Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Witam wszystkich , zakupiłem Tigrę 1,4 16V 97 rok z zerwanym paskiem rozrządu. Po wymianie 8 zaworów wózek odpalił ,. Zauwazyłem ze nie pali sie MIL więc kukam do wskażników a tam wyciągnięta żaróweczka. Po wymianie zarówki oczywiście swieci cały czas i teraz jest tak ze wybłyskało mi :1405 1503 1502 0170 1640 0105 0130 0120 Czyli praktycznie wszystko żle/nie tłumaczcie mi błędów bo wiem co który znaczy/ ale ale...ale co dziwne auto pali na strzał ,pracuje spokojnie na wolnych obrotach i jeżdzi jak burza, zużycia oczywiście nie podam bo na razie się bawię tymi usterkami.Pomyślałem ze mam pecha, wszystkie czujniki nagle padły ale nie , pomiar na złączu ECU wykazuje że czujniki pracują prawidłowo, wręcz wzorcowo .Samo ECU jest od silnika X14XE i nie wygląda na odkręcane, Co więc się dzieje? wygląda jakby komp wszedł w tryb awaryjny i tak został bo mu dobrze, nawet nie widzi immo.....oczywiście próbowałem odłączania klemy zeby zapomniał o błędach ale bezskutecznie ,uparty osioł.Auto jest 97 rok ma gniazdo 16 pin ale skaner się nie łączy więc nie ma OBD2/chciałem skasować błędy/.Teraz moje pytanie czy mogło zostac uszkodzone ECU po jakimś tam błędzie w przeszłości i np. zostało w trybie awaryjnym? gdyby nie pasek to poprzedni właściciel jeżdził by tak do końca świata. Co o tym myślicie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18025-uszkodzenie-ecu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 nawet nie widzi immo.Może domorosły elektronik chciał usunąć immo i przy okazji namieszał?Masz szansę na podmianę kompa z kimś?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18025-uszkodzenie-ecu/#findComment-192750 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Raczej nie podmienie , ale jak nic nie wydumam, to kupię ECU z kpl. immo. Tylko kwestia czy musi byc identyczny numer, bo Tigry z tym silnikiem i z tego roku miała rózne numery ECU. Ja mam teraz 16214239 ale obserwuję aukcję za 200 zeta, 16202299 z immo do X14XE ,rozumiem że ECU i immo ma te same piny.Nie mam takich danych, ale myślę ze podstawowy układ będzie pasował a róznice są w wodotryskach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18025-uszkodzenie-ecu/#findComment-192745 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Też mysle, że numery nic nie przeszkadzaja, musi być tylko od danego silnika. Schemat do x14xe jest jeden, czy astra, czy corsa, czy tigra. Mogą sie delikatnie róznić mapami. Poszukaj kogoś z takim silnikiem, podmieniasz kompa, bierzesz od niego pastylke immo i odpalasz. Przecież 2km przejechane starcza, zeby sprawdzic.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18025-uszkodzenie-ecu/#findComment-192736 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 jutro to ja wyciagnę pastylkę z mojego kluczyka i zobaczę czy czasem fura nie chodzi bez tego   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18025-uszkodzenie-ecu/#findComment-192721 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Masz pomysła, trzeba się upewnić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18025-uszkodzenie-ecu/#findComment-192097 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Nie miałem co prawda czasu by się bawić błędami ale dziś auto przeszło przegląd i o dziwo wszystko jest w normie.Chodzi mi głównie o test emisji spalin czego obawiałem się najbardziej. Zakładając ze mam ECU w trybie awaryjnym /skoro nie podobają mu sie prawie wszystkie czujniki/ jest to sposób na przejscie przeglądu przez niezbyt sprawne auta [ Dodano: Sro Kwi 01, 2009 22:30 ] Tak żeby temat miał jakiś finał. Obejrzałem dzisiaj moje kody przy pomocy Opel Tech i co sie okazało. Jest jeden błąd 1405, ale to taka tradycja tych silników , natomiast pozostałe są zapisane jako nieaktywne . Co ciekawe były one wszystkie wybłyskiwane mimo usilnych prób kasowania przez odcinanie zasilania ECU. Oczywiście program dał temu radę i jest jak trzeba, jeden bład i tak jest w kodach błyskowych. Nauka z tego taka ,ze na kody błyskowe trzeba spoglądąć czasami nieufnie. Tak na marginesie w Opel Tech najbardziej podoba mi się opcja korekty niewłaściwych wskazań licznika kilometrów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18025-uszkodzenie-ecu/#findComment-190803 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Witam Proszę mi powiedzieć czy aby podmienić kompa w aucie z immobilizerem (Opel astra G) wystarczy podmienić "pestkę" w w kluczyku. Pytam gdyż prawdopodobnie podmiana będzie niezbędna by postawić jednoznaczną diagnozę. http://www.astra.bydgoszcz.pl/forum/viewtopic.php?t=1303   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18025-uszkodzenie-ecu/#findComment-165528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Cytat: Według opisu kodu błędów blad blad blad w necie ten błąd oznacza "1640 Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy " lecz ta astra nie posiada czterech cewek gdyż jest to silnik 1,6 8V. Jesteś w błędzie. Chodzi o DIS. Przetrzep kabelki od niego a jak nic nie wykryjesz, to właśnie jego podmień. A może ma słabą masę i trzeba wyczyścić po odkręceniu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18025-uszkodzenie-ecu/#findComment-165481 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Jeśli możesz to bardzo proszę wyjaśnij mi co oznacz a ten skrót DIS, i jaki wpływ może on mieć na niepracujący obrotomierz. Ręce mi opadają jak pomyśle o mojej Asi tylu fachowców i żaden z nich nie umie rozwiązać problemu. Jeśli to chodzi o cewkę to była testowana na kompie ale okazała się sprawna. Dzięki z góry za wszelkie porady. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18025-uszkodzenie-ecu/#findComment-165478 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.