Gość Anonymous Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 ale 2.2 od 2.0 to nietylko turbina inna... generalnie z turbinką "normalną" właśnie daje 125km... moze ta ze zmienną geometrią łopatek była tylko na jakiś specyficzny rynek wypuszczana... niewiem jak to jest... w ASO opla też pewnie niebedą wiedzieć, chyba że trafi sie na jkiegoś maniaka modelu... [ Dodano: Czw Paź 30, 2008 16:42 ] tu wszystkie silniki 2.2 dti (y2.2dtr) opla i wykaz turbinek... http://www.turboost.lt/eng/catalog.php?engine=Y22DTR   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 tu wszystkie silniki 2.2 dti (y2.2dtr) opla i wykaz turbinek... Tak w tym katalogu widac ze sa montowane! turbosprężarki ! Różnych typów! O tym oznaczeniu . GT1849V Garett jest o zmiennej geometrii! Czyli ma kierownicę!! isą montowane W Astrze Zafira .VB.itp..   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Ale z tej tabelki wynika, ze turbinki Garetta byly uzywane w pierwszych silnikach 2.2DTI, tzn. roczniki 2001-2002. Moja Zafka jest z 2004 roku czyli przedostatni rok produkcji, a Twoja Dejna? Na opel-infos.de jest takie info o 2.2DTI: Y22DTR Bauform: R4 Steuerung: OHC Anzahl der Ventile: 16 Bohrung (mm): 84,0 Hub (mm): 98,0 Volumen (cmł): 2172 Leistung (kW bei min-1): 92 / 3250 (Signum), 92 / 4000 (Astra G, Vectra B/C, Zafira A) Drehmoment (Nm bei min-1): 270 / 1500 - 2750 (Vectra , 280 / 1500 - 2750 (Astra G, Vectra C, Zafira A), 280 / 1500 - 3000 (Signum) Verdichtung: 18,5 : 1 Motormanagement: Bosch VP44/PSG 16, Vectra B Bosch EDC 15 M Steuerung: Steuerkette Abgasanlage: AGR, Katalysator Besonderheiten: Ausgleichswellen, Direkteinspritzung, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader Verwendung: Astra G (F35WR), Signum (F35WR, AF33), Vectra B (F35WR), Vectra C (F35WR, AF33), Zafira A (F35WR) Ta VTG-Turbolader to wlasnie turbinka ze zmienna geometria. Dlatego wydawalo mi sie, ze byla ona standardem w tych silnikach. Dla porownania 2.0DTI: Y20DTH Bauform: R4 Steuerung: OHC Anzahl der Ventile: 16 Bohrung (mm): 84,0 Hub (mm): 90,0 Volumen (cmł): 1995 Leistung (kW bei min-1): 74 / 3120 (Signum), 74 / 4000, 74 / 4300 (Vectra Drehmoment (Nm bei min-1): 230 / 1500 - 2500, 230 / 1950 - 2500 (Vectra , 230 / 1500 - 3000 (Signum) Verdichtung: 18,5 : 1 Motormanagement: Bosch EDC 15 M, ab MJ03 Bosch VP44/PSG 16 Steuerung: Steuerkette Abgasanlage: AGR, Katalysator Besonderheiten: Direkteinspritzung, E-Gas, Tempomat, Turbolader Garrett GT1549 Verwendung: Astra G (F23WR, AF22), Vectra B (F23WR), Signum (F23WR), Vectra C (F23WR), Zafira A (F23WR, AF22) I tu widac wlasnie tego Garreta, ale z opisu wynika, ze to zwykla turbinka.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 moja tez jest z 2004 roku... nawet z końcówki, co niektórzy uznają za model 2005... a turbine mam zwykłą... i rodzi sie pytanie... o co chodzi?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 moja tez jest z 2004 roku... nawet z końcówki, co niektórzy uznają za model 2005... a turbine mam zwykłą... i rodzi sie pytanie... o co chodzi? Moze ta tubinka nie byla od nowosci i ktos ja przed toba juz wymienial, polecial po kosztach i zalozyl zwykla? Jestem ciekaw co tak naprawde daje ta turbinka, bo jesli moc sie nie rozni to w takim razie nie ma znaczenia ktora jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 moze byc rozne sterowanie... wbrew pozorom roznica moze byc duza choc moc ta sama... najprosciej byloby sprawdzic czy jest jakas roznica w wykresie momentu i mocy   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 moze i zmieniła, ale jak wytłumaczyć, ze w ASO opla bez sprawdzania "bebechów" tylko przez sprawdzenie w bazie VIN podał mi właśnie numer seryjny tej zwykłej...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 W ktorym serwisie tak Ci powiedzieli? Chyba z ciekawosci tez zadzwonie i dowiem sie ktora mam zamontowana   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Siemka. Generalnie powinni dać rade w każdym ASO Opla... Ja byłem na ul. Rudnickiego... Chłopaki sprawiają wrażenie ogarniętych (przynajmniej ci, z którymi miałem kontakt)...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Witam. ja mam astre 2,0 dti. jesli chodzi o ta turbine to ze zmienna geometria lopatek ma mniejsza turbodziure po prostu. wydajnosc ta sama co zwykla ale przy mniejszych obrotach zmienia geometrie i wczesniej daje kopa. jesli chodzi o cziptuning sam sie do niego chyba sklonie bo te silniczki raczej kiepskie sa i zeby pojezdzic to trzeba mu dolozyc troszke. jesli pojedziesz do profesjonalnej firmy podniosa ci moc o ok 20 ps i moment o ok 40-60 nm. jest to calkowicie bezpieczne i nawet powinno usprawnic prace silnika bo poleg a to na zmianie map z rownoczesna kontrola przebiegow silniak (ps,nm) na hamowni. jesli z silnikiem cos nie tak bedzie od razu ci odradza taki zabieg. ponoc dobra jest firma o ile pamietam master tuning w katowicach- dabrowce malej. podjedziesz sprawdza ci najpierw silnik na hamowni za 150 zl i zobacza jak on pracuje , jaka ma moc, jaki moment i wtedy stwierdza dopiero czy warto cos z niem robic. pompa powinna wytrzymac ,przeciez wytrzymuje jak sie silnik kreci do 4500 obr a jak bedzie normalnie jezdzil to przypuszczam ze nie przekraczasz 3500 obr a wtedy na pewno nawet z chipem mniej paliwa wezmie. tak ze obawy o pompe to bzdura a niektorzy nawet mowia ze jak silnik ma kiepskie mapy do stanu technicznego to chip nawet troszke mu zminiejszy spalanie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.