Skocz do zawartości

dziwne stukanie na zimnym silniku


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

wydaje mi sie ze to zawory ale tak własciwie to trudna diagnoza jednoznaczna bez rozebrania silnika,a jaki ma wogóle przebieg Twoja corsa ?.Jesli natomiast chodzi o temperature silnika to na 100 procent powinno byc to 90 stopni niezaleznie zimą czy latem,wiec czas aby wymienic termostat lub czujnik temperatury,ale zaczął bym od termostatu bo to wydatek kilkudziesieciu zł.

pozdrawiam i sie nie zgodze bo temperatura powinna byc miedzy 83 a 85 stopni a przy 90 powinien sie wlaczyc wentylator na chlodnicy

 

[ Dodano: Sro Sty 06, 2010 22:32 ]

Kurde,ciekawe ile cofniety...ja tez sie nadziałem na poprzednie auto ktore miało licznik krecony o 100 tys mil,przegiecie pały,na szczescie silnik chodził bezproblemowo az do momentu kiedy go sprzedałem 3 tygi temu,ale w osprzęt też swoje włożyłem,pompa wtryskowa padła,chłodnice wymieniałem.głowice robiłem bo mi swiece poukręcali,skrzynia cvt zaczęła szarpać,na szczęscie zdąrzyłem to sprzedac zanim padła.Dodam ze to była A6 audika wiec koszty porazające raczej,nie zazdroszcze jak ktoś sie tak wpakuje.A wziąłem za nią jak za złom,przez 2 lata straciłem ok 30 tysiakow przeliczając z funtow...

to nizly prezent zrobiles nowemu nabywcy.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Też mam ten sam problem - metaliczne stukanie przy dodawaniu gazu na zimnym silniku w zakresie 1500-2500 obrotów/min.

 

Merivę Z17DTH mam od miesiąca. Na początku i tak wydawał mi się super cichy (przesiadłem się z Golfa III 1.9D 8) ), teraz to stukanie bardziej mi przeszkadza. Ale poza stukaniem nie ma innych objawów - jak się doda gazu, to wciska w fotel aż miło...

 

Jeden mechanik (pracował kiedyś w ASO Opla) powiedział, że silnik pracuje dobrze.

 

Inny mechanik (ale specjalista od Volkswagena) powiedział, że "rechotanie" silnika może być spowodowane syfiastym paliwem. Podobno pod określone paliwo można ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu, żeby było lepiej (ale polecił mi speców od tuningów). Wcześniej tankowałem na Neste, dzisiaj wlałem BP Ultimate. Dodatkowo mechanik dolał mi swojego preparatu (black arrow diesel skydd) i oleju do dwusuwów. Zobaczymy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej tankowałem na Neste, dzisiaj wlałem BP Ultimate. Dodatkowo mechanik dolał mi swojego preparatu (black arrow diesel skydd) i oleju do dwusuwów. Zobaczymy...

hmmm chyba tego twojego mechanika straszy żeby do tego silnika lac jakieś oleje do dwusuwów...... Brzęczneie na zimnym silniku jest i nic nie poradzisz, mnie aso sugeruje że byc może tez poduszka któraś ma dośc ale to się okaże bo i tak przy okazji naprawy powypadkowej będą wszystkie wymieniane od zamachu....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

2) na zimnym silniku źle komputer ustawia zapłon i następuje spalanie stukowe

3) niesprawny układ smarowania rozrządu i tak wali rozrząd dopóki pompa olejowa nie da porządnego ciśnienia

Spalanie stukowe może mieć miejsce w silniku z zapłonem iskrowym. Gdy dochodzi do samozapłonów mieszanki to mówimy o spalaniu stukowym, a w dieslu istotą działania jest samozapłon więc nie mylmy pojęć.

 

W jednym z postów w tym wątku widziałem odpowiedzi nawiązujące do silnika Z13DT. Podobnie powyżej jest sugestia mechanika, że początkowe słabe ciśnienie powoduje te stuki.

W silniku Z13DT popychacze zaworów mają hydrauliczne kasowanie luzów. Wówczas przez pierwsze kilka-kilkanaście sekund może pracować głośniej z powodu słabego ciśnienia. Ale w silniku Z17DTH nie ma hydrauliki w tym miejscu. Nie porównujmy tych silników pod względem pracy rozrządu. W Z17DTH mamy luz zaworowy regulowany płytkami co 100-150 tys. km. Ciśnienie oleju nie ma nic to tego. Poza tym stuki trwają znacznie dłużej niż kilkanaście sekund i gdyby tak długo było słabe ciśnienie jak długo trwają stuki (do rozgrzania silnika) to dawno by się zatarł.

 

Proponuję nie lać oleju niezgodnego ze specyfikacją producenta GM-LL-B-025. Lanie bardziej gęstego oleju to zabójstwo dla tych silników, bo turbina musi być smarowana jak najszybciej po uruchomieniu. Tylko rzadki olej pozwala na szybkie wytworzenie przez pompę wystarczającego ciśnienia.

 

Dodawanie do paliwa odrobiny oleju do dwusuwów jest czasem praktykowane. Nie ma nic wspólnego z zaworami, ale smaruje układ wtryskowy. Zasadniczo pompa i cały układ są smarowane paliwem (ON), ale z jego jakością różnie bywa i raczej olej do dwusuwów nie powinien zaszkodzić. Nigdy nie słyszałem o awarii spowodowanej takim dodatkiem.

 

P.S. U mnie w Z17DTH też trochę dzwoni na zimnym i ustaje po rozgrzaniu :wink:.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

2) na zimnym silniku źle komputer ustawia zapłon i następuje spalanie stukowe

 

a od kiedy to w dieslu jest spalanie stukowe pierwsze slysze .....

 

Poprawiłem, nie ma potrzeby cytowania całego posta ,odpowiadając tylko na jeden wątek . Kacper.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ktos przegladal moze ta strone? http://www.ceramizer.pl/ przez przydak sie na nia natknalem wiec zapodaje :P

Tak i uważasz że jak wlejesz ten cudny środek to skończą się problemy z dzwonieniem zimnego silnika to sie mylisz.... równie dobrze można zalać moto-doktora i patrzeć co się stanie...

 

Generalnie nie ma potrzeby stosowania takich środków a nawet czasem jest to zabronione...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość terefere

nie mam pojecia czy to pomoze czy nie, po prostu przegladajac neta trafilem na taka stronke wiec pomyslalem ze warto wrzucic tutaj :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Pierwsza sprawa czy stukanie słychać na każdym cylindrze ( dla ułatwienia dodam ze są 4 cylindry ;) ) stukanie pojawia sie na wolnych obrotach czy tylko podczas jazdy na biegu pod obciążeniem ? Jakie paliwo lejesz ?? może chrzczone , sprawdź poziom płynu chłodzącego czy aby nie ubywa. Silnik dymi przy odpaleniu ?

 

Podstawa to sprawdzić czy czujniki takie jak przepływomierz czujnik maf wskazują dobre wartości , nie odbędzie się bez podpięcia pod komp.

 

jak sprawdzisz z jakims kumatym mechanikiem te wszystkie ważne czujniki (temperatury paliwa , temperatury pow ciśnienia itp ) bez rezultatów to mozna zabierac sie za sprawdzanie układu wtryskowego , czyli pomiar cisnienia oraz sprawdzeni samych wtryskiwaczy.

 

a możne powód jest banalny możne zatankowałeś jakiś na stacji :?

 

albo uszczelka głowicy puszcza płyn chłodzący już ?!?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności