Skocz do zawartości

Zafira B, brak mocy,kopci na czarno


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Aha i jeszcze jedna ważna uwaga.

 

Należy bardzo dbać o filtr powietrza w samochodzie ==> czesto wymieniać , oraz lać dobry olej spełniający kryteria obsługi filtrów DPF. To znacznie przedłuża żywotność tego filtra.

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 miesiące temu...
Gość Anonymous

Witam. Przerabiam właśnie temat koła dwumasowego w Zafirze 2,0 DTI 101KM z 2003 roku. Jest tam na pewno koło dwumasowe bo mam je wyjęte. Takie koło można dostać od 1700 zł i większość ludzi z jakimi rozmawiałem twierdzi, że może kiedyś znów się zepsuć.Masakra, co tu robić. Słyszałem takie metody naprawcze:

1.Zaspawać koło dwumasowe i je wyważyć u tokarza który ma wyważarkę elektroniczną (ciężka sprawa znaleźć kogoś takiego-przeważnie duże zakłady mają takie maszyny a tam ciężko się dostać).Następnie trzeba dobrać inną tarcze która ma sprężynki w sobie.

2. Zamienić koło dwumasowe+tarcze+dosisk na inny zestaw od takiego silnika, który ma koło zamachowe. Miałem takie części tylko nie pasowały frezy na tarczy sprzęgła, można ponoć ją zamienić. Cały zestaw zamiennika ten z kołem zamachowym jest niższy o jakiś 1 cm od zestawu z kołem dwumasowym.Ponoć to nie przeszkadza.Koszt używanego zestawu 600 zł.

3.Kupić nowe koło dwumasowe.

Ja jeszcze nie zdecydowałem się jaką metodę wybiorę ale najprawdopodobniej 3.Najgorsze jest to, że słyszę opinie o tym ze koło dwumasowe może za jakiś czas znów się zepsuć.

Pozdrawiam.Mam nadzieję, że więcej tego tematu nie będę przerabiał.

Piotrek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

Zaraz po wizycie w serwisie na przeglądzie 120tys moja ZafirkaB 2006 zaświeciła kontrolkę z kluczykiem. Wróciłem do serwisu i stwierdzili, że jakiś czujnik lub zawór od chłodzenia wskazywał błędy i go wykasowali. Jak się to powtórzy kazali dzwonić i przyjechać. Po tygodniu wróciłem do serwisu, bo kontrolka się zaświeciła i tym razem okazało się, że jakiś przewód od DPF się uszkodził i należy go wymienić. Czekałem 24h za tym kabelkiem i go wymieniono. Jeździć mogłem przez te 24h, bo niby nic się nie stanie. No nic kolejna kasa w plecy. Po kolejnych 4 dniach pojawiłem się kolejny raz w serwisie, lecz tym razem już na lawecie, bo auto traciło i traciło moc i nagle przestało jechać. Teraz diagnoza wygląda następująco - zapchany filtr cząstek stałych i należy go wymienić. Zapewne ci, co mieli z nim problem wiedza ile to kosztuje. Serwis pozwiedzał, że go przeczyszczą, lecz nic to nie dało. Trzeba regenerować lub kupić regenerowany. Koszty od 1tyś do 2 tyś. I tak się zastanawiam czy ktoś z was miał podobne przeboje z tym super DPF-em? Zastanawia mnie też czy jak wymieniali jakiś tam kabel rurkę czy coś podobnego od DPF (podejrzewam od czujnika, ale sprawdzę na FV) czy nie należy wystartować procedury czyszczenia filtra DPF? Czytałem też fora i tym, co przytrafiło się coś z DPF mieli uszkodzone czujniki, świece itp. Powiem, że autko rzadko jeździ w mieście i jeśli chodzi o samoczynne czyszczenie filtra to nie miałem o tym zielonego pojęcia aż do wizyty w serwisie i lektury internetowej.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak się zastanawiam czy ktoś z was miał podobne przeboje z tym super DPF-em

chyba nie przegladnales forum... jest taka magiczna opcja co nie gryzie "szukaj"

bylo juz sporo na ten temat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

Czytałem i szukałem i nawet to napisałem. Polecam czytanie do końca, bo zadałem też inne pytania niż te, co wskazałeś, na które nie znalazłem odpowiedzi. Jeśli znasz odpowiedź lub masz instrukcje serwisowe, co należy zrobić, po wymianie przewodów lub czujników przy DPF to podziel się nimi.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki ale to w takim razie ja ciebie nie rozumiem,

ze co - pytasz sie czy ktos mial przeboje z DPFem? wiele osob mialo...

zazwyczaj zaczynalo sie od bledu czujnika...

a moze ci chodzilo o przeboje z ASO - to dosc znane ze ASO nie wie wszystkiego, ale prawie zadne nie chce sie do tego przyznac. poza tym wola wymieniac krok po kroku niz cos naprawic.

w twoim przypadku gdy jezdzisz w trasie, zakladajac ze ci nie bierze oleju i ze tankujesz dobre paliwo moge sie domyslac ze DPF rzeczywiscie byl zapchany - pytanie czemu...

1) dziwne ze niedlugo po wizycie w serwisie - moze oni cos pogmerali

2) nie pali ci duzo?

3) moze masz jakis inny problem z silnikiem ktorego skutkiem ubocznym jest zapychanie DPFu? pamietasz jakie to byly bledy?

4) w ASO powinni zrobic od razu test "zapchania" DPFu, robili? z tego co pamietam wypalenie DPFu techem nie kosztuje az tak duzo (kolo 150PLN)...

5) takie informacje ma (jesli ma) tylko ASO, ale obawiam sie ze wiekszosc z nich nie umie jeszcze sie obchodzic z DPFem...

Czytałem też fora i tym, co przytrafiło się coś z DPF mieli uszkodzone czujniki, świece itp.

rozumiem ze ty masz auto w 100% sprawne - w takim razie zapewne jakis czujnik padl...

i jeśli chodzi o samoczynne czyszczenie filtra to nie miałem o tym zielonego pojęcia aż do wizyty w serwisie i lektury internetowej.

tak czesto bywa ze to czlowiek jest najslabszym ogniwem... ile masz to auto? ile niem przejechales?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

Zairką jeżdżę od 1, 5 roku i przejechałem nią około 60 tyś. Wcześniej jeździł nim kolega i auto było kupowane w Polsce i cały czas serwisowane na czas. Auto oczywiście jest w pełni sprawne a przeglądy dodatkowe też są wykonywane (dużo jeżdżę, więc trzeba częściej wymieniać olej itp.).Co do paliwa to zawszę kupuję je na BP to niby lepsze. Po przeglądzie faktycznie palił więcej o około 2 l i powoli tracił moc. Co do kodów błędów to nigdy ich nie otrzymałem. Otrzymałem za to informację, co może być uszkodzone i nic nie wskazywało na takie uszkodzenie. Mówiono o czujniku w układzie chłodzenia lub termostacie. Ale wykasowali to i powiedzieli, że jeśli kontrolka zacznie się włączać to mam przyjechać. I tak jak pisałem wcześniej nic się nie działo po za traceniem mocy, co zgłaszałem telefonicznie do serwisu. Po wymianie jakiegoś tam przewodu od DPF (patrząc na schematy chyba przewód do czujnika, ale mogę się mylić) nic nie wypalali w DPF-ie. Podejrzewam, że taka powinna być procedura po grzebaniu przy czujnikach i oprzyrządowaniu tego DPF-a. Podejrzewam też, że coś pogrzebali tak jak napisałeś, bo zaczęło się to dziać po przeglądzie na 120 tyś i teraz jestem bardzo częstym klientem serwisu. Czekam za naprawą, wymiana itp. Tak naprawdę szukam procedur serwisowych dotyczących DPF i oprzyrządowania tego ustrojstwa i liczę też na opinie innych użytkowników, co mieli takie problemy.

 

Pozdrawiam

PS

Jakie części wymienili podam później jak odbiorę auto z serwisu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Witam , to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość . W mojej zafirze B 1.9CDTI 120KM piewszy objaw filtra DPF miałem około stycznia tego roku, wizyta w ASO i zmiana softu na nowszy - z wypalaniem DPFu , następnie za kilka mieśięcy bodajże maj wymiana EGRa , w tej chwili pali się kontrolka z kluczykiem i po odczytaniu Op-comem mam nr. błędu P-1901-58 Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - usterka przewodu elastycznego, dodam że nasycenie DPFu wedug Op'coma mam 24%. O co chodzi z tym przewodem elastzcznym moze ktos to opisac , ew. podzieli sie doswiadczeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności