Skocz do zawartości

Corsa 1.2 problem z silnikiem


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Moja żona posiada Opla Corsę B silnik 1.2 8V rok prod. 1996 r. Od pewnego czasu dzieją się z nim dziwne rzeczy. Czasami po zapaleniu silnik wchodzi na wysokie obroty dochodzące do 3.5 tys. obr/min. Ponadto coraz częściej jest problem z odpaleniem silnika. Po zapaleniu silnik dusi się i chodzi tak jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. W czasie ruszania silnik nie reaguje na dodawanie gazu, dusi się i dopiero po chwili nabiera obrotów. Jest to denerwujące szczególnie w momencie gdy się chce włączyć do ruchu lub przejechać przez skrzyżowanie. Moja żona boi się już jeździć tym samochodem w obawie że jej nie zapali. Dodam, że ostatnio wymieniłem świece, filtr powietrza i olej. Ponadto przeczyściem silnik krokowy (przepustnica jest czysta-sprawdzałem). Proszę o pomoc

Mam corsę 1B z grudnia 95 r. Miałam podobny problem choć szczegółow nie pamiętam, ale na pewno gasła mi na skrzyżowaniu :wino: i to nie było miłe :D - współczuję żonie. Gasła kiedy jej się chciało, była nieprzewidywalna, po zgaśnieciu często nie mogłam jej od razu odpalić.

Moja metoda to trzymanie silnika na skrzyżowaniu lub w korku na wysokich obrotach - męczące strasznie, ale skuteczne. Byłam u 4 mechaników i nic nie mogli zdjagnozować bo przeciez samochodem do mechanika dojechałam i nie zgasł :) aż w końcu najważniejsze wymieniono wtrysk i od tamtej pory jest ok. Duszenie się silnika przy dodawaniu gazu też miało miejsce i wchodzenie silnika w wysokie obroty też.

Uwaga problem narastał tzn. w początkowj fazie usterki samochód gasł ok. raz w miesiącu, w końcowej fazie kilka razy w tygodniu - problem miałam prawie rok :?:

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W sobotę wymieniłem sondę lambda i jest poprawa. Samochód nie gaśnie ale zdarza się że że silnik po zapaleniu ma bardzo małe obroty ok. 500 i dopiero późnej osiąga wyższe. Sporadycznie po odpaleniu wchodzi na bardzo wysokie obroty ok. 4 tys. Po zgaszeniu i powtórnym zapaleniu problem znika. Chyba spróbuj jeszcze wymienić wtrysk

 

[ Dodano: Nie Wrz 28, 2008 20:45 ]

Okazało się że problemy nie ustąpiły a wręcz się nasiliły. Silnik gaśnie jak jest ciepły i trudno go zapalić. Mechanik stwierdził że jest uszkodzony sterownik silnika. Od podmienił sterownik od kadeta 1.4 i na tym sterowniku silnik podobno chodził bez problemu. Na allego jest kilka sterowników. Moje pytanie jest takie czy wystarczy kupić sam sterownik czy coś jeszcze im jak powinna wyglądać przekładka. Numery sterownika 16204739 HK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

przegladalem internet w poszukiwaniu mojej usterki i natrafilem na ten podobny problem.

 

Moja corsa to 1.0 city 1998rok pierwszy wlasciciel (jestem dumny) i w aucie nic, zero problemow - od zeszlego roku jestem w Angli tym autem, przeglad i wymiana oleju w Pl przed wyjazdem - auto do dzis nie zuzylo ani kropli oleju! ale..

Mam problem z zapalaniem. Chodzi o to, ze auto zapali gdy stoi skierowane z gorki, gdy stoi na plaskim terenie, lub pod gorke, niestety nie. Obroty sa dosc niskie i auto stale drzy, lecz nie gasnie podczas jazdy, czy na skrzyzowaniach. Moc auta bez zmian od lat... tylko ten problem zapalania.

 

Czy ktokolwiek ma jakis pomysl? - bo tu wszyscy rozkladaja rece

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w aucie nic, zero problemow - od zeszlego roku jestem w Angli tym autem, przeglad i wymiana oleju w Pl przed wyjazdem - auto do dzis nie zuzylo ani kropli oleju!

Nie rozumiem.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym olejem to tak przy okazji - gdy zajrzalem z zamiarem dolania oleju, stwierdzilem zero zuzycia po okolo 8000km.

 

Mimo wszystko auto po prostu zapala z gorki a w kazdej innej sytuacji nie - choc i dzisiaj nawet stalo z gorki a tez nie chcialo zapalic...

 

nic z tego nie rozumiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj udało się znależć usterkę. Przyczyna była prozaiczna. Był to uszkodzony czujnik temperatury silnika, który przekazywał dane sterownikowi. Czujnik pokazywał niską temperaturę i w związku z powyższym sterownik podawał dużą dawkę paliwa i na niskich obrotach zalewał silnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności