Skocz do zawartości

kontrolka temperatury


Gość MaRxK

Rekomendowane odpowiedzi

Czy może mi ktoś napisać jak działa kontrolka pokazująca temperaturę silnika. U mnie by cokolwiek pokazało musi minąć przynajmniej 25 minut. Czy przypadkiem temperatura silnika nie zmienia się od razu po włączeniu i powinna być szybciej pokazywana ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

przynajmniej 25 minut
to faktycznie bardzo długo,u mnie po przejechaniu 3km już zaczyna się podnosić,a po 10 km ma jakieś 85 stopni i tak zostaje.

Może termostat ci się za szybko otwiera?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

mam 2,0 l DTI 16 V 101 KM, umie wskażnik tem. podnosi się po przejechaniu około 10 km. A po 20 km dopiero uzuskuje temp. około 90 i tak zostaje. Słyszłem ze u diesli tak jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Czy przypadkiem temperatura silnika nie zmienia się od razu po włączeniu i powinna być szybciej pokazywana ?

 

Ten wskaznik nie pokazuje temperatury silnika tylko temperature cieczy chlodzacej

W dodatku po otwarciu dopiero duzego obiegu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W dodatku po otwarciu dopiero duzego obiegu

 

Pierwsze słyszę, czujnik jest w kolektorze dolotowym lub głowicy a te elementy są chłodzone zawsze niezależnie czy duży czy mały jest obieg.

 

Skoro wskaźnik temperatury podnosi się bardzo wolno to albo termostat się nie zamyka, co skutkuje również słabym ogrzewaniem, albo wskaźnik niedomaga. Stawiam na pierwsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A ja uważam że tpekrul nie ma racji chyba ze tak jak pisze ma to miejsce w benzyniakach. W oplu astrze II 2,0 L DTI 16 V 101 KM czujnika temperatury czynnika chłodzącego znajduje się na termostacie. Ze względów konstrukcyjnych wskaźnik temperatury silnika pokazuje temperaturę płynu chłodzącego. ( Ksiązka serwisowa Opel astra II rok 2002 str. 233 ). Gdy silnik jest zimny, ciecz chłodząca krąży tylko w głowicy cylindrów, kadłubie silnika i wymienniku ciepła układu ogrzewania. W miarę rośnięcia temperatury termostat otwiera duży obieg cieczy chłodzącej. I w tedy następuje pomiar temperatury przez czujnik i wynik widzimy na wskaźniku temp. silnika czyli temperatury czynnika chłodzącego. ( WKŁ OPEL ASTR II I ZAFIRA STR. 97 )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

po obejrzeniu rysunków z EPC dochodzę do wniosku że zdania nie zmienię nawet w dieselach. Pomyśl, jeśli czujnik byłby po stronie dużego obiegu, w przypadku gdy termostat zaciąłby się i nie otworzył, wskaźnik nie pokazałby Ci zbyt wysokiej temperatury więc doprowadziłbys do przegrzania silnika nawet o tym nie wiedząc.

 

PS mój nick tpekrul

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności