Skocz do zawartości

pytanie do mających c14nz lub inne astry temperatura


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

 

ja mam x14nz i u mnie podobnie - w akcie despery wymieniłem wszystkie przewody układu chłodzącego (okazało się, że niektóre były już popękane) zalałem petrygo i śmigam. Grzeje się wyraźnie wolniej, ale nie tak, jak bym tego sobie życzył (szczególnie latem:) - jednak wymagać za wiele też nie można - prawdopodobnie tak musi być, sądząc po ilości podobnych przypadków:)

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość lord_wiader

uszczelka pod glowica ...

 

ja mialem podobnie. mechanik wymienil i no problemos.

Jeśli UPG jest uszkodzona, to albo między cylindrem a płaszczem wodnym (od zapowietrzonego układu chłodzenia do wyrwania jednego z węży od chłodzenia-sam widziałem taki przypadek), między cylindrem a kanałem olejowym, wtedy odma dmucha jak szalona, lub między płaszczem wodnym a kanałem olejowym, wtedy albo woda ucieka do oleju i widać, że ubywa płynu chłodniczego ale skuteczność zostaje taka sama chyba, że mamy pusty zbiornik wyrównanczy, albo olej leci do wody, czyli poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym się podnosi a układ chłodzenia zostaje zabrodzony olejem, jednak nie w takim stopniu by podnieść temperaturę o kilka stopni, sam olej też jest dobrym chłodziwem.

 

Możliwe, że przy okazji wymiany UPG i planowaniu głowicy został wymieniony termostat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyscilem chlodnice z zewnatrz

... i tu mamy jeszcze jeden element wpływający na intensywność chłodzenia - niedrożne kanały... warto przedmuchać ,,pod prąd'' sprężonym powietrzem chłodnicę co jakiś czas...Pozdro...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jestem posiadaczem Opla Astry F 1.4 8V 60 KM 1999 r. od paru tygodni, po zakupie wymieniłem pompe wodną oraz rozrząd. W ostatnim czasie zaobserwowałem, że samochód nabiera wysokiej temperatury (tak jak u poprzedników), szybko, głównie podczas postoju na światach. Wskaźnik na konsoli często dochodzi do czerwonego pola (zakładam że jakieś 110 - 112 st, co bardzo mnie nie pokoi. W kabinie po przekręceniu pokrętła nawiewu na ciepłe powietrze nie ma z nim problemu leci tak jak powinno (ciepłe), chłodnica normalnie się nagrzewa co eliminuje raczej termostat (nie jest zablokowany) ponieważ wygląda na to że obieg płynu nie jest zaburzony. Wentylator załącza się przy jakiś 105 st co też dla mnie jest niepokojące bo czemu tak późno ? i działa jakieś 20 - 40 sekund i wyłącza się, przy czym nie widać wyraźnego spadku na wskaźniku w kabinie. Przewody są ciepłe co wskazuje na przepływ płynu w nich. Po odkręceniu korka zbiornicza wyrównawczego płyn zaczyna bulgotać, wzrasta jego poziom, wyrzuca go na zewnątrz, po chwili to ustaje.

 

Pytanie moje brzmi -

 

czy uważacie że przyczyną może błędne wskazanie zegara co za tym idzie należy wymienić czujnik temperatury ponieważ przekłamuje i tak naprawde silnik nie osiąga wcale takiej wysokiej temperatury a wentylator załącza się tak naprawde przy mniejszej temperaturze ?

 

czy winą może być błąd czujnika tego przy chłodnicy czyli tak naprawde wskaźnik pokazuje prawidłową temperature a to właśnie wentylator załącza się zbyt późno i działa zbyt krótko ?

 

czy moze to żadna z tych przyczyn ?

 

Przy jakich temperaturach działają urządzenia w waszych samochodach ? tzn

- jaka temperatura jest podczas jazdy na trasiez prędkościa np 90 - 100 km

- jaka temperatura jest w korku ulicznym ?

- przy jakiej temperaturze włącza się wentylator ? ile działa ? czy widać wyraźny spadek temperatury ?

- jak poznać kiedy termostat otworzył duży obieg powietrza, przy jakiej temperaturze ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Z reguły do załączenia wentylatora temp podana jest na około 100-102°

termostat otwierać się powinien przy około 90-92°

temp w czasie jazdy oscyluje w granicach 90-95°

w korkach i ponad 100°

Po podpięciu pod komputer możesz zweryfikować ile podaje kolejny czujnik

ten pod sterownik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość beczynski18

Nie wiem jak u innych ale u mnie nigdy do 100 stopni temperatura nie doszła. Termostat otwiera mi się przy około 85 stopni A wentylator się włącza przy 90 stopniach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kolejnych obserwacjach zauważyłem że:

 

- termostat otwiera się przy około 103 st (przyjmując, że czerwone pole to jakieś 110 - 112 st)

poznaje to po tym że chłodnica zaczyna robić się szybciutko ciepła.

 

- wentylator załącza sie już na czerwonym polu czyli wg mnie przy jakiś 108 - 110 st

 

 

Jestem laikiem w sprawach motoryzacyjnych ale myślę sobie tak: że albo mam pecha i uszkodzeniu uległy dwie rzeczy jednocześnie czyli termostat bo za późno się otwiera oraz czujnik w chłodnicy odpowiedzialny za prace wentylatora bo za późno załącza wentylator lub mam szczęście i uszkodzeniu uległ tylko czujnik odpowiedzialny za przekazywanie informacji na zegar w kabinie (źle skaluje licznik).

 

Dzięki za poradę dotyczącą podpięcia do komputera która może określić prawdziwą temperaturę. Czy takie podpięcie należy wykonać tylko w ASO opel czy gdziekolwiek indziej :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Nie, do tego nie jest potrzebne ASO

Wystarczy komputer z fejsem

w którym jest podgląd na parametry w czasie rzeczywistym

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem zdjagnozowany, okazało się, że termostat nie otwiera się przy temperaturze takiej jak powinien czyli około 92 st tylko zdecydowanie później czyli około 103 st i w dodatku jego otwarcie nie jest pełne dlatego do chłodnicy dostaje się płyn chłodzący wentylator się włącza ale ponieważ przepływ nie jest pełny to bardzo szybko schładza płyn który jest w chłodnicy a temperatura w silniku pozostaje prawie bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności