Skocz do zawartości

Układ recylkulacji spalin


Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Witam jestem posiadaczem opla corsy 1.0 12v 99r chciałem się podlączyc pod temat bo mam podobny problem od tygodnia swieci mi sie kontrolka check bylem podłączyc ja pod komputer i powiedzieli mi ze to EGR i tylko wymiana a koszt samej czesci to 700 zł ale czytałem ze mozna wyczyscic i u niekorych to pomaga tylko mam problem jak to zlokalizowac i jak to wyczyścic lub jak to zaslepic z góry dzięki za odp

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/4/#findComment-178535
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Anonymous

A czy ktoś może mi pokazać na jakiejś fotce gdzie znajduje się ten zawór w 1.0 12v bo ten trzycylindrowy śilniczek w corsie b wygląda troszke inaczej

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/4/#findComment-152071
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

A czy ktoś z was próbował zaślepić zawór EGR ? Bo się zastanawiam czy nie spróbować. Ale nigdzie nie znalazłem czy ktoś próbował w corsie b z silnikiem 1.0 12v

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/4/#findComment-151748
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Hej. A ja właśnie dzisiaj kupiłem nowy zawór EGR co prawda kosztował mnie 464zł oryginał i powiem szczerze,ze odkladałem na niego 2 miesiące. Wyszedłem z założenia,ze jak ktos go wymyslił to musi on byc zeby silnik pracował jak sie nalezy:) takie jest moje zdanie. ontrolka mi swiecila non stop i wyczyscilem stary i pomoglo na prawie 2 miesiace. ale pozniej znowu to samo i nawet nie jechalem sprawdzac czy to zawor tylko kupilem nowy i dziala kontrolka zgasla. CO NOWE TO NOWE. silnik 1.0 12V Pozdrawiam:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/4/#findComment-148402
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat z dwoma pytaniami:

1. widziałem opis czyszczenia zaworu w silniku X12XE TUTAJ, ale martwi mnie jedna rzecz, mam silnik X10XE (1.0 12V) i u mnie nie ma tej rurki wylotowej spalin od zaworu EGR (tej metalowej montowanej na sztywno za wężem płynu chłodniczego patrząc od boku silnika) jest tylko dziura, a więc jak spaliny powracają do silnika? Ponieważ muszę wyczyścić zawór EGR bo świeci mi się kontrolka (najgorsze że nie wiem od jak dawna bo w miejscu kontrolki ECU nie było żarówki :beer:) Odłączając wtyczkę EGR podczas pracy silnika i podłączając ponownie kontrolka gaśnie, gaśnie także gdy popukam lekko młotkiem w obudowę EGR więc obstawiam że wina leży po jego stronie i mam odnośnie tej sytuacji pytanie nr 2:

Nie wiem czy to teraz gdy ruszyłem ten zawór czy było to już wcześniej ale silnik pracuje nierówno na obrotach jałowych - przy silniku słychać takie szarpanie nie wiem jak to określić tak jakby nie za każdym razem była iskra na świecy (od razu mówię że nie mam jeszcze klucza do świec do tego silnika) przy wydechu słychać to wyraźnie tak jakby "plucie" co jakiś czas spalinami (coś jak czkawka), czy może to być spowodowane tym uszkodzonym zaworem EGR?

 

P.S. Sorki za tak długą wypowiedź, ale jeśli już piszę to lubię opisać wszystko dokładnie :beer:

 

//EDIT:

Dodam że po dzisiejszej przejażdżce poza miastem mimo iż było z górki po wrzuceniu 5 biegu i wciśnięciu gazu w podłogę samochód zwalnia ???

 

//EDIT:

Po wymianie świec na nowe nadal jest to samo... Silnik na biegu jałowym pracuje nierówno, do tego po przegazowaniu obroty spadają do około 500 (czasem nawet 300) wrażenie takie, jakby zaraz miał zgasnąć, po około 3 sekundach wraca do obrotów jałowych, jednak nadal pracuje nierówno, nie mam już pomysłu, czy naprawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc? Jutro lub w czwartek zdemontuję jeszcze EGR wyczyszczę go i zaślepię, jednak przy okazji jeśli już będę grzebał przy silniku chciałbym dostać jakieś inne propozycje, żeby posprawdzać.

 

//EDIT:

A więc po wymontowaniu zaworu i podaniu napięcia 12V na dwa skrajne piny zaworu, grzybek nie poruszał się. Parę stuknięć młotkiem i śrubokręt i już grzybek pracuje jak należy. Wyczyszczony oczywiście z nagaru, spryskany WD40 i przesmarowany. Poszedłem do sklepu, kupiłem Colę w puszce wyciąłem uszczelkę z tej puszki wycinając w niej tylko otwór na płyn chłodniczy. Po zmontowaniu silnik pracuje jak ta lala (wręcz idealnie), a nawet tak jakby przy dodawaniu gazu nie ma tej "chwili zastanowienia". 700zł w kieszeni no i kontrolka zgasła :beer:. Pozdrawiam wszystkich!

 

///EDIT:

Puszka zaczęła przeciekać, więc wyciąłem nową uszczelkę z blaszki stalowej, i uszczelniłem czerownym silikonem. Minął miesiąc i narazie jest wszystko w porządku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/4/#findComment-148310
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość bartosz333

Panowie pozwole sie podłączyć pod ten temat oraz powtórzenie pytania, które już zadałem w innym temacie. Jeżeli zaślepiłem egr zostawiając otwór na grzybek to jakim cudem wywala mi błąd? Skąd komp wie, że on jest zaślepiony?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/4/#findComment-139457
Udostępnij na innych stronach

prosto

z braku reakcji na zmiane sygnalu sterowania EGRu

w fordach mozna bylo to w ten sposob robic, w oplach wydaje sie ze potrzebna jest emulacja dzialania EGRu

 

 

BTW nie do konca rozumiem jak ty zaslepiles ten zawor,

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14758-uk%C5%82ad-recylkulacji-spalin/page/4/#findComment-139455
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności