Skocz do zawartości

Wielokrotnie poruszany problem kontrolki z samochodzikiem.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym stawiał ponownie na czujnik obrotów wału korbowego. Miałem identyczne objawy...po podłączeniu do kompa czujnik chodził idealnie...zaś przy pewnym przedziale temperatury ok 85 C podczas jazdy samochodem co jakiś czas dawał błednę sygnały i odcinało turbo. Wymiana czujnika pomogła :roll:

]

Właśnie wróciłem z badania, błąd: Po335(4), czyli Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A" - zwarcie do plusa! tylko teraz czy to wina tego czujnika czy może jest jakieś "zwarcie"? Miałeś identyczny błąd?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 199
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tom,

 

Mnie na techu pokazało :błąd P0725 - Engine speed sensor Input Circuit Incorrect Signal (nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów) oraz P1335 coś o pompie wtryskowej że czujnik nie dostaje sygnału(brak sygnału CKP.). Wszystkie te błędy były spowodowane czujnikiem obrotów.

 

W obu przypadkach program "autodata" zaleca sprawdzić: Przewody, ECM, czujnik CKP, RPM, ECM/PCM/TCM. (niestety ale tych skrótów nie rozumiem) - twój kod błędu również mówi o kontroli CKP , ECM i przewodach.

 

Tis 2000 mówi o twoim błędzieP0335 że to:

 

1)Usterka obwodu czujnika położenia wału korbowego

2)Sygnał od czujnika położenia wału korbowego poza zakresem.

 

W obu przypadkach należy sprawdzić wtyk wiązki przewodów

(od strony wiązki przewodów) po kolei zacisk 3 i masa, 3 i 2, 1 i masz - zakres dla wszystkich powinien wynosić 4,8-5,2 V

Są dwie możliwości albo uszkodzony czujnik albo moduł sterujący (ewentualnie przewód)

 

W moim przypadku pomogła wymiana czujnika obrotów wału korbowego. Jeżeli masz zwarcie i daje błędny sygnały to ja bym jednak go wymienił - jest to kawałek plastiku z przewodami- naprawić tego się nie da. Możliwe że wtyczka źle styka lub gdzieś przewód jest przytarty trudno powiedzieć. Dostęp do tego czujnika jest bardzo "upierdliwy" i bez podnośnika lub kanału trudno go wymienić( a nawet jest to niemożliwe).

 

Musisz sam wybrać, ryzykujesz i wymieniasz czujnik w "ciemno"( u znajomego z kanałem) lub szukasz po przewodach u elektryka w serwisie i bulisz. Ryzyk fizyk.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że wtyczka źle styka lub gdzieś przewód jest przytarty trudno powiedzieć. Dostęp do tego czujnika jest bardzo "upierdliwy" i bez podnośnika lub kanału trudno go wymienić( a nawet jest to niemożliwe).

Gdzie mniej więcej jest ten czujnik?

W obu przypadkach należy sprawdzić wtyk wiązki przewodów

(od strony wiązki przewodów) po kolei zacisk 3 i masa, 3 i 2, 1 i masz - zakres dla wszystkich powinien wynosić 4,8-5,2 V

Mogę to sprawdzić sam najprostszym miernikiem elektrycznym? czy jakiś bardziej fachowy sprzęt jest wymagany?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lokalizacja:

http://img230.imageshack.us/my.php?image=oddouds0.jpg

 

Opis:

Zdemontować dolną osłonę komory silnika

 

Wykręcić śruby mocujące (2) od rury cieczy chłodzącej(1) – ostrożnie przycisnąć rurę cieczy chłodzącej do przodu.

 

Rozłączyć złącze wiązki przewodów nadajnika impulsów wału korbowego i wyjąć je z uchwytu – odłożyć przewód.

 

Wymontować nadajnik impulsów wału korbowego (3) z kadłuba silnika.

 

Tyle prowadzi TIS.

 

Mnie się jednak wydaje że jeżeli zdejmiesz zderzak to na kanale czujnik wymienisz bez demontażu osłony i rury.

 

Co do miernika to taki z Tesco za 20 zł powinien być dobry ale powiem szczerze że sam tego nie robiłem tylko wymieniłem na nowy.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam zafirę B 1,9 cdti i u mnie ta kontrolka (samochodzik z kluczykiem) zaczęła zapalać się po wymianie oleju-jaki był nie wiem ale zalałem castrol magnatec 5W40. zapala się i nie gaśnie na zimnym silniku ale wystarczy że przygazuję do 3000-3,500 obrotów i gaśnie. na ciepłym silniku nie zapala się. jak kontrolka pali się silnik nie wchodzi w tryb awaryjny.

co mam zepsute?

pomóżcie mi, proszę ! :D

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam robiony wedle wzoru z allegro przez mojego kumpla z klubu VU

dzialal z laptopem z wejsciem COM

...

program opeltech2

albo opelscanner

 

witam,

 

a masz moze schemat tego interfejsu i mozesz udostepnic?

 

pozdrawiam

opolanin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra Panowie.

Jako autor tematu, który swoją drogą pięknie się rozwinął :wesoly: powracam :wesoly:

 

Po dwóch ( chyba ) m-cach spokoju problem powrócił ze zwojoną siłą tzn. samochodzik zaświecił się dzień po dniu a tego do tej pory nie miałem.

 

I znowu samochód mułowaty, obroty nie większe jak 3000, próbowałem jechać z palącą się kontrolką do warsztatu z komputerem ( by go podpiąć z gorącym problemem ) ale po ok.1 minucie kontrolka zgasła i wszystko wróciło do normy.

 

Co sprawdzałem jest napisane w 1 poście tego tematu.

 

Panowie znowu proszę o pomoc.

 

Powiem tylko że mam nieco za mało oleju w silniku ( tzn. na minimum )

i miałem wyciek z pod takiej metalowej obiemki dochodzącej do turbiny, ale go usunąłem.

 

Słucham propozycji.

 

[ Dodano: Czw Lis 20, 2008 21:22 ]

No dobra Panowie.

 

Sprawa wygląda tak.

Dzisiaj byłem u wybitnego specjalisty od komputerów, który jest również posiadaczem słynnego TECHA 2.

 

I jest tak, że moja Zafira generalnie jest zdrowa oprócz jednego małego szczegółu.

TECH pokazuje błąd który wg w/w specjalisty powoduje świecenie kontrolki.

 

Nie znam sygnatury błędu, ale chodzi o błędne wskazywanie temperatury na zewnątrz.

I to ma byc główną przyczyną, nie EGR i inne duperele ale to.

 

Niby nic ale problem jest na tyle złożony że jest to błąd stały i nie daje się go wykasować.

I co robić w takiej sytuacji ?

Majster powiedział że można wgrać nowy program do komputera, co może ale nie musi pomóc.

A co dalej nie wie.

 

Może macie jakies pomocne rady ?

Słucham propozycji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zle ze nie znasz bledu

bo teraz kij wie o co mu chodzilo z ta temperatura na zewnatrz

zaden czujnik nie daje sygnalu do kompa o temperaturze na zewnatrz

masz temperature plynu i powietrza zasysanego

te daja sygnaly do kompa silnika

 

zadzwon i dowiedz sie dokladnie co to byl za kod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności