Skocz do zawartości

szyby paruja


Rekomendowane odpowiedzi

druga sprawa: wyczytalem ze przy zmianie filtra przeciwpylkowego trzeba uszcelnic obudowe jakims "kitem" - o co tu chodzi i gdzie to kupic.?!

to patent jednego lub dwóch forumowiczów ale właścicieli astry F, w G nie ma takiej potrzeby

No nie wiem czy to uszczelnienie to wymysł internautów bo pisze o tym też w książce "sam naprawiam Opel Astra", więc to chyba cos jest na rzeczy, choc moge sie mylic.

 

[ Dodano: Czw Lis 15, 2007 09:30 ]

No i sprawa sie wyjasniła i problem parowania szyb rozwiązany. Okazało się że silniczek sterujący wewnętrznym obiegiem coś chrzani, tzn raz działa a raz nie. po drugie nie wiem czy to wina psującego się silniczka czy coś innego ale dziła on chyba odwrotnie niż powinien, tzn przy wlączonym wew. obiegu klapka nad wentylatorem jest zamknieta o a przy wyłaczonym otwarta czyli zasysa powietrze z wnetrza samochodu. sprawdzałem napięcie na wtyczce dochodzącej do tego silniczka i pokazuje że napięcie jest przy właczonym wew. obiegu czyli wychodzi chyab na to że całość chrzani silniczek. problem rozwiązany tymczasowo tzn odłączyłem silniczek. Nie dziła teraz co prawda wew. obieg ale za to szyby nie paruja ani troszeczke. przetestowane.

a co do uszcelnienia pokrywy filtra to faktycznie jest tam kit ale pod cala pokrywa zamykajaca filtr przeciwpyłkowy, natomiast pod sama klapka zamykająca filtr nie ma nic.

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-304808
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 157
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dołącze sie do tematu - ja też mam zupełnie inne rozwiązanie od przedstawionego na zdjeciu - jest tam tylko klapka i plastikowa kratka do której ta klapka dociska, nie ma tez tej dzwigienki do zamykania, a silniczek jest zamocowany bezposrednio na osce klapki.

W moim modelu mozna przestawic obieg bez rozbierania podszybia - trzeba tylko odkrecic 3 wkrety od tego silniczka i przestawic klapke w druga strone - jeden wkret jest dosc trudno dostepny, ale da sie zrobic.

U mnie czesto sie zacina na obiegu zamknietym i paruja wtedy szyby - musze wtedy wlasnie odkrecic ten silniczek sterowania iiiiiiiiiiii wtedy zaczyna on dzialac tak jak powinien - zakładam go z powrotem, ustawiam przyciskiem obieg zewnetrzny iiiiiiiiiiii nie dotykam wiecej tego przycisku!???!!! - przynajmniej do wiosny - bo znowu sie zablokuje, a nie mam ochoty teraz na mrozie tego rozbierac ;(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-303534
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja również od jakiegoś czasu miałem problem z parowaniem szyb, po prostu nie dało się jechać samochodem. Wczoraj w końcu postanowiłem się zabrać za to i odkręciłem schowek żeby sprawdzić filtr przeciwpyłkowy i co się okazało że urwana jest dzwignia zmiany obiegu z wew. na zew. i odwrotnie. Otwarłem klapkę na zew. i zakręciłem spowrotem od tej pory jak ręką odjął problem się skończył. Dzięki oczywiście waszym wskazówkom. Pozdrwaiam :wink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-303331
Udostępnij na innych stronach

w mordę jeża, zrobiłem jedno to teraz po tygodniu, dmuchawa przestała działać całkowicie

 

co to może być, czy jak pisane w innych tematach, rezystor dmuchawy?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-303148
Udostępnij na innych stronach

Jak calkowicie to satwiam na moj przypadek z brakiem kontaktu na kablach w silniku. Opisywalem juz na kilku forach (ATT , OAKP). Najpierw wyciagnij schowek i dostan sie do kabli od silnika wiatraka(zdaje sie ze brazowy i czerwony) Podepnij do pradu 12v i ruszaj kablkami i jak bedzie zaskakiwac silnik to to co mowilem. Trzeba wyciagnac silnik i lutownica polprawic luty. Luzik robota.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-302902
Udostępnij na innych stronach

klima powoduje wzrost spalania zeby tego uniknac wymien wszystkie filtry przy silniku i kabinowy a dodatkowy sprawdz obieg wewnetrzny powietrza przewaznie siada silniczek nastawczy mi osobiscie spalil sie i zablokowal na pozycji obiegu wenetrznego odblokowalem go na pozycje zewnetrzna dzieki czemu nic nie paruje powinni to odblokowac w kazdym warsztacie a koszt tego silniczka to jak czytalem to ok 150 zl plus wymiana jeleli wszystko z tym jest ok znaczy ze moze byc uszkodzona nagrzewnica

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-302898
Udostępnij na innych stronach

No i dzisiaj pogrzebalem troche przy asterce. Sprawdziłem silniczek od zamykania i otwierania obiegu wewnetrznego i jest OK. Klapka ładnie sie otwiera i zamyka. Jezyne co zaóważyłem to w przedziale silnika od filtra powietrza idzie plastikowa "rurka" na zewnatrz. Łączy sie ona z gumowym weżem który z kolei podłączony jest do filtra powietrza. I ta plastikowa jak wczesniej powiedziałem "rurka" jest uszkodzona na łączeniu z gumowym wężem, mało powidziane uszkodzona. brakuje około 7cm materiału od strony silnika i wydaje mi sie ze jak sie silnik nagrzeje to zasysa ciepłe powietrze a nie zimne jak powinno chyba sie dziac w zamysle konstruktora. Czy to moze być przyczyna parowania szyb? Jak sie myle to proszę wyprowadzić mnie z błędu. Poniżej zamieszczam zdjecia wyjścia tego elementu oraz łączenia i miejsca uszkodzenia.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1216-szyby-paruja/page/8/#findComment-302879
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności