Gość robertnet Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 szukaj tam, gdzie strzałka. tak bardziej precyzyjne to blizej kolektora   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/4/#findComment-225882 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Witam jestem posiadaczem opla corsy 1.0 12v 99r chciałem się podlączyc pod temat bo mam podobny problem od tygodnia swieci mi sie kontrolka check bylem podłączyc ja pod komputer i powiedzieli mi ze to EGR i tylko wymiana a koszt samej czesci to 700 zł ale czytałem ze mozna wyczyscic i u niekorych to pomaga tylko mam problem jak to zlokalizowac i jak to wyczyścic lub jak to zaslepic z góry dzięki za odp   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/4/#findComment-178535 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 A czy ktoś może mi pokazać na jakiejś fotce gdzie znajduje się ten zawór w 1.0 12v bo ten trzycylindrowy śilniczek w corsie b wygląda troszke inaczej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/4/#findComment-152071 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Witam A czy ktoś z was próbował zaślepić zawór EGR ? Bo się zastanawiam czy nie spróbować. Ale nigdzie nie znalazłem czy ktoś próbował w corsie b z silnikiem 1.0 12v   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/4/#findComment-151748 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Hej. A ja właśnie dzisiaj kupiłem nowy zawór EGR co prawda kosztował mnie 464zł oryginał i powiem szczerze,ze odkladałem na niego 2 miesiące. Wyszedłem z założenia,ze jak ktos go wymyslił to musi on byc zeby silnik pracował jak sie nalezy:) takie jest moje zdanie. ontrolka mi swiecila non stop i wyczyscilem stary i pomoglo na prawie 2 miesiace. ale pozniej znowu to samo i nawet nie jechalem sprawdzac czy to zawor tylko kupilem nowy i dziala kontrolka zgasla. CO NOWE TO NOWE. silnik 1.0 12V Pozdrawiam:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/4/#findComment-148402 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grezur Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Podłączę się pod temat z dwoma pytaniami: 1. widziałem opis czyszczenia zaworu w silniku X12XE TUTAJ, ale martwi mnie jedna rzecz, mam silnik X10XE (1.0 12V) i u mnie nie ma tej rurki wylotowej spalin od zaworu EGR (tej metalowej montowanej na sztywno za wężem płynu chłodniczego patrząc od boku silnika) jest tylko dziura, a więc jak spaliny powracają do silnika? Ponieważ muszę wyczyścić zawór EGR bo świeci mi się kontrolka (najgorsze że nie wiem od jak dawna bo w miejscu kontrolki ECU nie było żarówki ) Odłączając wtyczkę EGR podczas pracy silnika i podłączając ponownie kontrolka gaśnie, gaśnie także gdy popukam lekko młotkiem w obudowę EGR więc obstawiam że wina leży po jego stronie i mam odnośnie tej sytuacji pytanie nr 2: Nie wiem czy to teraz gdy ruszyłem ten zawór czy było to już wcześniej ale silnik pracuje nierówno na obrotach jałowych - przy silniku słychać takie szarpanie nie wiem jak to określić tak jakby nie za każdym razem była iskra na świecy (od razu mówię że nie mam jeszcze klucza do świec do tego silnika) przy wydechu słychać to wyraźnie tak jakby "plucie" co jakiś czas spalinami (coś jak czkawka), czy może to być spowodowane tym uszkodzonym zaworem EGR? P.S. Sorki za tak długą wypowiedź, ale jeśli już piszę to lubię opisać wszystko dokładnie //EDIT: Dodam że po dzisiejszej przejażdżce poza miastem mimo iż było z górki po wrzuceniu 5 biegu i wciśnięciu gazu w podłogę samochód zwalnia //EDIT: Po wymianie świec na nowe nadal jest to samo... Silnik na biegu jałowym pracuje nierówno, do tego po przegazowaniu obroty spadają do około 500 (czasem nawet 300) wrażenie takie, jakby zaraz miał zgasnąć, po około 3 sekundach wraca do obrotów jałowych, jednak nadal pracuje nierówno, nie mam już pomysłu, czy naprawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc? Jutro lub w czwartek zdemontuję jeszcze EGR wyczyszczę go i zaślepię, jednak przy okazji jeśli już będę grzebał przy silniku chciałbym dostać jakieś inne propozycje, żeby posprawdzać. //EDIT: A więc po wymontowaniu zaworu i podaniu napięcia 12V na dwa skrajne piny zaworu, grzybek nie poruszał się. Parę stuknięć młotkiem i śrubokręt i już grzybek pracuje jak należy. Wyczyszczony oczywiście z nagaru, spryskany WD40 i przesmarowany. Poszedłem do sklepu, kupiłem Colę w puszce wyciąłem uszczelkę z tej puszki wycinając w niej tylko otwór na płyn chłodniczy. Po zmontowaniu silnik pracuje jak ta lala (wręcz idealnie), a nawet tak jakby przy dodawaniu gazu nie ma tej "chwili zastanowienia". 700zł w kieszeni no i kontrolka zgasła . Pozdrawiam wszystkich! ///EDIT: Puszka zaczęła przeciekać, więc wyciąłem nową uszczelkę z blaszki stalowej, i uszczelniłem czerownym silikonem. Minął miesiąc i narazie jest wszystko w porządku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/4/#findComment-148310 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartosz333 Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Panowie pozwole sie podłączyć pod ten temat oraz powtórzenie pytania, które już zadałem w innym temacie. Jeżeli zaślepiłem egr zostawiając otwór na grzybek to jakim cudem wywala mi błąd? Skąd komp wie, że on jest zaślepiony?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/4/#findComment-139457 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 prosto z braku reakcji na zmiane sygnalu sterowania EGRu w fordach mozna bylo to w ten sposob robic, w oplach wydaje sie ze potrzebna jest emulacja dzialania EGRu BTW nie do konca rozumiem jak ty zaslepiles ten zawor,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/4/#findComment-139455 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.