Skocz do zawartości

Duże spalanie w Corsie 1.2 B


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Od niedawna posiadam Corsę 1.2 z 1996r. z silnikiem X12SZ.

Spala średnio ponad 10dm3/100km czy to normalne???

Poza tym silnik pracuje bez zastrzeżeń. Temp. na wskaźniku po 5 km przejechanych dochodzi do około 88 oC. Nawet po 30 przejechanych km nie przekracza 90 oC - czy tak powinno być http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nawet po 30 przejechanych km nie przekracza 90 oC - czy tak powinno być http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif??

Nie. Już po kilku kilometrach silnik powinien osiągnąć temperaturę ok. 92 stopni. Pewnie termostat do wymiany. Zapal auto (gdy silnik będzie zimny) i obserwuj czy chłodnica się powoli nagrzewa. Jeśli tak to oznacza, że termostat jest ciągle otwarty i nadaje się do wymiany. Prawidłowo działający termostat otwiera się przy 88 stopniach (lub 92) i w tym przypadku chłodnica powinna się nagrzać gwałtownie przy takowej właśnie temperaturze silnika.

 

[ Dodano: Sro Lis 12, 2008 21:38 ]

Zapomniałem dodać, że jeśli silnik się nie dogrzewa to komputer z opóźnieniem odcina ssanie przez co auto więcej pali.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uż po kilku kilometrach silnik powinien osiągnąć temperaturę ok. 92 stopni.

To zależy od temperatury zewnętrznej.

Ja codziennie dojeżdżam do pracy prawie 10 kilometrów i przy takiej aurze jaką teraz mamy temperatura silnika nie osiąga 92* tylko zbliża się do 90*

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uż po kilku kilometrach silnik powinien osiągnąć temperaturę ok. 92 stopni.

To zależy od temperatury zewnętrznej.

Ja codziennie dojeżdżam do pracy prawie 10 kilometrów i przy takiej aurze jaką teraz mamy temperatura silnika nie osiąga 92* tylko zbliża się do 90*

To też masz termostat do wymiany. Jest jeszcze opcja, że padł czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który idzie na wskaźnik. Bądź coś z samym wskaźnikiem jest nie tak. Ale wymiana termostatu pomoże.

 

P.S. Ja po przejechaniu 4 - 5 km mam już na wskaźniku ponad 90 stopni. Też miałem problemy z termostatem. Po przejechaniu 100 km (w trasie) wskazówka nawet nie drgnęła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też masz termostat do wymiany.

Ja nie mam problemu z termostatem.

Silnik osiąga 88*, zaczyna otwierac się termostat, chłodnica zaczyna robić się ciepła.

Wszystko jest O.K

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 10 km temperatura nie osiąga 90 stopni. Moim zdaniem tak nie może być.

10 km zrobionych po mieście daje 90* ale ruszając na zimnym silniku i jadąc poza miastem ze stałą prędkością 90km/h mam niespełna 90*.

Inaczej sprawa sie ma wiosną czy latem. Wtedy temperatura przekracza 90* i często załącza sie wentylator.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności