Skocz do zawartości

Corsa 1.2 problem z silnikiem


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam!

Moja żona posiada Opla Corsę B silnik 1.2 8V rok prod. 1996 r. Od pewnego czasu dzieją się z nim dziwne rzeczy. Czasami po zapaleniu silnik wchodzi na wysokie obroty dochodzące do 3.5 tys. obr/min. Ponadto coraz częściej jest problem z odpaleniem silnika. Po zapaleniu silnik dusi się i chodzi tak jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. W czasie ruszania silnik nie reaguje na dodawanie gazu, dusi się i dopiero po chwili nabiera obrotów. Jest to denerwujące szczególnie w momencie gdy się chce włączyć do ruchu lub przejechać przez skrzyżowanie. Moja żona boi się już jeździć tym samochodem w obawie że jej nie zapali. Dodam, że ostatnio wymieniłem świece, filtr powietrza i olej. Ponadto przeczyściem silnik krokowy (przepustnica jest czysta-sprawdzałem). Proszę o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Przewody wymienione?

To też ważna sprawa w dalszych poszukiwaniach usterki.

Jakieś błędy są?

Jak z EGR?

Zaślepiony, czy nie, ile masz kilometrów na liczniku?

Tak w ogólke napisz, jaki silnik, czy 12nz, czy c12nz, czy x12sz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Samochód kupiliśmy w ubiegłym roku. Na liczniku ma 169 tys. kilometrów chociaż nie wiadomo ile faktycznie przejachał, od 2 lat jest w Polsce. Przewodów zapłonowych nie wymieniałem. Nie świeci kontrolka pokazująca błąd. Nie wiem jaki to jest typ silnika, sprawdzę wieczorem jak będę w domu i napiszę, jest to silnik 1.2 8 zaworowy o mocy 45 koni. Jeśli chodzi o EGR to szukałem go pod maską i nieznalazłem nic co by go przypominało. Ten silnik chyba nie posiada tego zaworu[/i]

[/center]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ostatnio wymieniłem silnik krokowy i filtr paliwa i przez tydzień samochód zachowywał się poprawniel lecz wczoraj nie chciał żonie zapalić pod sklepem. Rozrusznik kręcił lecz silnik nie chciał zapalić. Zapalił dopiero o pół godziny. Natomiast dzisiaj jadąc do teściów i stojąc na skrzyżowaniu na czerwonym świetle chcąc ruszyć po dodaniu gazu ponownie zgasł i przez dłuższą chwilę nie chciał zapalić. Silnik kilkakrotnie odpalał lecz dusił się i brak mu było mocy i po dodaniu gazu gasł. Proszę o pomoc bo moja żona straciła juz do tego samochodu serce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź regulator ciśnienia paliwa, może pękła sprężynka.

I zmierz kompresję, takie zapalanie/niezapalanie może oznaczać nadpaloną uszczelkę pod głowica, niedawno się sam o tym przekonałem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem regulator ciśnienia paliwa i jest dobry, sprężynka cała. Objawy nie ustąpiły. Kiedy silnik jest już ciepły i go zgaszę to jest problem z powtórnym odpaleniem. Silnik ma bardzo niskie obroty, cały się trzęsie i spod maski słychać syczenie. Z tłumika leci czarny dym i jakiś kondensat. Ponadto zauważyłem że pęknięta jest ceramiczny izolator na sondzie lambda. Czy to może być uszkodzona sonda lub katalizator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności