Gość Anonymous Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Ja bym stawiał ponownie na czujnik obrotów wału korbowego. Miałem identyczne objawy...po podłączeniu do kompa czujnik chodził idealnie...zaś przy pewnym przedziale temperatury ok 85 C podczas jazdy samochodem co jakiś czas dawał błednę sygnały i odcinało turbo. Wymiana czujnika pomogła ]Właśnie wróciłem z badania, błąd: Po335(4), czyli Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A" - zwarcie do plusa! tylko teraz czy to wina tego czujnika czy może jest jakieś "zwarcie"? Miałeś identyczny błąd?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11214-wielokrotnie-poruszany-problem-kontrolki-z-samochodzikiem/page/12/#findComment-225568 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Omnibs Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Tom, Mnie na techu pokazało :błąd P0725 - Engine speed sensor Input Circuit Incorrect Signal (nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów) oraz P1335 coś o pompie wtryskowej że czujnik nie dostaje sygnału(brak sygnału CKP.). Wszystkie te błędy były spowodowane czujnikiem obrotów. W obu przypadkach program "autodata" zaleca sprawdzić: Przewody, ECM, czujnik CKP, RPM, ECM/PCM/TCM. (niestety ale tych skrótów nie rozumiem) - twój kod błędu również mówi o kontroli CKP , ECM i przewodach. Tis 2000 mówi o twoim błędzieP0335 że to: 1)Usterka obwodu czujnika położenia wału korbowego 2)Sygnał od czujnika położenia wału korbowego poza zakresem. W obu przypadkach należy sprawdzić wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) po kolei zacisk 3 i masa, 3 i 2, 1 i masz - zakres dla wszystkich powinien wynosić 4,8-5,2 V Są dwie możliwości albo uszkodzony czujnik albo moduł sterujący (ewentualnie przewód) W moim przypadku pomogła wymiana czujnika obrotów wału korbowego. Jeżeli masz zwarcie i daje błędny sygnały to ja bym jednak go wymienił - jest to kawałek plastiku z przewodami- naprawić tego się nie da. Możliwe że wtyczka źle styka lub gdzieś przewód jest przytarty trudno powiedzieć. Dostęp do tego czujnika jest bardzo "upierdliwy" i bez podnośnika lub kanału trudno go wymienić( a nawet jest to niemożliwe). Musisz sam wybrać, ryzykujesz i wymieniasz czujnik w "ciemno"( u znajomego z kanałem) lub szukasz po przewodach u elektryka w serwisie i bulisz. Ryzyk fizyk. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11214-wielokrotnie-poruszany-problem-kontrolki-z-samochodzikiem/page/12/#findComment-225470 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Możliwe że wtyczka źle styka lub gdzieś przewód jest przytarty trudno powiedzieć. Dostęp do tego czujnika jest bardzo "upierdliwy" i bez podnośnika lub kanału trudno go wymienić( a nawet jest to niemożliwe).Gdzie mniej więcej jest ten czujnik? W obu przypadkach należy sprawdzić wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) po kolei zacisk 3 i masa, 3 i 2, 1 i masz - zakres dla wszystkich powinien wynosić 4,8-5,2 V Mogę to sprawdzić sam najprostszym miernikiem elektrycznym? czy jakiś bardziej fachowy sprzęt jest wymagany?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11214-wielokrotnie-poruszany-problem-kontrolki-z-samochodzikiem/page/12/#findComment-225257 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Omnibs Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Lokalizacja: http://img230.imageshack.us/my.php?image=oddouds0.jpg Opis: Zdemontować dolną osłonę komory silnika Wykręcić śruby mocujące (2) od rury cieczy chłodzącej(1) – ostrożnie przycisnąć rurę cieczy chłodzącej do przodu. Rozłączyć złącze wiązki przewodów nadajnika impulsów wału korbowego i wyjąć je z uchwytu – odłożyć przewód. Wymontować nadajnik impulsów wału korbowego (3) z kadłuba silnika. Tyle prowadzi TIS. Mnie się jednak wydaje że jeżeli zdejmiesz zderzak to na kanale czujnik wymienisz bez demontażu osłony i rury. Co do miernika to taki z Tesco za 20 zł powinien być dobry ale powiem szczerze że sam tego nie robiłem tylko wymieniłem na nowy. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11214-wielokrotnie-poruszany-problem-kontrolki-z-samochodzikiem/page/12/#findComment-225217 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 witam mam zafirę B 1,9 cdti i u mnie ta kontrolka (samochodzik z kluczykiem) zaczęła zapalać się po wymianie oleju-jaki był nie wiem ale zalałem castrol magnatec 5W40. zapala się i nie gaśnie na zimnym silniku ale wystarczy że przygazuję do 3000-3,500 obrotów i gaśnie. na ciepłym silniku nie zapala się. jak kontrolka pali się silnik nie wchodzi w tryb awaryjny. co mam zepsute? pomóżcie mi, proszę ! pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11214-wielokrotnie-poruszany-problem-kontrolki-z-samochodzikiem/page/12/#findComment-225177 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 co mam zepsute? pomóżcie mi, proszę ! Zacznij od sprawdzenia świec żarowych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11214-wielokrotnie-poruszany-problem-kontrolki-z-samochodzikiem/page/12/#findComment-225108 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 ja mam robiony wedle wzoru z allegro przez mojego kumpla z klubu VU dzialal z laptopem z wejsciem COM ... program opeltech2 albo opelscanner witam, a masz moze schemat tego interfejsu i mozesz udostepnic? pozdrawiam opolanin   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11214-wielokrotnie-poruszany-problem-kontrolki-z-samochodzikiem/page/12/#findComment-224576 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 nie posiadam schematu napisalem ze nie ja go robilem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11214-wielokrotnie-poruszany-problem-kontrolki-z-samochodzikiem/page/12/#findComment-224566 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 No dobra Panowie. Jako autor tematu, który swoją drogą pięknie się rozwinął powracam Po dwóch ( chyba ) m-cach spokoju problem powrócił ze zwojoną siłą tzn. samochodzik zaświecił się dzień po dniu a tego do tej pory nie miałem. I znowu samochód mułowaty, obroty nie większe jak 3000, próbowałem jechać z palącą się kontrolką do warsztatu z komputerem ( by go podpiąć z gorącym problemem ) ale po ok.1 minucie kontrolka zgasła i wszystko wróciło do normy. Co sprawdzałem jest napisane w 1 poście tego tematu. Panowie znowu proszę o pomoc. Powiem tylko że mam nieco za mało oleju w silniku ( tzn. na minimum ) i miałem wyciek z pod takiej metalowej obiemki dochodzącej do turbiny, ale go usunąłem. Słucham propozycji. [ Dodano: Czw Lis 20, 2008 21:22 ] No dobra Panowie. Sprawa wygląda tak. Dzisiaj byłem u wybitnego specjalisty od komputerów, który jest również posiadaczem słynnego TECHA 2. I jest tak, że moja Zafira generalnie jest zdrowa oprócz jednego małego szczegółu. TECH pokazuje błąd który wg w/w specjalisty powoduje świecenie kontrolki. Nie znam sygnatury błędu, ale chodzi o błędne wskazywanie temperatury na zewnątrz. I to ma byc główną przyczyną, nie EGR i inne duperele ale to. Niby nic ale problem jest na tyle złożony że jest to błąd stały i nie daje się go wykasować. I co robić w takiej sytuacji ? Majster powiedział że można wgrać nowy program do komputera, co może ale nie musi pomóc. A co dalej nie wie. Może macie jakies pomocne rady ? Słucham propozycji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11214-wielokrotnie-poruszany-problem-kontrolki-z-samochodzikiem/page/12/#findComment-223416 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 zle ze nie znasz bledu bo teraz kij wie o co mu chodzilo z ta temperatura na zewnatrz zaden czujnik nie daje sygnalu do kompa o temperaturze na zewnatrz masz temperature plynu i powietrza zasysanego te daja sygnaly do kompa silnika zadzwon i dowiedz sie dokladnie co to byl za kod Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11214-wielokrotnie-poruszany-problem-kontrolki-z-samochodzikiem/page/12/#findComment-221575 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.