Skocz do zawartości

Pomozcie z tym BMW


Gość GmsMetallica

Rekomendowane odpowiedzi

Gość GmsMetallica

szczerze to zglupialem, bo zalatuje mi gazem cos a barwa bardziej biala :lol: z tego co pamietam bo juz dawno przy nim nie bylem-postaram sie jutro

 

kurde przypomnialo mi sie cos, czytalem artykul o oleju i wynieniajac swiece w bmw ktore byly w fatalnym stanie bo cale czarne, czyli to oznacza ze olej wcina i mozliwe ze stad te kompcenie :shock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość GmsMetallica

spojrzalem dzis w te stare swiece i przeczytalem te opisy i wychodzi na to ze :

SKUTKI: przerwy w zapłonie, problemy z uruchomieniem silnika.

ŚRODKI ZARADCZE: prawidłowo ustalić skład mieszanki, poprawić zapłon, sprawdzić filtr powietrza. filtr powietrza sprawdzony a jak reszte w tym bmw sprawdzic :D ktos wie jak bledy zczytac jak w nasszych oplach ;( czy w tym przypadku niestety sie nie da ;(

P.S. wole pisac tu bo na forum bmw maja mnie w du.. albo sie nie znaja

 

[ Dodano: Pią Wrz 05, 2008 09:44 ]

wsiec tak auto odpalilem wkoncu na gazie-chodza 2 skrajne pozycje przelacznika, srodkowa natomiast po przelaczeniu silnik wszedl na 2500obr/min i siadl,

teraz zauwarzylem ze przy pozycji chyba to jest benzyna kopci przy kazdym depnieciu w pedal na siwo, taki siwy jakby z komina z sadza,

na drugiej pozycji kopci bardziej na bialo-siwo tez przy kazdym depnieciu w pedal-przypuszczam ze to gaz,

teraz pytanie co zrobic zeby zlikwidowac to kopcenie zeby przejsc przeglad bo sadze ze bylo by teraz ciezko w takim stanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GmsMetallica, przerwy w zapłonie mogą być spowodowane chyba kablami zapłonowymi... Ja do swojej bumy kupiłem za 120zł. A to dymienie to cały czas? na ciepłym i na zimnym silniku? a może chcesz kupić drugą na części? Z chęcią sprzedam już swoją ;D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GmsMetallica

to raczej ja mam okazje sprzedac :D bo sie okazalo ze pierscienie przepuszczaja wstepnie :/ i bedzie trzeba robic bo kumplowi nie udalo sie zalatwic przegladu, a kopci i na cieplym i na zimnym

 

[ Dodano: Czw Wrz 11, 2008 10:16 ]

mam pyt, planowanie glowicy polega na "zjechaniu" pewnej warstwy glowicy na zwyklej tokarce czy jest jakas specjalistyczna :shock: bo sie zastanawiam czy pierscieni tych samemu nie wymienic co obnizy koszty i zarazem planowanie glowicy zrobic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

planowanie glowicy polega na "zjechaniu" pewnej warstwy glowicy na zwyklej tokarce czy jest jakas specjalistyczna

Głowice szlifuje się szlifierką magnesową.

Niektóre warsztaty robią to frezarką ale to błąd

i nie powinno się tego robić, gdyż frez pozostawia

mikro pory, które mogą spowodować nieszczelność głowicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GmsMetallica

ok super ale dam jutro do zakladu i tylko 50 zl zaplace za samo planowanie,

mam pytanko odnosnie pierscieni, bo koles mi powiedzial ze nie wymieni wiec pozostaje to na mojej glowie a ja jeszcze tego nie robilem, moglibyscie jakos doradzic czego sie trzymac, co przestrzegac itp :P

 

[ Dodano: Czw Wrz 11, 2008 19:45 ]

jeszcze jedno, odnosnie zciagniecia wszystkich maneli silnika zeby dac do splanowania glowice to musze spuscic olej :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do obróbki głowicy nie musisz spuszczać oleju, ale po planowaniu trzeba ją bardzo dokładnie umyć i przedmuchać kompresorem. Olej zalecałoby się wymienić razem z filtrem po krótkim okresie.

Z grubsza.

Jeśli chcesz wymieniać pierścienie, to najlepiej zrobić to od razu (tłoki wkładamy i wyciągamy górą.

Wymiana pierścieni to nie wymiana rozrządu i sam możesz mieć problem i wiele zapytań.

- Podstawa przy wszystkich pracach tego typu to zachowanie czystości.

- na początek zaopatrz się w jakiegoś browarka aby w gardle nie zaschło :P

- do wyciągnięcia tłoków należy ściągnąć miskę olejową i odkręcić korbowody nie mieszając ich ani ich panewek (najlepiej możesz poznaczyć, chociaż korbowody mogą być już oznaczone).

- wyciągasz tłoki

- możemy stare pierścienie połamać w trakcie ściągania i wyczyścić nimi (ważne - dokładnie) rowki tłoka z osadów

- wkładasz pierścienie (same) do cylindra na wys. np 1/3 wys w dół i mierzysz luz na zamkach pierścieni. Przy nadmiernym luzie niż dopuszczalny wymiana samych pierścieni może nie pomóc, weryfikujesz również tłoki, sworznie i cylinder pod wzgl. zużycia, uszkodzeń.

- zakładasz pierścienie na tłoki aby żaden nie strzelił zachowując delikatnie ich ułożenie tj. (napisem TOP) do góry,

- wkładasz tłok do cylindra układając przy tym pierścienie zamkami o 120 st. przesunięte wzgl. siebie. Dobrze by było zaopatrzyć się w przyrządzik do zaciskania pierścieni na tłoku ręcznie też mona ale trzeba mieć wprawę - nie każdemu się udaje (JA37 miał na jednym ze zdjęć coś takiego) wpychamy pierwszy tłok do pierwszego cylindra (powinien bez problemu wskoczyć), tak samo kolejne. (Po prostu pierścienie na tłoku ściskamy np.pasem blachy trzymanej kleszczami przez drugą osobę, gdy pierwsza uderza w tłok młotkiem poprzez drewniany kołek, tak aby wsunąć go do cylindra. Tłoki i pierścienie oraz wnętrze cylindrów i panewki muszą uprzednio być nasmarowane olejem. Należy uważać, aby dolna część korbowodu nie oparła się o wał będący w niewłaściwym położeniu. Możemy tego uniknąć wkładając najpierw tłoki do cylindrów, a potem wał, ale w tym wypadku ułożenie wału będzie utrudnione przez korbowody. Korbowody muszą oprzeć się panewkami łbów na gładziach wału. Zakładamy pokrywy łbów korbowodów z panewkami i dokręcamy)

- a następnie w odwrotnej kolejności wszystko składamy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GmsMetallica

Ludzi ten samochod mnie zrojnouje psychincznie :wesoly: bo co sie nie ruszy to sie okazuje ze jest coraz wiecej do roboty,

sa takie wstepne opcje:

1-naprawic wszystko tj. podloga przegnita, pierscienie i planowanko, i nie daj Boze cos jeszcze wyskoczy

2-moze uda mi sie zalatwic przeglad i rok nia pojezdzic a potem sprzedac na czesci a sama karoserie wywiesc na zlom

3-sprzedac go w calosci tak jak jest komus kto potrzebowalby czesci zamiennych do swojego bmw,

 

jak sadzicie ktora opcja najlepsza wg was, a moze macie jeszcze jakas swoja propozycje, chetnie wyslucham

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności