Skocz do zawartości

Uszkodzenie ECU?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie chodzi o cewkę.

Ale ona jest zbudowana z dwóch elementów, niestety nierozbieralna.

Są 4 cewki i moduł wzmocnienia zapłonu.

W jaki sposób ją testowali?

Może akurat wtedy była dobra?

Przecież obrotek nie zawsze ci skakał?

Może przy wtyczce z kablami coś się dzieje?

A obrotek liczy impulsy z cewki, nieważne, że kabel z obrotka idzie prosto z kompa, DIS ma wpływ na wskazania obrotka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie wiem czy dobrze się wyraziłem.

Silnik chodzi bez zarzutów tylko obrotomierz nie wskazuje i wyświetlany jest błąd 1640.

Cewka była testowana w momencie kiedy obrotomierz zaczynał szaleć czyli działał kiedy chciał. Elektromechanik testował cewkę urządzeniem diagnostycznym (kompem)

wykręcił świece i testował kompem . Ale z tego c widziałem to sprawdzał jak jest iskra itp.

Czy to że auto odpala i jeździ bez bez zarzutów oznacza że cewka jest dobra.Czy może ma ona jakiś oddzielny układ odpowiedzialny za obrotomierz.

Wybacz ,że zadaje takie pytania ale kompletnie se na tym nie znam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze, że ja też się nie znam, wiem tylko trochę z dośwaidczenia i z książek i z forum :wino:

 

Wiesz, też coraz bardziej się skłaniam do uszkodzenia wewnątrz kompa.

To bedzie coś w stylu zimnego lutu, bo jednak iskra jest.

A przewód od kompa do obrotka jest ok?

I we wtyczce kompa też jest styk?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dziś zainstalowałem drugą cewkę ze sprawnego auta niestety nic nie pomogło.

Nie wiem co dalej robić ręce opadają

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żeby nie popadać w koszty pasowało by podmnienić kompa i pastylkę immo od kogoś....

Chyba, że zaryzykujesz otwarcie kompa i sprawdzenie ścieżek na płytce od złącza obrotka czyli A20.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

Też tak myślę, że dobrze by było przełożyć kompa od kogoś kto ma sprawne auto ale kto się zgodzi?

Jeśli możesz i się na tym znasz to powiedz czy dobrze myślę:

W samochodzie trzeba przełożyć:

- komputer, w Astrze G mieści się w przedziale silnikowym.

- "kostkę takie małe pudełeczko immobilisera", znajdujące się przy kolumnie kierownicy

-"pestkę",w kluczyku

Czy wiesz dokładnie jakiego koloru przewód idzie do obrotomierza z kompa i numery pinów przy kompie i obrotomierzu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, że sama pestka i komp starczy, sam czytnik tylko odczytuje sygnał z pestki.

Z kompa wychodzi niebiesko/czerwony z pinu A20.

Przy obrotku nie wiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności