Gość Anonymous Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 druga sprawa: wyczytalem ze przy zmianie filtra przeciwpylkowego trzeba uszcelnic obudowe jakims "kitem" - o co tu chodzi i gdzie to kupic.?!to patent jednego lub dwóch forumowiczów ale właścicieli astry F, w G nie ma takiej potrzeby No nie wiem czy to uszczelnienie to wymysł internautów bo pisze o tym też w książce "sam naprawiam Opel Astra", więc to chyba cos jest na rzeczy, choc moge sie mylic. [ Dodano: Czw Lis 15, 2007 09:30 ] No i sprawa sie wyjasniła i problem parowania szyb rozwiązany. Okazało się że silniczek sterujący wewnętrznym obiegiem coś chrzani, tzn raz działa a raz nie. po drugie nie wiem czy to wina psującego się silniczka czy coś innego ale dziła on chyba odwrotnie niż powinien, tzn przy wlączonym wew. obiegu klapka nad wentylatorem jest zamknieta o a przy wyłaczonym otwarta czyli zasysa powietrze z wnetrza samochodu. sprawdzałem napięcie na wtyczce dochodzącej do tego silniczka i pokazuje że napięcie jest przy właczonym wew. obiegu czyli wychodzi chyab na to że całość chrzani silniczek. problem rozwiązany tymczasowo tzn odłączyłem silniczek. Nie dziła teraz co prawda wew. obieg ale za to szyby nie paruja ani troszeczke. przetestowane. a co do uszcelnienia pokrywy filtra to faktycznie jest tam kit ale pod cala pokrywa zamykajaca filtr przeciwpyłkowy, natomiast pod sama klapka zamykająca filtr nie ma nic. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-304808 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 A czy ktos moze zamiescic jakas fotke z zaznaczonym miejscem silnika do zamykania i otwierania obiegu wewnetrzengo?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-303678 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tooomek Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 szaryw, fotka jest w tym wątku, strona 4 http://forum.opel24.com/szyby-paruja-vt2882,30.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-303575 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Dołącze sie do tematu - ja też mam zupełnie inne rozwiązanie od przedstawionego na zdjeciu - jest tam tylko klapka i plastikowa kratka do której ta klapka dociska, nie ma tez tej dzwigienki do zamykania, a silniczek jest zamocowany bezposrednio na osce klapki. W moim modelu mozna przestawic obieg bez rozbierania podszybia - trzeba tylko odkrecic 3 wkrety od tego silniczka i przestawic klapke w druga strone - jeden wkret jest dosc trudno dostepny, ale da sie zrobic. U mnie czesto sie zacina na obiegu zamknietym i paruja wtedy szyby - musze wtedy wlasnie odkrecic ten silniczek sterowania iiiiiiiiiiii wtedy zaczyna on dzialac tak jak powinien - zakładam go z powrotem, ustawiam przyciskiem obieg zewnetrzny iiiiiiiiiiii nie dotykam wiecej tego przycisku! - przynajmniej do wiosny - bo znowu sie zablokuje, a nie mam ochoty teraz na mrozie tego rozbierac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-303534 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 dzieki. Czytalem te posty ale jakos musialem przegapic   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-303492 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Witam Ja również od jakiegoś czasu miałem problem z parowaniem szyb, po prostu nie dało się jechać samochodem. Wczoraj w końcu postanowiłem się zabrać za to i odkręciłem schowek żeby sprawdzić filtr przeciwpyłkowy i co się okazało że urwana jest dzwignia zmiany obiegu z wew. na zew. i odwrotnie. Otwarłem klapkę na zew. i zakręciłem spowrotem od tej pory jak ręką odjął problem się skończył. Dzięki oczywiście waszym wskazówkom. Pozdrwaiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-303331 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 w mordę jeża, zrobiłem jedno to teraz po tygodniu, dmuchawa przestała działać całkowicie co to może być, czy jak pisane w innych tematach, rezystor dmuchawy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-303148 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Jak calkowicie to satwiam na moj przypadek z brakiem kontaktu na kablach w silniku. Opisywalem juz na kilku forach (ATT , OAKP). Najpierw wyciagnij schowek i dostan sie do kabli od silnika wiatraka(zdaje sie ze brazowy i czerwony) Podepnij do pradu 12v i ruszaj kablkami i jak bedzie zaskakiwac silnik to to co mowilem. Trzeba wyciagnac silnik i lutownica polprawic luty. Luzik robota.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-302902 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 klima powoduje wzrost spalania zeby tego uniknac wymien wszystkie filtry przy silniku i kabinowy a dodatkowy sprawdz obieg wewnetrzny powietrza przewaznie siada silniczek nastawczy mi osobiscie spalil sie i zablokowal na pozycji obiegu wenetrznego odblokowalem go na pozycje zewnetrzna dzieki czemu nic nie paruje powinni to odblokowac w kazdym warsztacie a koszt tego silniczka to jak czytalem to ok 150 zl plus wymiana jeleli wszystko z tym jest ok znaczy ze moze byc uszkodzona nagrzewnica   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-302898 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 No i dzisiaj pogrzebalem troche przy asterce. Sprawdziłem silniczek od zamykania i otwierania obiegu wewnetrznego i jest OK. Klapka ładnie sie otwiera i zamyka. Jezyne co zaóważyłem to w przedziale silnika od filtra powietrza idzie plastikowa "rurka" na zewnatrz. Łączy sie ona z gumowym weżem który z kolei podłączony jest do filtra powietrza. I ta plastikowa jak wczesniej powiedziałem "rurka" jest uszkodzona na łączeniu z gumowym wężem, mało powidziane uszkodzona. brakuje około 7cm materiału od strony silnika i wydaje mi sie ze jak sie silnik nagrzeje to zasysa ciepłe powietrze a nie zimne jak powinno chyba sie dziac w zamysle konstruktora. Czy to moze być przyczyna parowania szyb? Jak sie myle to proszę wyprowadzić mnie z błędu. Poniżej zamieszczam zdjecia wyjścia tego elementu oraz łączenia i miejsca uszkodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-302879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.