Gość loozack Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 No i jednak raczej lepiej jest powolutku jechać luzem na śliskiej nawierzchni kontrolując sytuację hamulcem, niż szarpać na takiej nawierzchni biegiemCzytając to co zacytowałem to bałbym się z Tobą jechać np w zimie.Hamulec może zablokować koła i wprowadzić auto w poślizg, a jazda na biegu bez gazu nie. Na śliskim hamulca używam wyłącznie do zatrzymania się a jak najdłużej to możliwe hamuję silnikiem. Dzięki temu nigdy nie wpadłem w poślizg. (Pomijam sytuację kiedy na pustym parkingu wprowadzałem auto w poślizg żeby poćwiczyć wyprowadzanie je z takiej sytuacji.) A że troszkę poszarpie... cóż - nad komfort cenię sobie bezpieczeństwo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/8/#findComment-168205 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mefistofeles Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Wyobraź sobie, że jedziesz w zimie z górki na luzie (bo twierdzisz ze tak jest oszczedniej i Ci nie szarpie samochodem) i wybiega Ci na drogie Bałwan. Odruchowo naciskasz pedał hamulca i twoja prędkość śię zwiększa, jest po bałwanie a w najlepszym wypadku samochód w rowie. teraz możesz cytnąć to i się wypowiedzieć....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/8/#findComment-168190 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 jeszcze tlumaczycie ''specjaliscie'' o co chodzi ?? ja odpuszczam bo sie to nie uda http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/8/#findComment-168153 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtek_K Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Gawlak, lepiej wytłumaczyć mu to teraz niż jechać np. w zimie przed nim i odczuć skutki jego teorii kacey 100% zawodowych kierowców i nauczycieli w szkołach jazdy uczy, że na śliskiej nawierzchni jedzie się powoli na biegu, hamując silnikiem, a hamulca używa się tylko w ostateczności. Jadąc po oblodzonej drodze na luzie i wciskając hamulec nie masz żadnej kontroli nad autem http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif A jeszcze jak nie masz ABS-u to już nie jedziesz a się suniesz...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/8/#findComment-168151 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Wojtek_K tlumaczymy juz ktoras strone i nie dociera oby jak najmniej takich ''kireowcow'' na drogach   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/8/#findComment-168145 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtek_K Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Gawlak, ich liczba spada z dnia na dzień http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif Tylko czasami jeszcze zabierają kogoś ze sobą i to jest najgorsze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/8/#findComment-168142 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mefistofeles Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Gawlak, ich liczba spada z dnia na dzień http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif Tylko czasami jeszcze zabierają kogoś ze sobą i to jest najgorsze Dobrze powiedziane   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/8/#findComment-168134 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Czytając to co zacytowałem to bałbym się z Tobą jechać np w zimie. Hamulec może zablokować koła i wprowadzić auto w poślizg, a jazda na biegu bez gazu nie. Na śliskim hamulca używam wyłącznie do zatrzymania się a jak najdłużej to możliwe hamuję silnikiem. Dzięki temu nigdy nie wpadłem w poślizg. (Pomijam sytuację kiedy na pustym parkingu wprowadzałem auto w poślizg żeby poćwiczyć wyprowadzanie je z takiej sytuacji.) A że troszkę poszarpie... cóż - nad komfort cenię sobie bezpieczeństwo. Zgadza się hamulec może na śliskiej nawierzchni zablokować koła skutkując niekontrolowanym poślizgiem. Szarpanie na biegu może je jednak również wprawić w niekontrolowany poślizg (wiemy przecież, że niewskazane są redukcje biegu bądź przyśpieszanie, mimo, że koła przecież są ciągle w ruchu). Ale już mniejsza o to co lepiej: czy kontrolować powolną jazdę hamulcem bez szarpania - na luzie (bo bieg szarpie) czy też szarpać biegiem. Oczywiście jeśli bieg nie szarpie, jak najbardziej powinno się nim hamować. Nie wspominając, że taniej, to co najważniejsze bezpieczniej niż na luzie. Tym niemniej jadąc na biegu jednak często też hamujemy hamulcem i też możemy zablokować koła. Jazda na biegu nie gwarantuje Ci braku poślizgu. Fizyki nawet biegiem (a może nawet zwłaszcza nim) nie oszukasz http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif. Wyobraź sobie, że jedziesz w zimie z górki na luzie (bo twierdzisz ze tak jest oszczedniej i Ci nie szarpie samochodem) i wybiega Ci na drogie Bałwan. Odruchowo naciskasz pedał hamulca i twoja prędkość śię zwiększa, jest po bałwanie a w najlepszym wypadku samochód w rowie. teraz możesz cytnąć to i się wypowiedzieć.... Więc niniejszym cytuję . Jazda na luzie byłaby sensowna gdyby jazda na szarpiącym biegu mogła spowodować niekontrolowany poślizg kół. Pomińmy czy w tej sytuacji rzeczywiście byłbym zmuszony jechać na luzie (co jest bardzo wielce wątpliwe gdybym jechał moim autkiem) czy też na biegu i z jaką szybkością. Ale z pewnością byłaby to szybkość bezpieczna i odpowiednia do warunków na drodze . Gdy jedziesz załóżmy na biegu i wybiegnie Ci nagle na drogę bałwan, to czy nie wciśniesz gwałtownie hamulca gasząc jednocześnie autko? (Przyznaję się: zastosowałem nadinterpretację Twoich słów, ale wyłącznie po to, aby pokazać jak się czasem nadinterpretowuje moje słowa ) kacey 100% zawodowych kierowców i nauczycieli w szkołach jazdy uczy, że na śliskiej nawierzchni jedzie się powoli na biegu, hamując silnikiem, a hamulca używa się tylko w ostateczności. Jadąc po oblodzonej drodze na luzie i wciskając hamulec nie masz żadnej kontroli nad autem A jeszcze jak nie masz ABS-u to już nie jedziesz a się suniesz... 100% racji. Tylko zjedź mi teraz - stosując powyższe zasady - ze stromej oblodzonej górki na szarpiącym biegu... Przecież ja od początku nie przeczę, że hamowanie biegiem jest jak najbardziej zasadne. Staram się jedynie pokazać, że są różne sytuacje. Jak wcześniej wspomniałem, tak jak są sytuacje gdzie lepiej nie hamować stosując ABS, tak i są takie gdzie moim zdaniem warto rozważyć nie hamowanie silnikiem. Ponieważ w danej sytuacji hamowanie silnikiem jest mniej praktycznie, albo tak naprawdę nie chcemy stosunkowo szybko wyhamować, a się toczyć, albo chcemy się rozpędzić korzystając ze spadku wzniesienia itp.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/8/#findComment-168032 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mefistofeles Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 kacey 100% zawodowych kierowców i nauczycieli w szkołach jazdy uczy, że na śliskiej nawierzchni jedzie się powoli na biegu, hamując silnikiem, a hamulca używa się tylko w ostateczności. Jadąc po oblodzonej drodze na luzie i wciskając hamulec nie masz żadnej kontroli nad autem A jeszcze jak nie masz ABS-u to już nie jedziesz a się suniesz... 100% racji. Tylko zjedź mi teraz - stosując powyższe zasady - ze stromej oblodzonej górki na szarpiącym biegu... Jak Ci może samochód SZARPAĆ Z GÓRKI. Wogóle jak może szarpać! Rozumiem, że jest za mało na wyższy bieg i za dużo na niższy ale zawsze możęsz albo troszke zwolnić albo przyspieszyć. Jak Ci szarpie samochodem to śmiesznie to musi wygladać jak jedziesz skokami kangurzymi A twoje przeguby muszą być w cudownym stanie krejzol z Ciebie nieziemski http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cool.gif Jednyna sytuacja w której warto użyć "luzu" to jak się chce przetoczyć samochód o 2-3 metry bez jego odpalania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/8/#findComment-168024 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 kacey, kto Cie dopuscil na ulice ?? albo inaczej ile zaplaciles bokiem za zdanie prawka ?? dla mnie to Ty jezdzic nie potrafisz skoro auto Ci skacze albo szarpie idz jeszcze raz na kurs lepiej albo jakies dodatkowe jazdy wez Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12355-technika-jazdy-oszcz%C4%99dna-jazda-na-luzie-czy-na-biegu/page/8/#findComment-167978 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.