Skocz do zawartości

Jaki olej do astry 2.0 DTI 2003 r. 184.000 km


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam..ja mam takie pytanko:) jezdze na oleju gm 10w40 i powiedzcie mi koledzy..jezeli chce zmienic olej na 10w40 ale zauwazylem inne parametry tzn motul i Gm maja takie same tylko sie rozni jedna literka gm ma SL/Cf a motul ma SN/CF czy to ma jakies znaczenie? Oczywiście mam 2.0 dti 101km 16v 266 przebiegu :)

Wnioskujac nic nie powinno się stać, a raczej polepszyć:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

https://www.motul.com/pl/pl/products/6100-synergie-10w40 i auto stalo 2 dni bez ruchu..po odpaleniu auto pochodzilo trochę i przy ruszeniu zaczelo delikatnie szarpac...gdy olej sie rozgrzal wszystko wrocilo do normy..moze to byc przyczyną oleju..stad tyle pytan bo sie nie znam a uwazam ze po to jest to forum :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Domin2000 napisał:

stad tyle pytan bo sie nie znam a uwazam ze po to jest to forum :)

 

Kto pyta nie błądzi.

Wiec pytaj jak potrzebujesz pomocy.

 

Odnośnie szarpania to potrzebna dokładna diagnostyka.

Kontrolka oleju od razu ci gaśnie?

Jeżeli tak to nieod oleju.

Trzeba sprawdzić w programie diagnostycznym co się dzieje z czujnikiem temp.płynu , przepływkę , EGR itp.

Nie mówię już o tym że może podciekać płyn chłodniczy do komory spalania czyli problem  UPG.

 

Jeżeli chodzi o olej to trzymaj się tych danych

 

2018-11-16_120759.png

 

Nawet na opakowaniu masz napisane jaką specyfikację masz .

Nie widzę tam Opla.

Ale gdyby nawet to do twojego silnika masz mieć CF/B3

Na oleju masz B4

Więc jest inna?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak kontrolka gasnie od razu po odpaleniu silnika..pierwszy raz mi szarpnal gdy postal 2 dni,ale tylko po zmianie tego oleju..ogolnie teraz odpalam go rano czekam te min gora 2 i jest ok nic nie szarpie..silnik pracuje rowno nie ma zadnych dźwięków niepokojacych..podpytalem ogolnie kolegów powiedzieli ze jak olej jest zbyt gesty tez moze miec ciezej do rozruchu..i dostawac po dupie popychacze..wiec dlatego pytam czy to moze byc od oleju..na gm tak nie mialem,ale mi wpieprzal olej..na tym motulu nic nie musze dolewać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestań cytować jeżeli odpowiadasz jednemu użytkownikowi.

A do tego nie pisz jako cytat.

 

Cóż .

Zostaje zmienić olej bo on nie jest do twojego silnika.

Ale jeżeli kontrolka gaśnie to nie koniecznie wina oleju.

Warto zmierzyć jakie masz ciśnienie oleju.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego pytalem czy sn mozna stosowac 

Bo sn podaja do nowych silnikow a sl do starych..i chodzilo mi czy silnik od tego oleju nie dostanie po pi....:-\

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla czego tak sie upierasz o to SN?

Widzę że nieczytałeś jednak tego linku który ci podałem.

SN czy SF to są lata wprowadzenia normy 

Przecież napisałem że masz mieć B3 a olej ma A3/B4

Tej różnicy nie widzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności