Skocz do zawartości

Wielokrotnie poruszany problem kontrolki z samochodzikiem.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

powietrza chyba nie ma związku z walniętą święcą żarową

Powietrze to iuż sam musisz zlokalizować!! A kontrolka jezeli zaswieca na kilka sekund lub po przegazowaniu gaśnie to na 100% walnięta świeca !!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 199
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Poradź mi jak zlokalizować tę stratę powietrza...

Dolot to bardzo prosta konstrukcja!! zaczyna sie przed zderzakiem taka rura następnie filtr powietrza z obudową .Następnie przepływomierz masy który jest zamocowany na opaskach ,kawałek gumowego dolotu z odma silnika i turbina!! też na opaskę .Więc wszystko musisz sprawdzic !! Czy są opaski dobrze skręcone !itp :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Sprawdzałem, szukałem, wszystko poskręcane, nie wiem o co chodzi... Już na niskich obrotach słychać w środku wyraźne buczenie, tak jakby w niedalekiej okolicy jechała karetka na sygnale. Moze ten wkład filtra jest niefortunny, może mam założyć na próbę ten stary? Wszystko sie zaczeło po wymianie tego nieszczęsnego filtra

 

Poza tym wyczuwalny jest "zapach" palonej gumy. Załączeniu turbiny towarzyszy warczenie. W niedzielę auto mi chodziło bez zarzutu (kiedy wcisnąłem poskładaną szmatę między przedni pas a obudowę filtra bo nie miałem wtedy jeszcze tej nieszczęsnej blaszki).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam Wszystkich.

 

Na wstępie chciałem przeprosić moderatorów za ponownie zakładanie wielokrotnie poruszanego tematu, ale przeglądałem forum i mam jeszcze większy mętlik w głowie. Proszę o nie zamykanie tematu ponieważ przeprowadziłem szereg czynności mających na celu zdiagnozowanie usterki i może będzie to pomocne innym forumowiczom. Otóż mam problem ze swoją Zafirą. Zapala sie kontrolka z kluczykiem na tle samochodu. Jak sie zapali pojazd staje sie straszliwym ,,mułem". Pedał gazu wciśniety do końca a samochód prawie stoi w miejscu. Po takim zdarzeniu nie pozostaje nic innego jak zjazd na pobocze, przegazowanie Opla i wyłączenie oraz ponowne włączenie silnika.

Opiszę teraz szczegółowo co robiłem w celu wyeliminowania usterki.

 

Komputer nr.1

Usterka- różnica ciśnień w turbinie, koszt 40 zł, sposób naprawy przeczyszczenie zaworków, tydzien spokoju ;]

Komputer nr.2

Ustertka- tutaj posiłkuje się zdjęciem ponieważ nie pamiętam nazwy tego czujnika

Obrazek

koszt naprawy 380 zł, nie wymieniałem ponieważ sprawdzający dawał 60 % szans że jest to wadliwa część.

Komputer nr.3 (SERWIS)

Usterka- Błąd P1634 uszkodzony moduł silnika koszt naprawy 4000 zł serwis 1200 zł >amator< nie wymieniałem bo ..............

Komputer nr.3

:-) brak błędów ( nawet tych zapisanych w pamięci )

 

Ponadto oprócz kilku prób sprawdzenia komputerowego wymieniłem przepływomierz ( nic nie dało ) wszystkie filtry ( łącznie z przeciwpyłowym )

Teraz opiszę moje spostrzeżenia. Po każdy kasowaniu błedów co miało miejsce przy wszystkich wpięciach (oprócz ostatniego ) kontrolka gasła z chwilą przekęcenia kluczyka w stacyjce na pozycję 2.

Po jakimś czasie ( od tygodnia do miesiąca ) kontrolka zaczyna gasnąć z chwilą włączenia silnika.

Dane techniczne pojazdu Opel Zafira 2.0 DTH r.prod 2004. Paliwo V-Power na zmianę z normalnym Dieslem ( tylko w renomowanych Stacjach Paliw) Samochodem poruszam się głównie w mieście. Średnie spalanie (może to coś pomoże ) z włączoną klimą to 10 litrów na 100 km.

Myślę że niczego nie przeoczyłem.

Proszę o pomoc, może raz na zawsze rozwiążemy problem kontrolki z kluczukiem

Pozdrawiam Wszystkich

wymontuj wtyczke czujnika temperatury kontrolka bedzie sie palila a obroty bedo wchodzily jak tak bedzie to wymien nowy czujnik i to powinna byc odpowiedz ja tak zrobilem a sie meczylem 6miesiecy tym co ty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

[

 

wymontuj wtyczke czujnika temperatury kontrolka bedzie sie palila a obroty bedo wchodzily jak tak bedzie to wymien nowy czujnik i to powinna byc odpowiedz ja tak zrobilem a sie meczylem 6miesiecy tym co ty

 

 

Tomasz18 : powiedz gdzie jest ta wtyczka od czujnika temperatury albo jak możesz to daj jakieś zdjęcie ! :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

zaraz sprubuje zdjecie zrobic ale jak wtyczke wymontuje to mi smiga a jak wsadzam spowrotem to taki sam problem a wsadzilem dzis nowo ale mechanik powiedzial ze potym trzeba bledy wykasowac a bedzie wieczorem umnie to napisze co dalej bedzie sie dzialo

 

[ Dodano: Pią Sie 08, 2008 15:52 ]

Dołączona grafika

 

[ Dodano: Pią Sie 08, 2008 16:04 ]

opelzj4.th.jpg[/img] usterka okazal sie zawor egr elektryczny glowny cena jego ok 1500zł autko sprzedalem za 2tys euro i mam swiety spokoj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z recylkulacją paliwa... Posiadam Vectre z tym samym silnikiem co Zafira kolegi 2.00 dth...

 

[ Dodano: Czw Sie 14, 2008 13:21 ]

Brzoza widze że sie troszke orjętujesz w temacie...wymienialiśmy regulator ERG zmienialiśmy przekładaliśmy i nic... z mechanikiem podbinał pod komputer i nic zero błedów... Brzoza pisałeś wczesniej o zmienych wskażnikach w komputerze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ho Ho ale piękny temat rozkręciłem.

 

tomasz18 sprawdzę to i napisze co i jak.

 

Panowie u mnie jest tak, teoretycznie wszystko jest O.K ( kontrolka nie gaśnie po przekręceniu kluczyka, dopiero jak włączę silnik )

Problem polega na tym że chcę sprzedać samochód, a boje się że kupujący podczas sprawdzania zobaczy ewentualne błędy. Co mam zrobić ?

Planowałem przeczyścić ten zawór EGR, może to pomoże pozbyć się problemu.

Poratujcie radą, co zrobić by być w porządku. ;-)

Nie chcę nikogo wsadzić na tzn. mukę dlatego chcę wykonać podstawowe czynności.

Zaworu nie będę zmieniał bo mądre głowy powiedziały że to nie ten etap i szkoda kasy.

Słucham propozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności