Skocz do zawartości

Wielokrotnie poruszany problem kontrolki z samochodzikiem.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam podobny problem.Zapaliła sie kontrolka no to na kompa.Nie na TECHA tylko na urządzenie diagnostyczne Magneti M.Różnica taka że nie pokazuje kodów;a odrazu typ błędu,a oto co na wydruku:1ciśnienie turbo-prawdopodobnie chodzi o ten elektrozaworek za filtrem powietrza.2 CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA ZASSYSANEGO 3 CZUJNIK CIŚNIENIA BAROMETRYCZNEGO.Meches mówi że chodzi tu o przepływke prawdopodobnie nadchodzi jej koniec tyle tylko ze nie był to błąd stały i dało sie go wykasować.Elektrozawór do turbo mówił że tez musze kupić narazie wyją go i coś niby przedmuchał.Kontrolka nie świeci zafira jeździ.Co wy na to panowie?Jakies porady dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 199
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie

 

Zgodnie z waszymi sugestiami zapytałem się co to za błąd.

Jednak majster sobie zapomniał dokładnego symbolu.

 

konkretnie chodzi o błąd czujnika temperatury obudowy wewnętrznej ( bądź zewnętrznej - to z kolei moje niedopatrzenie )

 

Jakie macie sugestie ?

 

Majster mówił że zmnieni sterownik i błąd powinien ustąpić ( ma jakiś układ w Serwisie Opla )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konkretnie chodzi o błąd czujnika temperatury obudowy wewnętrznej ( bądź zewnętrznej

Przyznam ze nie spotkałem sie z taka definicja!! Gdyby nawet chodziło o czujnik to zewnętrzny pokazuje tylko temp. na zewnątrz! Jezeli o czujnik temp. silnika! to tez w tym przypadku nie wymienia sie sterownika! Napisz moze jakie masz objawy tylko konkretnie!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no takie mam objawy że się kontrolka z samochodzikiem świeci.

 

Zaobserwowałem że np. wczoraj świeciła się zaraz po odpaleniu samochodu.

Po kilku minutach. Tak jakby faktycznie komp mierzył coś po starcie.

Po krótkiej jeździe zgasła.

 

Kurcze że ja nie pamiętam tego błędu.

Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd ale zaczynał się chyba na literę C a konczył na cyfrę 7 ale mogłem coś pokręcić.

 

Majster sprawia wrażenie osoby która wie co mówi ( przynajmniej tak mi się wydaje )

Mówi że miał dwa takie przypadki ostatnio i w obu pomogła zmiana oprogramowania.

Ma to wyglądać w ten sposób że zostawiam mu samochód, on zgrywa Vin na swojego TECHA 2 jedzie do serwisu Opla i wymienia. Jeżeli oczywiście znowu czegoś nie pokręciłem w opisie.

No nie wiem mówił że to nie jest nic poważnego. Błąd jest stały, nie da się go skasować.

Za pierwszym razem zrozumiałem że to chodzi o temp na zewnątrz.

Przepraszam że tak na ślepo strzelam ale może coś poradzicie.

 

Podobno można z tym żyć, ale błąd jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałem że np. wczoraj świeciła się zaraz po odpaleniu samochodu.

Po kilku minutach.

Obyś tylko takie miał problemy w przyszłości Jak nic nie dolega to jeździj i daj sobie z tym wgrywaniem spokój! A tak dla swojego spokoju to sprawdz świece! :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wgranie nowego softu to nie zmiana komputera

wiele osob to robi

do Diesla mozna dodatkowo wgras taki

ktory grzeje swiece nie jak jest normalnie

ponizej 4-5 stopni ale ponizej 15 czy 20

paru klubowiczy VU tak zrobilo w silnikach DTH

 

sam mam zamiar sprawdzic jaki mam u siebie i wgrac nowszy o ile jest dostepny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Własnie chodzi o zmianę softu.

 

Ale nic.

Zobaczę jak to wyjdzie, dowiem się co i jak i napiszę.

Podobno mozna wgrywać różne te softy.

Na niektórych samochód może np. mniej palic bo tak ma parametry poustawiane ( cokolwiek to znaczy :wesoly: ) Tak majster mówił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana softu to nie zmiana sterownika :wesoly:

 

Na niektórych samochód może np. mniej palic bo tak ma parametry poustawiane

to nie wgranie gotowego softu tylko zmiana pod dane auto

robi sie to przy okazji podnoszenia mocy silnika

zwie sie potocznie chiptuningiem

wiele osob ktore podnioslo moc ze 100 do okolic 120

zauwazylo spadek spalania

bo program jest ustawiany optymalnie dla danego silnika :)

oczywiscie mowie o silniku x20dth :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności