Skocz do zawartości

Odpalanie i bieg jałowy


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Calibra 2.0 C20XE 93r. 150KM szesnaście zaworów

 

Mam problemy z odpalaniem autko raz załapie i jest OK a raz dopiero po 2-3 sek. albo wcale(wtedy czasem obrotomierz wyskakuje poza skale) i łapie za drugim razem...

Wymieniłem świece bo i tak przyszedł na nie czas przyjemność ta kosztowała mnie 100zł (4x20zł + koszty wymiany)- wyjeżdżałem w trasę więc wolałem mieć pewność ale tak się nie stało, teraz wróciłem i dalej jest tak samo.

Co ciekawe na rozgrzanym silniku kali zachowuje sie podobnie raz odpali za pierwszym a raz tak samo jak na zimnym chociaż problem powtarza sie znacznie żadziej niż na zimnym.

Odpalić kali moge tylko na benzynie autko samo przełącza się na gaz powyżej 2700obr.

Jak już odpali odkąd pamiętam musze zawsze potrzymać go na wolnych obrotach trzymając go na gazie ok.30sek do minuty zanim silnik zacznie sam pracować(wskazówka obr. dochodzi do 2000 i opada na 1200-1500 towarzyszy temu dzwięk "ssania z pod maski" wtedy wiem że jest już wszystko OK i nie zgaśnie mi gdy puszcze pedał gazu ) Sytuacja jest taka sama na benzynie i po przełączeniu na gaz. Wogle autko pracuje minimum 1200 do 1500 obr. na biegu jałowym jak już załapie :evil:

Zastanawiam sie czy to nie silnik krokowy jak mi zasugerował mechanik, popatrzył jak zachowuje się silnik przy uruchamianiu i nierówną prace po "załapaniu" silnika krokowego.

Wymiana wydaje się być prosta ale szkoda mi kolejnej stówki(160-200zł z allegro) na eksperymenty. Może wystarczy go zdemontować i przeczyścić( http://pl.youtube.com/watch?v=Phd8rMNIaK4 ), wiem że jest taki temat na forum nawet z filmem na youtube a może to coś innego, prosze o radę bo nie chce kolejny raz być naciągany.

Może to lambda?

Myślę że problem z odpalaniem i utrzymaniem obrotów po odpaleniu może mieć ze sobą związek.

Z góry dzięki za każdą podpowiedz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Może i krokowy być popsuty.

Nie masz od kogo pożyczyć na 15 minut?

Mam dojście do krokowca z kali 115KM ale to zupełnie co innego chyba

Zbieram sie na demontaż i czyszczenie go podobno zabrudzenie na stożku krokowca i wlocie do głowicy może powodować anomalia w pracy.

Czy odpalanie i problemy z "wkręceniem" na bieg jałowy mogą mieć coś wspólnego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Silniki krokowe do kali

 

Dołączona grafika

lub inny typ silnika krokowego

 

http://photos03.allegro.pl/photos/oryginal/385/91/86/385918650

 

tylko jak wtedy go czyścić, wygląda na nierozbieralny w porównaniu z tym pierwszym w ktorym wszystko było jak na dłoni.

 

U mnie wygląda to tak :

CZYLI ZUPEŁNIE CO INNEGO

 

Dołączona grafika

a tutaj przepływomierz i inne bajerki

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

na tym zdjęciu zupełnie nie mam pojęcia co trzymam w ręku

 

Dołączona grafika

 

Obraz ogólny

 

Dołączona grafika

 

 

 

Dołączona grafika

 

U kumpla znalazłem ten drugi typ ze zdjęcia wyżej a u siebie nie mam pojęcia!

 

POMOCY :wink::evil:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugim można przeczyścić jeno grzybek w środku.

To co pokazałeś u siebie to czujnik położenia przepustnicy - że tak wygląda.

To nie jest przepływomierz tylko reduktor gazu i krokowy gazu na przewodzie doprowadzającym.

Na następnym jest przepustnica z mikserem gazu.

W ręku trzymasz chyba "zawór oparów".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz, ten z pierwszego zdjęcia jest z klekoteka xev, ten nie pasuje.

Pasuje ci z innego c20xe, z c20ne, c20xeh.

Nieważne, czy astra, cali, viki, czy kadzior, czy corsa ;)

Resztę napisał DAROMV6.

Możesz to zdjęcie "Obraz ogólny" dać w jakimś większym formacie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zdjęcie 1,2MB

Dołączona grafika

 

inne

Dołączona grafika

 

moge dać inne zdjęcia które są wyżej w takiej samej rozdzielczości

 

szukałem i nigdzie nie moge go znaleźć a przecież musi tam gdzieś być

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokowy u ciebie jest pod kolektorem ssącym, dostępny tylko z kanału.

Tak jest w każdym c20xe(seryjnym).

Tak jak napisałeś, krokowy z pierwszej fotki jest z x20xev.

 

Co do krokowca to pasuje on z każdego silnika oplowskiego na motronicu ml 4.1, 1.5, 2.5 i 2.8 czyli np. c20ne, 20xe, c30ne, c30se.

Nie pamiętam jak wygląda krokowiec z x25xe i x30xe, ale chyba też tak.

 

Z tego co zauważyłem to nawet w jakimś audi jest identyczny(w jakim nie wiem, bo krokowiec leżał na szrocie w innym aucie, ale numery się zgadzały).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności