Gość Anonymous Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Calibra 2.0 C20XE 93r. 150KM szesnaście zaworów Mam problemy z odpalaniem autko raz załapie i jest OK a raz dopiero po 2-3 sek. albo wcale(wtedy czasem obrotomierz wyskakuje poza skale) i łapie za drugim razem... Wymieniłem świece bo i tak przyszedł na nie czas przyjemność ta kosztowała mnie 100zł (4x20zł + koszty wymiany)- wyjeżdżałem w trasę więc wolałem mieć pewność ale tak się nie stało, teraz wróciłem i dalej jest tak samo. Co ciekawe na rozgrzanym silniku kali zachowuje sie podobnie raz odpali za pierwszym a raz tak samo jak na zimnym chociaż problem powtarza sie znacznie żadziej niż na zimnym. Odpalić kali moge tylko na benzynie autko samo przełącza się na gaz powyżej 2700obr. Jak już odpali odkąd pamiętam musze zawsze potrzymać go na wolnych obrotach trzymając go na gazie ok.30sek do minuty zanim silnik zacznie sam pracować(wskazówka obr. dochodzi do 2000 i opada na 1200-1500 towarzyszy temu dzwięk "ssania z pod maski" wtedy wiem że jest już wszystko OK i nie zgaśnie mi gdy puszcze pedał gazu ) Sytuacja jest taka sama na benzynie i po przełączeniu na gaz. Wogle autko pracuje minimum 1200 do 1500 obr. na biegu jałowym jak już załapie Zastanawiam sie czy to nie silnik krokowy jak mi zasugerował mechanik, popatrzył jak zachowuje się silnik przy uruchamianiu i nierówną prace po "załapaniu" silnika krokowego. Wymiana wydaje się być prosta ale szkoda mi kolejnej stówki(160-200zł z allegro) na eksperymenty. Może wystarczy go zdemontować i przeczyścić( http://pl.youtube.com/watch?v=Phd8rMNIaK4 ), wiem że jest taki temat na forum nawet z filmem na youtube a może to coś innego, prosze o radę bo nie chce kolejny raz być naciągany. Może to lambda? Myślę że problem z odpalaniem i utrzymaniem obrotów po odpaleniu może mieć ze sobą związek. Z góry dzięki za każdą podpowiedz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12087-odpalanie-i-bieg-ja%C5%82owy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Może i krokowy być popsuty. Nie masz od kogo pożyczyć na 15 minut?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12087-odpalanie-i-bieg-ja%C5%82owy/#findComment-252408 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Może i krokowy być popsuty. Nie masz od kogo pożyczyć na 15 minut? Mam dojście do krokowca z kali 115KM ale to zupełnie co innego chyba Zbieram sie na demontaż i czyszczenie go podobno zabrudzenie na stożku krokowca i wlocie do głowicy może powodować anomalia w pracy. Czy odpalanie i problemy z "wkręceniem" na bieg jałowy mogą mieć coś wspólnego?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12087-odpalanie-i-bieg-ja%C5%82owy/#findComment-252329 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Sprawdzałem w programie. Krokowce sa takie same, mają te same parametry.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12087-odpalanie-i-bieg-ja%C5%82owy/#findComment-252316 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Silniki krokowe do kali lub inny typ silnika krokowego http://photos03.allegro.pl/photos/oryginal/385/91/86/385918650 tylko jak wtedy go czyścić, wygląda na nierozbieralny w porównaniu z tym pierwszym w ktorym wszystko było jak na dłoni. U mnie wygląda to tak : CZYLI ZUPEŁNIE CO INNEGO a tutaj przepływomierz i inne bajerki na tym zdjęciu zupełnie nie mam pojęcia co trzymam w ręku Obraz ogólny U kumpla znalazłem ten drugi typ ze zdjęcia wyżej a u siebie nie mam pojęcia! POMOCY   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12087-odpalanie-i-bieg-ja%C5%82owy/#findComment-252268 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 W drugim można przeczyścić jeno grzybek w środku. To co pokazałeś u siebie to czujnik położenia przepustnicy - że tak wygląda. To nie jest przepływomierz tylko reduktor gazu i krokowy gazu na przewodzie doprowadzającym. Na następnym jest przepustnica z mikserem gazu. W ręku trzymasz chyba "zawór oparów".   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12087-odpalanie-i-bieg-ja%C5%82owy/#findComment-252237 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Zaraz, zaraz, ten z pierwszego zdjęcia jest z klekoteka xev, ten nie pasuje. Pasuje ci z innego c20xe, z c20ne, c20xeh. Nieważne, czy astra, cali, viki, czy kadzior, czy corsa Resztę napisał DAROMV6. Możesz to zdjęcie "Obraz ogólny" dać w jakimś większym formacie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12087-odpalanie-i-bieg-ja%C5%82owy/#findComment-252206 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Zdjęcie 1,2MB inne moge dać inne zdjęcia które są wyżej w takiej samej rozdzielczości szukałem i nigdzie nie moge go znaleźć a przecież musi tam gdzieś być   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12087-odpalanie-i-bieg-ja%C5%82owy/#findComment-252200 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Na razie odpowiedź na szybko. Krokowy u ciebie jest pod kolektorem ssącym, dostępny tylko z kanału.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12087-odpalanie-i-bieg-ja%C5%82owy/#findComment-252193 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Krokowy u ciebie jest pod kolektorem ssącym, dostępny tylko z kanału.Tak jest w każdym c20xe(seryjnym).Tak jak napisałeś, krokowy z pierwszej fotki jest z x20xev. Co do krokowca to pasuje on z każdego silnika oplowskiego na motronicu ml 4.1, 1.5, 2.5 i 2.8 czyli np. c20ne, 20xe, c30ne, c30se. Nie pamiętam jak wygląda krokowiec z x25xe i x30xe, ale chyba też tak. Z tego co zauważyłem to nawet w jakimś audi jest identyczny(w jakim nie wiem, bo krokowiec leżał na szrocie w innym aucie, ale numery się zgadzały). Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12087-odpalanie-i-bieg-ja%C5%82owy/#findComment-252013 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.