Skocz do zawartości

[corsa c] pompa wtryskowa dti


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gdzie można kupić taki czujnik obrotów wałka pompy?

Jezeli już cos piszemy!! To nalezy napisac gdzie i co kupiono i jak sie to nazywa!. .Bo nic nie daje sama nazwa i to jeszcze w wielu przypadkach zle zinterpretowana!!. http://www.opel-shop.pl/product_info.php?cPath=164_239&products_id=1852 Z tego czujnika sterownik pompy odczytuje i ustala ilośc obrotów i dawke paliwa w pompie wtryskowej!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16153-corsa-c-pompa-wtryskowa-dti/page/2/#findComment-168277
Udostępnij na innych stronach

Gdzie można kupić taki czujnik obrotów wałka pompy?

Z tego czujnika sterownik pompy odczytuje i ustala ilośc obrotów i dawke paliwa w pompie wtryskowej!

Masz złe informacje kolego szanowny!

Owszem istnieje w silniku Y17DT czujnik położenia wałka pompy wtryskowej, a obroty wału korbowego to całkiem inna sprawa i inny czujnik.

W tym silniku (mimo iż to 16 zaworów) nie ma czujnika obrotów wałka rozrządu, który bywa w większości benzyniaków 16v.

Jeśli masz dostęp do Techa2 lub czegoś podobnego, możesz sobie pięknie zobaczyć obroty wałka pompy i wału korbowego. Jako ciekawostkę podam, iż obroty pompy muszą być około dwa razy mniejsze od obrotów silnika.

Faktem jest, że bardzo często zgłaszanie błędów związanych z czujnikiem obr.wału to skutek wadliwego i uszkodzonego sterownika pompy wtryskowej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16153-corsa-c-pompa-wtryskowa-dti/page/2/#findComment-168268
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę podam, iż obroty pompy muszą być około dwa razy mniejsze od obrotów silnika.

Nie o okolo tylko dokladnie i to rowno o dwa tak jak walka rozrzadu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16153-corsa-c-pompa-wtryskowa-dti/page/2/#findComment-168247
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku (mimo iż to 16 zaworów) nie ma czujnika obrotów wałka rozrządu, który bywa w większości benzyniaków 16

No wydaje mi sie ze wszystko Ci sie pomieszało! . Kto i w którym miejscu pisze o czujniku walka rozrządu>:( Ponadto w 17dti jak juz o nim wspominasz sa dwa wałki rozrządu!! cały cykl pracy .. czyli ssanie sprężanie praca i wydech!! Zamyka sie jak już wspomnial kol.wesol, w dwóch obrotach wału korbowego!! . Owszem nie zaprzeczam tego ze można sobie zobaczyć TECH-2 Wspolprace tych wałów! ale co to ma do rzeczy!! pytanie jest o czujnik . A impuls [dane] jest przekazywane do sterownika silnika poprzez jesze inne czujniki do sterownika pompy!! . Tak jest również w silniku 2,0 2,2/ Z tym ze 2,2 ma zintegrowany sterownik silnika i pompy! czyli wszystko jest w pompie! [a raczej na pompie dwu wtyczka PSG16] .A nie obok niej ! A to ze kody bledow czesto zawodzą w swych wykładniach to niestety taka jest rzeczywistosc!!. Że jeden kod a przyczyn -wiele!! najcześciej sterownik!!.ale zawsze należy zaczynac od czujnika! bo jest w tym przypadku bardzo ważny a stosunkowo nie drogi!!W porównaniu do remontu pompy!!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16153-corsa-c-pompa-wtryskowa-dti/page/2/#findComment-168228
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin 2614

mnie taki zawór załatwił pompiarz razem ze sterownikiem pompy za 500zł.ale skąd to juz niewiem sterownik jest używany ale nienaprawiany.A zawór wygląda na nowy.pompiarz mówił ze sam zawór do pomy denso kosztuje koło 700zł.znalazłem jedna strone z czesciami do pompy denso .http://esklep.hoffman.auto.pl/test/index.php?cPath=21_207 wygląda tak samo

i jest jeszcze droższy 830zł.ale tez niesprawdzałem czy napewno to jest ten.Może ktos wymysli sposób jak go naprawic.bo przeciż jest sprawny tylko przecieka od strony gniazda miedzy tymi dwoma pinami.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16153-corsa-c-pompa-wtryskowa-dti/page/2/#findComment-168135
Udostępnij na innych stronach

No wydaje mi sie ze wszystko Ci sie pomieszało! . Kto i w którym miejscu pisze o czujniku walka rozrządu>:(

Nic mi się nie pomieszało natomiast koledze brzoza proponuję powrót do podstawówki na lekcje polskiego i naukę czytania ze zrozumieniem. Styl Twojej wypowiedzi również o tym świadczy.

Wracając do tematu, czy ja napisałem że Y17DT to silnik 8-zaworowy? Nawiązałem do czujnika wałka rozrządu jako porównanie do sterowania silnikiem benzynowym 16-zaworowym gdzie w większości przypadków są właśnie dwa czujniki liczące obroty.

Wcześniej napisałeś że w Y17DT nie ma czujnika obrotów w pompie, teraz zmieniłeś zdanie że jednak jest? Proponuję abyś zajął się swoim silnikiem, bo porównanie oplowskich silników diesla do isuzu mija się z celem.

A skoro uważasz że czujnik obrotów wałka pompy jest tańszy niż regeneracja sterownika to dziękuję bardzo za takie porady z Twojej strony.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16153-corsa-c-pompa-wtryskowa-dti/page/2/#findComment-168130
Udostępnij na innych stronach

Nic mi się nie pomieszało natomiast koledze brzoza proponuję powrót do podstawówki na lekcje polskiego

 

Szanowny kol.rostex, na tym forum jeszcze nikogo nie obraziłem w porównaniu do Ciebie . Posiadając tak dużą wiedzę to sie nią podziel bo do tego służy to forum , a nie rób zamieszania . Bo faktem jest że pompę tą regeneruje jeden zakład w Polsce! Pisząc ze Ci sie pomieszało tematycznie jest faktem! . Temat jest o dieslu i pompie diesla! i mieszanie o czujnikach walka rozrządu 16 czy 6cio i 8io nie ma nic wspólnego z czujnikiem prędkości wału! ale korbowego!!A to jest duża różnica w tych wałkach!! [odpowiadają za inne od siebie czynności wykonawcze]Gdybyś uważnie czytał mój post z 10 -5-o9 to pisze aby nie wprowadzać w błąd innych użytkowników. Podając nazwy czujników nie mających nic rzeczywistością . Bo zamieszczony zawór na zdjęciu ! obok pompy w czerwonym kółeczku Jest zaworem TCV i można go kupić w częściach zamiennych koszt 830zl , a nie obrotów wałka! i o czym nawet nie wspomniałeś czytając temat. Podaje też link jak wygląda czujnik obrotów wału i sklep! bo jest to częsta usterka i objawy [szarpanie silnika , trudności z odpaleniem , skaczący obrotomierz itp] można ją bez problemu samemu usunąć wyczyścić lub podmienić! Celowo nie wymieniam tu czujników halla odczytujących prędkość wałka pompy. Bo jeżeli porównamy nie silniki kolego!! , bo zasada pracy jest taka sama! Tak w Isuzu jak i w Oplu - tylko pompy - Boscha i Denso . W Boscha jeszcze dobry elektronik może sobie z tym czujnikiem poradzić i też są dwa! . [jeden na bloku"" wału"" i jeden w sterowniku ''wałka pompy'' ] Ale grzebanie w pompie w której renomowane serwisy tego nie robią mija sie z celem! Dlatego nie podpowiadam jak i gdzie bo jednemu sie uda a pozostali narażą sie na wielkie wydatki i postój samochodu , często na kilka tygodni! Napisałem ten post , bo z niego można wyciągnąć wnioski techniczne ..I na tym kończę polemikę z tobą w tym temacie:roll: Życząc Ci bezproblemowej jazdy!!!

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16153-corsa-c-pompa-wtryskowa-dti/page/2/#findComment-167923
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności