Skocz do zawartości

kontrolka temperatury


Gość MaRxK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

czujnik jest na mały obiegu chyba we wiekszosci silników raz to przeczysc grzybek czujnika bo mzoe byc zasniedziały jak nie pomoze to moze nawet wymien nie kosztuje duzo i wymiana duzo czasu nei zajmie napewno mniej niz wymiana samego termostatu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wskaźnik temperatury podnosi się bardzo wolno to albo termostat się nie zamyka, co skutkuje również słabym ogrzewaniem, albo wskaźnik niedomaga. Stawiam na pierwsze.

 

Czy wymiana termostatu to jakaś trudna sprawa? U mnie raczej się popsuł termostat, ponieważ tak jak pisałem silnik się strasznie długo nagrzewa. Gdzie można sprawdzić jaki dokładnie kupić termostat do silnika Y17DT ?

 

 

Jaki termostat zamontować ? Jaką temperaturę otwarcia powinien mieć ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W jakiej pozycji powinna być wskazówka jeżeli wszystko jest oki ? U mnie jest tak... niewiem czy dobrze czy nie, bo jak było trochę chłodniej to.. wskazówka prawie wogóle się nie ruszała :P a teraz przy jeździe po mieście oraz poza nim trzyma się koło tego stanu.

 

zdjcie0020le0.jpg

 

zdjcie002ug3.jpg

 

Sorki za jakość ale... to tylko Nokia 5140i :roll:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mam problem blisko związany z tym tematem dlatego nie tworzyłem nowego

 

Ale po kolei....

 

Znalazłem, w H.R. Etzold (Opel Astra II i Zafira), że czujnik OGÓLNIE mówiąc wkręcany przy termostacie tylko pośrednio odpowiada za włączenie wentylatora. Autor pisze (str 97): Moment włączenia i prędkośc obrotowa wentylatora są określane przez urządzenie sterujące silnikiem na podstawie temperatury cieczy chłodzacej sygnalizowanej przez czujnik i włączenie następuje przez przekaźnik wentylatora chłodnicy.

 

Dalej Wg Etzold'a (też str 97) "Wentylatory są sterowane przez dodatkowe urzadzenie sterujące zespołu chłodzenia silnika. Urządzenie sterujące jest umieszczone na przednim nadkolu po lewej stronie".

 

I tu pojawił się dla mnie problem :wesoly: . Czy ktoś może mnie oświecić jak w przybliżeniu wygląda to ustrojstwo (nie mam klimy).

A może procedura włączania wentylatora jest wbudowana w dodatkowym module EDC?

W astrze F wszystko jest dla mnie jasne :?: :

http://moto.allegro.pl/item168576848_czujnik_temp_chlodnicy_cena_za_1_sztuke_opel_.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kajesto, wydaje mi się że problem ciebie nie dotyczy bo nie masz klimy a co z tym się wiąże masz 1-jeden wentylator i steruje nim czujnik na chłodnicy z klimą są dwa wentylatory

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności