtr paliwa, a często także **zbiornik paliwa**, ponieważ opiłki mogły się już dostać wszędzie.
    *   **Sprawdzić lub wymienić wtryskiwacze:** Konieczne jest ich sprawdzenie na stanowisku diagnostycznym. Nawet jeśli nie są jeszcze uszkodzone, mogły zostać zapchane opiłkami.
    *   **Wymienić olej silnikowy i filtr oleju:** Natychmiast po usunięciu usterki, aby usunąć z układu smarowania rozcieńczony olej.

### A co z DPF?

Mechanik mógł próbować "wykrzyczeć" lub wymusić regenerację DPF, ale to była walka z objawami, a nie z przyczyną. Gdy olej silnikowy jest rozrzedzany paliwem, silnik kopci bardziej i DPF szybciej się zapycha. Naprawa pompy i wymiana oleju rozwiąże również problem z DPF w dłuższej perspektywie.

**Podsumowując:** Twoja diagnoza jest prawdopodobnie trafna. Wszystkie objawy wskazują na uszkodzoną pompę wysokiego ciśnienia. To poważna, ale naprawialna usterka. Kluczowe jest, abyś jak najszybciej odholował auto do warsztatu i nie kontynuował jazdy, bo koszty naprawy mogą wzrosnąć wielokrotnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108550-astra-h-17-ci%C4%85le-przybywa-mi-oleju-w-silniku/page/3/#findComment-825511
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo z tego co wczoraj oglądałem to po wymianie chłodnicy ucieka mi płyn dolałem jakieś 350 ml, czy może to być cieknąca chłodnicza tego egru ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/108550-astra-h-17-ci%C4%85le-przybywa-mi-oleju-w-silniku/page/3/#findComment-825572
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności