Gość Anonymous Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Aha i jeszcze jedna ważna uwaga. Należy bardzo dbać o filtr powietrza w samochodzie ==> czesto wymieniać , oraz lać dobry olej spełniający kryteria obsługi filtrów DPF. To znacznie przedłuża żywotność tego filtra. Pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16844-zafira-b-brak-mocykopci-na-czarno/page/6/#findComment-193560 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Witam. Zdaje się , że na forum "eurosil 1" pisał kiedyś jak regenerował ten filtr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16844-zafira-b-brak-mocykopci-na-czarno/page/6/#findComment-193319 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Witam. Przerabiam właśnie temat koła dwumasowego w Zafirze 2,0 DTI 101KM z 2003 roku. Jest tam na pewno koło dwumasowe bo mam je wyjęte. Takie koło można dostać od 1700 zł i większość ludzi z jakimi rozmawiałem twierdzi, że może kiedyś znów się zepsuć.Masakra, co tu robić. Słyszałem takie metody naprawcze: 1.Zaspawać koło dwumasowe i je wyważyć u tokarza który ma wyważarkę elektroniczną (ciężka sprawa znaleźć kogoś takiego-przeważnie duże zakłady mają takie maszyny a tam ciężko się dostać).Następnie trzeba dobrać inną tarcze która ma sprężynki w sobie. 2. Zamienić koło dwumasowe+tarcze+dosisk na inny zestaw od takiego silnika, który ma koło zamachowe. Miałem takie części tylko nie pasowały frezy na tarczy sprzęgła, można ponoć ją zamienić. Cały zestaw zamiennika ten z kołem zamachowym jest niższy o jakiś 1 cm od zestawu z kołem dwumasowym.Ponoć to nie przeszkadza.Koszt używanego zestawu 600 zł. 3.Kupić nowe koło dwumasowe. Ja jeszcze nie zdecydowałem się jaką metodę wybiorę ale najprawdopodobniej 3.Najgorsze jest to, że słyszę opinie o tym ze koło dwumasowe może za jakiś czas znów się zepsuć. Pozdrawiam.Mam nadzieję, że więcej tego tematu nie będę przerabiał. Piotrek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16844-zafira-b-brak-mocykopci-na-czarno/page/6/#findComment-158760 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EsoXose Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 z 2001 roku zafira i nie ma dwumasy w piątek to przerabiałem skończyło sie na wymianie sprzęgła   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16844-zafira-b-brak-mocykopci-na-czarno/page/6/#findComment-158753 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Witam Zaraz po wizycie w serwisie na przeglądzie 120tys moja ZafirkaB 2006 zaświeciła kontrolkę z kluczykiem. Wróciłem do serwisu i stwierdzili, że jakiś czujnik lub zawór od chłodzenia wskazywał błędy i go wykasowali. Jak się to powtórzy kazali dzwonić i przyjechać. Po tygodniu wróciłem do serwisu, bo kontrolka się zaświeciła i tym razem okazało się, że jakiś przewód od DPF się uszkodził i należy go wymienić. Czekałem 24h za tym kabelkiem i go wymieniono. Jeździć mogłem przez te 24h, bo niby nic się nie stanie. No nic kolejna kasa w plecy. Po kolejnych 4 dniach pojawiłem się kolejny raz w serwisie, lecz tym razem już na lawecie, bo auto traciło i traciło moc i nagle przestało jechać. Teraz diagnoza wygląda następująco - zapchany filtr cząstek stałych i należy go wymienić. Zapewne ci, co mieli z nim problem wiedza ile to kosztuje. Serwis pozwiedzał, że go przeczyszczą, lecz nic to nie dało. Trzeba regenerować lub kupić regenerowany. Koszty od 1tyś do 2 tyś. I tak się zastanawiam czy ktoś z was miał podobne przeboje z tym super DPF-em? Zastanawia mnie też czy jak wymieniali jakiś tam kabel rurkę czy coś podobnego od DPF (podejrzewam od czujnika, ale sprawdzę na FV) czy nie należy wystartować procedury czyszczenia filtra DPF? Czytałem też fora i tym, co przytrafiło się coś z DPF mieli uszkodzone czujniki, świece itp. Powiem, że autko rzadko jeździ w mieście i jeśli chodzi o samoczynne czyszczenie filtra to nie miałem o tym zielonego pojęcia aż do wizyty w serwisie i lektury internetowej. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16844-zafira-b-brak-mocykopci-na-czarno/page/6/#findComment-158004 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 tak się zastanawiam czy ktoś z was miał podobne przeboje z tym super DPF-em chyba nie przegladnales forum... jest taka magiczna opcja co nie gryzie "szukaj" bylo juz sporo na ten temat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16844-zafira-b-brak-mocykopci-na-czarno/page/6/#findComment-157986 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Witam Czytałem i szukałem i nawet to napisałem. Polecam czytanie do końca, bo zadałem też inne pytania niż te, co wskazałeś, na które nie znalazłem odpowiedzi. Jeśli znasz odpowiedź lub masz instrukcje serwisowe, co należy zrobić, po wymianie przewodów lub czujników przy DPF to podziel się nimi. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16844-zafira-b-brak-mocykopci-na-czarno/page/6/#findComment-157977 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 sorki ale to w takim razie ja ciebie nie rozumiem, ze co - pytasz sie czy ktos mial przeboje z DPFem? wiele osob mialo... zazwyczaj zaczynalo sie od bledu czujnika... a moze ci chodzilo o przeboje z ASO - to dosc znane ze ASO nie wie wszystkiego, ale prawie zadne nie chce sie do tego przyznac. poza tym wola wymieniac krok po kroku niz cos naprawic. w twoim przypadku gdy jezdzisz w trasie, zakladajac ze ci nie bierze oleju i ze tankujesz dobre paliwo moge sie domyslac ze DPF rzeczywiscie byl zapchany - pytanie czemu... 1) dziwne ze niedlugo po wizycie w serwisie - moze oni cos pogmerali 2) nie pali ci duzo? 3) moze masz jakis inny problem z silnikiem ktorego skutkiem ubocznym jest zapychanie DPFu? pamietasz jakie to byly bledy? 4) w ASO powinni zrobic od razu test "zapchania" DPFu, robili? z tego co pamietam wypalenie DPFu techem nie kosztuje az tak duzo (kolo 150PLN)... 5) takie informacje ma (jesli ma) tylko ASO, ale obawiam sie ze wiekszosc z nich nie umie jeszcze sie obchodzic z DPFem... Czytałem też fora i tym, co przytrafiło się coś z DPF mieli uszkodzone czujniki, świece itp.rozumiem ze ty masz auto w 100% sprawne - w takim razie zapewne jakis czujnik padl...i jeśli chodzi o samoczynne czyszczenie filtra to nie miałem o tym zielonego pojęcia aż do wizyty w serwisie i lektury internetowej.tak czesto bywa ze to czlowiek jest najslabszym ogniwem... ile masz to auto? ile niem przejechales?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16844-zafira-b-brak-mocykopci-na-czarno/page/6/#findComment-157927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Witam Zairką jeżdżę od 1, 5 roku i przejechałem nią około 60 tyś. Wcześniej jeździł nim kolega i auto było kupowane w Polsce i cały czas serwisowane na czas. Auto oczywiście jest w pełni sprawne a przeglądy dodatkowe też są wykonywane (dużo jeżdżę, więc trzeba częściej wymieniać olej itp.).Co do paliwa to zawszę kupuję je na BP to niby lepsze. Po przeglądzie faktycznie palił więcej o około 2 l i powoli tracił moc. Co do kodów błędów to nigdy ich nie otrzymałem. Otrzymałem za to informację, co może być uszkodzone i nic nie wskazywało na takie uszkodzenie. Mówiono o czujniku w układzie chłodzenia lub termostacie. Ale wykasowali to i powiedzieli, że jeśli kontrolka zacznie się włączać to mam przyjechać. I tak jak pisałem wcześniej nic się nie działo po za traceniem mocy, co zgłaszałem telefonicznie do serwisu. Po wymianie jakiegoś tam przewodu od DPF (patrząc na schematy chyba przewód do czujnika, ale mogę się mylić) nic nie wypalali w DPF-ie. Podejrzewam, że taka powinna być procedura po grzebaniu przy czujnikach i oprzyrządowaniu tego DPF-a. Podejrzewam też, że coś pogrzebali tak jak napisałeś, bo zaczęło się to dziać po przeglądzie na 120 tyś i teraz jestem bardzo częstym klientem serwisu. Czekam za naprawą, wymiana itp. Tak naprawdę szukam procedur serwisowych dotyczących DPF i oprzyrządowania tego ustrojstwa i liczę też na opinie innych użytkowników, co mieli takie problemy. Pozdrawiam PS Jakie części wymienili podam później jak odbiorę auto z serwisu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16844-zafira-b-brak-mocykopci-na-czarno/page/6/#findComment-157906 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Witam , to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość . W mojej zafirze B 1.9CDTI 120KM piewszy objaw filtra DPF miałem około stycznia tego roku, wizyta w ASO i zmiana softu na nowszy - z wypalaniem DPFu , następnie za kilka mieśięcy bodajże maj wymiana EGRa , w tej chwili pali się kontrolka z kluczykiem i po odczytaniu Op-comem mam nr. błędu P-1901-58 Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - usterka przewodu elastycznego, dodam że nasycenie DPFu wedug Op'coma mam 24%. O co chodzi z tym przewodem elastzcznym moze ktos to opisac , ew. podzieli sie doswiadczeniami. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16844-zafira-b-brak-mocykopci-na-czarno/page/6/#findComment-150623 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.