Skocz do zawartości

Głośna praca silnika Z17DTH (1,7 cdti)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam wlasnie taki sam problem. Silnik bardzo glosno chodzi podczas przyspieszania w granicach 1500-2500 na zimnym, na cieplym jest ciszej i nie jest to az tak denerwujace. Jednakze chcialbym sie z tym problemem uporac. Merivka stala u mechanikow 2lata i nikt nic nie zrobil konkretnego. Wymienili nawet caly silnik, tzn goly slupek... ale to nic. teraz przeczytalem ze z ta pompa i sie zastanawiam czy macie racje, bo wsadzilem w silnik juz ponad 4000 i dalej nic. Pomozcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przecież napisał że turbo i wtryski ma wymienione.

 

Czekam na wyjaśnienie tematu bo mam u siebie podobny problem. Do tego wczoraj zaczął mi szarpać na zimnym silniku i nierówno pracować. Po nagrzaniu problem znika i wszystko ok. Sygnalizuje złą pracę kontrolką serwisową która gaśnie przy wejściu na wyższe obroty. Do tego dymi najpierw na biało przez ok 1min potem na czarno do czasu nagrzania.

 

Wiecie co to może być?

 

A

 

Czy rozwiązał Pan problem szarpania na zimnym ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Merivka

najgorsze jest to ze nikt juz tego tematu nie odwiedza i nie mozna sie dowiedziec wiecej jakis ciekawych i potwierdzonych informacji.

szkoda bo meriva to naprawde fajny samochod ale ten dzwiek go kompletnie dyskfalifikuje a ciezko go sprzedac...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najgorsze jest to ze nikt juz tego tematu nie odwiedza i nie mozna sie dowiedziec wiecej jakis ciekawych i potwierdzonych informacji.

a czego tu się wiecej chcesz dowiadywac?? generalnie wiadomo od czego taki dźwiek jest, po drugie trzeba się przyzwyczaić ze ten typ tak ma i nie szukać dziury w całym...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale ten typ tak nie ma, ja swoją doprowadziłem do takiego stanu że nawet koleś w oplu powiedział że nie słyszał że by było tak cicho,wymieniłem wszystko prawie co się dało i zrobiło się cicho i miło ,a usterka dalej była,minowicie czasem jak wciskałem pedał gazu mocniej było tak jak by jej paliwa brakowało obroty spadały i jak by hamulec wciskał ,wymieniłem wtryski na nowe 4 szt a co mi tam(mam te stare za piwo mogę oddać,stan nieznany) pompę wysokiego ciśnienia listwę wszystkie zawory świece EGR dwumasę i wiele innych rzeczy i dalej to samo czasem gasła kilka razy dziennie czasem nie chciała odpalić ,ale w trasie nigdy się nie zbuntowała,chciałem sprzedać ale każdy wie jak się sprzedaje Merivkę ,i dzień przed wigilią Pan się zlitował i przód mi skasował,nigdy więcej dezela

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam. Ja też mam ten stukot. Przy ciepłym silniku też go słychać, ale o wiele mniej. Ale pali normalnie, jedynie gdy się szybko przyspieszy to bączka z tyłu widać. Również gdy jedzie się na wysokich obrotach to dymi. Ale nie przejmuje się tym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarek121601

Witam

 

Kopcenie przy każdym mocniejszym dodaniu gazu i klekotanie zmniejszyło się po wyczyszczeniu EGR i dolotu. Silnik chodzi dużo ciszej po wymianie oleju, miałem poprzednio 5W30 Mobil Formuła DPF a wymieniłem na tańszy też 5W30 Mobil 3000 - auto bez DPF przebieg 100Kkm

Tak wyglądała rura dolotu powietrza zaraz za zaworem EGR kopcenie na czarno to efekt nadmiaru spalin przy niedomykanym EGR i ograniczenie dolotu powietrza (tlenu) przy nadmiarze paliwa. Powodować to może ogłupianie komputera przez co zmianę kąta wtrysku i głośniejszą pracę.

post-19583-0-77794800-1327607113_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy można ten zawór EGR samemu wyczyścić domowym sposobem?

Jakie problemy jakieś wskazówki :prosze:

I może ktoś ma fotke gdzie dokładnie on się znajduje meriva 1,7 cdti .

A może jakaś instrukcja lub link :prosze:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, można czyścić samemu. Mi zajęło to 2 dni (przez noc zawór się moczył).

 

Jest w internecie prosta instukcja na przykładzie Astry z tym silnikiem, ja się wspomagałem. Nazywa się "EGR-Cleaning-1.7CDTI.pdf". Gdybyś nieznalazł napisz mi mejla [email protected] to prześlę.

 

Zawór jest nad skrzynią, bliżej tyłu silnika łatwo znaleść śledząc gdzie idzie kolektor i dolot.

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności