Skocz do zawartości

Wielokrotnie poruszany problem kontrolki z samochodzikiem.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

jackcn, foni-r, gdy poszukacie w tematach to na pewno znajdziecie odpowiedzi na wasze problemy!! Sam zamieszczalęm zdjęcia jakie klucze i jak sie sprawdza!! Oraz firmy swiec pozdrawiam tadeusz.B :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 199
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Kolego Brzoza.

Wiele razy pomogłeś to może i tym razem.

Przeszukałem fora i uzyłem wyszukiwarki-nie znalazłem.

Podaj bliższy namiar na ten link-proszę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj bliższy namiar na ten link-proszę.

Jutro go odnajdę ???:) No i jest!! http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=7296&postdays=0&postorder=asc&start=10 http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=9170#90451 Pamiętajmy! o prawidlowym kierunku!! odkrecania!! Czyli w prawą stronę!! ??? Wcześniej można popsikac Np.wd-40 a najlepiej dzień wczesniej przed odkręcaniem! naftą!! np. strzykawka!! Swiece kupujemy wedlug uznania! 1 np. Beru, Bosch,GM Ja natomiast polecam Japonskie NGK sa po prostu dobre i mniejszy koszt od wymienionych !wczesniej! Co do klucza to moze byc tez nasadowy rurkowy!! Ponieważ wystający trzpień metalowy na świecy!! utrudnia ruch odkręcania! musi to być wysoka nasadka okolo 5-8 cm. Nie proponuję innych ! bo obiedzie na swiecy i będa klopoty!! i koszty !Taka nasadka to koszt okolo 8-15zl. ale jest do końca zywotu silnika! I na końiec świece kupujemy do oznaczenia silnika!! Czyli np. Do DTL -2,0 lub DtH 2,0 itp. bo śą różnice!! itp. Mierząc miernikiem świeca sprawna- powinna miec 0,9 ohma pozdrawiam Tadeusz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam,

We wcześniejszych postach pisałem o tym, że zapala mi się kontrolka check engine po dłuższym postoju... Ostatnio stwierdziłem że moja zafira 2.2 dti jest troche mułowata i postanowiłem ją dziś trochę "pogonić". Podjeżdżam pod wzniesienie, dodaję gazu, obroty powyżej 3000 i tu nagle...tak jakbym zdjął nogę z pedału gazu, jakby turbina się rozłączyła, w każym razie spadła moc silnika i zapaliła się ukochana kontrolka. Po dotarciu do celu i ponownym uruchomieniu silnika kontrolka się nie zapala, ale auto wciąż mułowate. Troche się tym przejąłem, nie wiem co to może być. Wiem, że należy zacząć od odczytu błedów, bo wtedy wiadomo gdzie szukać awarii. Piszę to wszystko z nadzieją, że ktoś miał podobne objawy...

Proszę o jakieś podpowiedzi, w poniedziałek jadę odczytać błędy...

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o jakieś podpowiedzi, w poniedziałek jadę odczytać błędy...

jackcn, wyjdzie bląd Po4oo a tych tematów jest mnóstwo! Co trzeba robic i co za nią odpowiada Więc pozostalo tylko czytac!! i szukac tematów na temat tej kontrolki! Np. o elektrozaworach . Zaworze EGER itp. Bo problemy sa juz dawno rozwiazane!! :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Do Brzoza:

Dziś sprawdziłem elektrozawory w sposób opisany m.in. przez Mar. W silniku 2.2 dti są 3 elektrozawory i znalazłem uszkodzoną (pękniętą) koszulkę gumową od plastikowego wężyka doprowadzającego vakum do elektrozaworu koło turbiny. Posprawdzałem powymieniałem i chyba teraz trzeba zrobić jazdę próbną zeby się zorientować co dalej... Co radzicie gdyby objawy były nadal takie same?:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co radzicie gdyby objawy były nadal takie same???

No musisz sprawdzic czy one są sprawne !! A nie tylko ze sa :) Ponadto zawór EGR i zawór upustowy turbo i klapek zawirowań!! Ale powinno byc dobrze po wymianie tego łącznika gumowego!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No tak tylko w jaki sposób mam zlokalizować w silniku 2.2 zawór egr i zawór upustowy turbo i klapek zawirowań:) Proszę o jakieś foto. Po wymianie uszkodzonych koszulek dalej to samo... Chyba sprzedam ten chłam

 

[ Dodano: Sob Sie 02, 2008 20:06 ]

Sprawdzanie zaworków metoda opisaną przez Mar nic nie daje tzn nie słychać terkotania (chyba że coś spieprzyłem) Jest jeszcze jedna sprawa.. kiedy zmieniałem filtr powietrza zgubiłem jedna z blaszek która spina obudowy: górną i dolna tegoż filtra. Czy przez tonie ciągnie gdzieś do układu lewego powietrza czy to jest nieistotne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spina obudowy: górną i dolna tegoż filtra

kol.jackcn, od tego nalezało zacząc!!Nie koniecznie musi byc to .Ale jezeli nastąpilo to po wymianie!! to masz odpowiedx . Tam jest zamontowany przeplywomierz masy a powietrze pewnie ucieka!! Nieszczelnościami! Ale jezeli to zgubiłeś to pewnie jeszcze inne przewody ci powypadały od podcisnienia!! .Zawsze powtarzam aby porownać sily na zamiary!! Bo inaczej to koszty będą wysokie !! Jezeli nic ci nie da uszczelnienie , to jedz na komputer bo naprawdę narobisz sobie kosztów przy tym silniku!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności