Skocz do zawartości

Wielokrotnie poruszany problem kontrolki z samochodzikiem.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Omnibs spoko ale może, może, może :P

 

Za dużo jest tych może. Nie stać mnie na wymianę połowy samochodu, tylko i wyłącznie dlatego że to może być to.

Potrzebuje konkretnej diagnozy, dlatego opisałem dość szczegółowo swój problem.

Wiem że nie jestem odosobniony z tym błędem, przeglądając forum zauważyłem że jest to dość częsty problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 199
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Za dużo jest tych może. Nie stać mnie na wymianę połowy samochodu,

piotrek1976, no masz racje :) tylko mam do was zasadnicze pytanie ! Czy byliscie na z czytaniu blędów .bo to jest podstawa dalszej diagnozy!! . Porównując wasze silniki oznaczenia te same!! Ale diametralnie różnią sie w rocznikach . W starszych modelach jest inny dolot i na nim mechaniczny zawór.. Tu na zamieszczonym zdjęciu u kolpiotrek1976, jest czujnik elektroniczny doładowania w kolektorze dolotowym . .Ponadto bliżej bagnetu jest zawór elektroniczny EGR. sterujący podciśnieniem. Więc zapalająca sie kontrolka mogla by wyeliminować niesprawne urządzenie .. Mając nr. błędu .np. gdy wyjdzie P0400 to oznacza ze zawor EGR jest nie aktywny . Inaczej tego się nie da zrobic , bo te urządzenia sa bardzo drogie i wymieniając je bez diagnozy można narobić sobie kosztów że hej :roll: sami metoda prób i błędów to możemy na mechanicznym EGR robić eksperymenty.. Ale tu każdy spalony lub uszkodzony czujnik jest odczytywany!! :) Ani go zaslepic sie nie da! tym bardziej zregenerować!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam ! Ma Zafirkę 2.0 TDi Rocznik 2002

Ja byłem na czytaniu błędów i :

w module chłodzenia silnika miałem 2 błędy :

0163 - temperatura chłodzenia silnika brak sygnału - ten się dało wykasować

0017 - brak sygnału obroty/min z silnika - tego nie wykasowano :)

Mam prośbę co to może oznaczać gdzie ewentualnie jest usterka ?!

No i kontrolka dalej się czasami zapala na jakiś czas , później gaśnie !

jeśli chodzi o przyspieszenie auta to chyba jest wszystko normalnie powyżej 2 do 2,5 tys. obrotów turbina się załącza i dostaje kopa .

Proszę o pomoc ! Co ewentualnie jest nie tak ? :roll:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Proszę o pomoc ! Co ewentualnie jest nie tak ?

 

Masz walniętą świece żarową :)

Czy jesteś pewien , że to świeca żarowa ?

Jeśli tak to - wielkie dzięki za pomoc !

A jak można sprawdzić która to ?

Czy może zalecał byś wymienić komplet ?

:)

 

[ Dodano: Czw Cze 26, 2008 08:58 ]

A propos świec żarowych jakiej firmy byście polecili ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zy może zalecał byś wymienić komplet ?

 

Zalecałbym komplet :) Sprawdza sie zwykłą probówką od plusa akumulatora do króćca świecy żarowej powinna świecic!! Wczesniej zciagając z każdej taką osłonę podobna do fajki lub w starszych modelach odkręcić listwę!! .Swiece i tak musisz kupić do danego silnika wiec wyboru dużego nie ma!! Beru NKD GM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

brzoza powiedz mi jescze jedno :)

 

Nie wiem czy problem jest związany z tematem, ale stała się rzecz dziwna.

Otóż dzisiaj zauważyłem że podczas przekręcania kluczyka w pozycję dwa ( czyli kiedy świecą się wszystkie kontrolki ) na wyświetlaczu przejechanych kilometrów ( w górnej pozycji czyli nie tej która pokazuje wszystkie kilometry ) pojawia mi się takie coś InSP ( pierwszy symbol może być jedynką a drugi przypomina raczej połówkę kwadratu ). Symbol po chwili przemienia się w ilość przejechanych kilometrów.

Do tej pory chyba tego nie miałem. Umyłem dzisiaj samochód i spód silnika.

 

Kto wie co to może być ? Czekam na wasze sugestie. Czy to może mieć związek z kontrolką :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Piotrze;

 

W takich prostych sprawach należy używać opcji szukaj :)

 

Gdy na wyświetlaczu pojawi się INSP należy natychmiast jechać na przegląd do ASO - no tak przynajmniej mówi instrukcja :) a poważnie to komp ma zaprogramowane co kilka tysięcy kilometrów wyświetlać taką informację aby użytkownicy nie zapomnieli jechać do ASO na przegląd. Oczywiście nie trzeba tego robić, zaś skasować można poprzez , o ile pamiętam:

Wyłączyć zapłon

Wcisnąć i przytrzymać przycisk kasowania licznika

Włączyć zapłąn i trzymać jeszcze z 2 sekundy przycisk aż pokaże się "__________"

 

a wtedy po robocie idziesz na piwo :)))

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Drogi Omnibs

 

Oczywiście w międzyczasie użyłem opcji szukaj, powiem więcej użyłem nawet opcji google :)

Przeczytałem że to czas przeglądu, jednak kilka osób z branży twierdziło że kontrolka samochodzika z kluczykiem również sygnalizuje że należy szybko udać się do serwisu :)

Dlatego napisałem tego posta. Wolę zapytać prawdziwych fachowców tzn. was ponieważ bałem się że może to być w jakiś sposób powiązane ze sobą.

Wiesz jak jest lepiej chuchać na zimne niż obudzić się z ręką w nocniku ( chodzi mi o samodzielny sposób kasowania tego napisu )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności