Gość Anonymous Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 ale 2.2 od 2.0 to nietylko turbina inna... generalnie z turbinką "normalną" właśnie daje 125km... moze ta ze zmienną geometrią łopatek była tylko na jakiś specyficzny rynek wypuszczana... niewiem jak to jest... w ASO opla też pewnie niebedą wiedzieć, chyba że trafi sie na jkiegoś maniaka modelu... [ Dodano: Czw Paź 30, 2008 16:42 ] tu wszystkie silniki 2.2 dti (y2.2dtr) opla i wykaz turbinek... http://www.turboost.lt/eng/catalog.php?engine=Y22DTR   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14558-tuning-zafira22-dti/page/3/#findComment-227805 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 tu wszystkie silniki 2.2 dti (y2.2dtr) opla i wykaz turbinek... Tak w tym katalogu widac ze sa montowane! turbosprężarki ! Różnych typów! O tym oznaczeniu . GT1849V Garett jest o zmiennej geometrii! Czyli ma kierownicę!! isą montowane W Astrze Zafira .VB.itp..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14558-tuning-zafira22-dti/page/3/#findComment-227796 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Ale z tej tabelki wynika, ze turbinki Garetta byly uzywane w pierwszych silnikach 2.2DTI, tzn. roczniki 2001-2002. Moja Zafka jest z 2004 roku czyli przedostatni rok produkcji, a Twoja Dejna? Na opel-infos.de jest takie info o 2.2DTI: Y22DTR Bauform: R4 Steuerung: OHC Anzahl der Ventile: 16 Bohrung (mm): 84,0 Hub (mm): 98,0 Volumen (cmł): 2172 Leistung (kW bei min-1): 92 / 3250 (Signum), 92 / 4000 (Astra G, Vectra B/C, Zafira A) Drehmoment (Nm bei min-1): 270 / 1500 - 2750 (Vectra , 280 / 1500 - 2750 (Astra G, Vectra C, Zafira A), 280 / 1500 - 3000 (Signum) Verdichtung: 18,5 : 1 Motormanagement: Bosch VP44/PSG 16, Vectra B Bosch EDC 15 M Steuerung: Steuerkette Abgasanlage: AGR, Katalysator Besonderheiten: Ausgleichswellen, Direkteinspritzung, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader Verwendung: Astra G (F35WR), Signum (F35WR, AF33), Vectra B (F35WR), Vectra C (F35WR, AF33), Zafira A (F35WR) Ta VTG-Turbolader to wlasnie turbinka ze zmienna geometria. Dlatego wydawalo mi sie, ze byla ona standardem w tych silnikach. Dla porownania 2.0DTI: Y20DTH Bauform: R4 Steuerung: OHC Anzahl der Ventile: 16 Bohrung (mm): 84,0 Hub (mm): 90,0 Volumen (cmł): 1995 Leistung (kW bei min-1): 74 / 3120 (Signum), 74 / 4000, 74 / 4300 (Vectra Drehmoment (Nm bei min-1): 230 / 1500 - 2500, 230 / 1950 - 2500 (Vectra , 230 / 1500 - 3000 (Signum) Verdichtung: 18,5 : 1 Motormanagement: Bosch EDC 15 M, ab MJ03 Bosch VP44/PSG 16 Steuerung: Steuerkette Abgasanlage: AGR, Katalysator Besonderheiten: Direkteinspritzung, E-Gas, Tempomat, Turbolader Garrett GT1549 Verwendung: Astra G (F23WR, AF22), Vectra B (F23WR), Signum (F23WR), Vectra C (F23WR), Zafira A (F23WR, AF22) I tu widac wlasnie tego Garreta, ale z opisu wynika, ze to zwykla turbinka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14558-tuning-zafira22-dti/page/3/#findComment-227660 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 moja tez jest z 2004 roku... nawet z końcówki, co niektórzy uznają za model 2005... a turbine mam zwykłą... i rodzi sie pytanie... o co chodzi?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14558-tuning-zafira22-dti/page/3/#findComment-227614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 moja tez jest z 2004 roku... nawet z końcówki, co niektórzy uznają za model 2005... a turbine mam zwykłą... i rodzi sie pytanie... o co chodzi? Moze ta tubinka nie byla od nowosci i ktos ja przed toba juz wymienial, polecial po kosztach i zalozyl zwykla? Jestem ciekaw co tak naprawde daje ta turbinka, bo jesli moc sie nie rozni to w takim razie nie ma znaczenia ktora jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14558-tuning-zafira22-dti/page/3/#findComment-227053 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 moze byc rozne sterowanie... wbrew pozorom roznica moze byc duza choc moc ta sama... najprosciej byloby sprawdzic czy jest jakas roznica w wykresie momentu i mocy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14558-tuning-zafira22-dti/page/3/#findComment-227021 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 moze i zmieniła, ale jak wytłumaczyć, ze w ASO opla bez sprawdzania "bebechów" tylko przez sprawdzenie w bazie VIN podał mi właśnie numer seryjny tej zwykłej...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14558-tuning-zafira22-dti/page/3/#findComment-226840 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 W ktorym serwisie tak Ci powiedzieli? Chyba z ciekawosci tez zadzwonie i dowiem sie ktora mam zamontowana   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14558-tuning-zafira22-dti/page/3/#findComment-226618 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Siemka. Generalnie powinni dać rade w każdym ASO Opla... Ja byłem na ul. Rudnickiego... Chłopaki sprawiają wrażenie ogarniętych (przynajmniej ci, z którymi miałem kontakt)...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14558-tuning-zafira22-dti/page/3/#findComment-226579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Witam. ja mam astre 2,0 dti. jesli chodzi o ta turbine to ze zmienna geometria lopatek ma mniejsza turbodziure po prostu. wydajnosc ta sama co zwykla ale przy mniejszych obrotach zmienia geometrie i wczesniej daje kopa. jesli chodzi o cziptuning sam sie do niego chyba sklonie bo te silniczki raczej kiepskie sa i zeby pojezdzic to trzeba mu dolozyc troszke. jesli pojedziesz do profesjonalnej firmy podniosa ci moc o ok 20 ps i moment o ok 40-60 nm. jest to calkowicie bezpieczne i nawet powinno usprawnic prace silnika bo poleg a to na zmianie map z rownoczesna kontrola przebiegow silniak (ps,nm) na hamowni. jesli z silnikiem cos nie tak bedzie od razu ci odradza taki zabieg. ponoc dobra jest firma o ile pamietam master tuning w katowicach- dabrowce malej. podjedziesz sprawdza ci najpierw silnik na hamowni za 150 zl i zobacza jak on pracuje , jaka ma moc, jaki moment i wtedy stwierdza dopiero czy warto cos z niem robic. pompa powinna wytrzymac ,przeciez wytrzymuje jak sie silnik kreci do 4500 obr a jak bedzie normalnie jezdzil to przypuszczam ze nie przekraczasz 3500 obr a wtedy na pewno nawet z chipem mniej paliwa wezmie. tak ze obawy o pompe to bzdura a niektorzy nawet mowia ze jak silnik ma kiepskie mapy do stanu technicznego to chip nawet troszke mu zminiejszy spalanie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14558-tuning-zafira22-dti/page/3/#findComment-199969 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.