Skocz do zawartości

Uszkodzenie ECU?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich :beer: , zakupiłem Tigrę 1,4 16V 97 rok z zerwanym paskiem rozrządu. Po wymianie 8 zaworów wózek odpalił ,. Zauwazyłem ze nie pali sie MIL więc kukam do wskażników a tam wyciągnięta żaróweczka. Po wymianie zarówki oczywiście swieci cały czas i teraz jest tak ze wybłyskało mi :1405

1503

1502

0170

1640

0105

0130

0120

Czyli praktycznie wszystko żle/nie tłumaczcie mi błędów bo wiem co który znaczy/ ale ale...ale co dziwne auto pali na strzał ,pracuje spokojnie na wolnych obrotach i jeżdzi jak burza, zużycia oczywiście nie podam bo na razie się bawię tymi usterkami.Pomyślałem ze mam pecha, wszystkie czujniki nagle padły :D ale nie , pomiar na złączu ECU wykazuje że czujniki pracują prawidłowo, wręcz wzorcowo .Samo ECU jest od silnika X14XE i nie wygląda na odkręcane, Co więc się dzieje? wygląda jakby komp wszedł w tryb awaryjny i tak został bo mu dobrze, nawet nie widzi immo.....oczywiście próbowałem odłączania klemy zeby zapomniał o błędach ale bezskutecznie ,uparty osioł.Auto jest 97 rok ma gniazdo 16 pin ale skaner się nie łączy więc nie ma OBD2/chciałem skasować błędy/.Teraz moje pytanie czy mogło zostac uszkodzone ECU po jakimś tam błędzie w przeszłości i np. zostało w trybie awaryjnym? gdyby nie pasek to poprzedni właściciel jeżdził by tak do końca świata. Co o tym myślicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Raczej nie podmienie :drunk: , ale jak nic nie wydumam, to kupię ECU z kpl. immo. Tylko kwestia czy musi byc identyczny numer, bo Tigry z tym silnikiem i z tego roku miała rózne numery ECU. Ja mam teraz 16214239 ale obserwuję aukcję za 200 zeta, 16202299 z immo do X14XE ,rozumiem że ECU i immo ma te same piny.Nie mam takich danych, ale myślę ze podstawowy układ będzie pasował a róznice są w wodotryskach. ;(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mysle, że numery nic nie przeszkadzaja, musi być tylko od danego silnika.

Schemat do x14xe jest jeden, czy astra, czy corsa, czy tigra.

Mogą sie delikatnie róznić mapami.

Poszukaj kogoś z takim silnikiem, podmieniasz kompa, bierzesz od niego pastylke immo i odpalasz.

Przecież 2km przejechane starcza, zeby sprawdzic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie miałem co prawda czasu by się bawić błędami ale dziś auto przeszło przegląd i o dziwo wszystko jest w normie.Chodzi mi głównie o test emisji spalin czego obawiałem się najbardziej. Zakładając ze mam ECU w trybie awaryjnym /skoro nie podobają mu sie prawie wszystkie czujniki/ jest to sposób na przejscie przeglądu przez niezbyt sprawne auta :drunk:

 

[ Dodano: Sro Kwi 01, 2009 22:30 ]

Tak żeby temat miał jakiś finał. Obejrzałem dzisiaj moje kody przy pomocy Opel Tech i co sie okazało. Jest jeden błąd 1405, ale to taka tradycja tych silników :roll: , natomiast pozostałe są zapisane jako nieaktywne . Co ciekawe były one wszystkie wybłyskiwane mimo usilnych prób kasowania przez odcinanie zasilania ECU. Oczywiście program dał temu radę i jest jak trzeba, jeden bład i tak jest w kodach błyskowych.

Nauka z tego taka ,ze na kody błyskowe trzeba spoglądąć czasami nieufnie.

Tak na marginesie w Opel Tech najbardziej podoba mi się opcja korekty niewłaściwych wskazań licznika kilometrów :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

Witam

Proszę mi powiedzieć czy aby podmienić kompa w aucie z immobilizerem (Opel astra G)

wystarczy podmienić "pestkę" w w kluczyku.

Pytam gdyż prawdopodobnie podmiana będzie niezbędna by postawić jednoznaczną diagnozę. http://www.astra.bydgoszcz.pl/forum/viewtopic.php?t=1303

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

Według opisu kodu błędów blad blad blad w necie ten błąd oznacza "1640 Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy " lecz ta astra nie posiada czterech cewek gdyż jest to silnik 1,6 8V.

 

Jesteś w błędzie.

Chodzi o DIS.

Przetrzep kabelki od niego a jak nic nie wykryjesz, to właśnie jego podmień.

A może ma słabą masę i trzeba wyczyścić po odkręceniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jeśli możesz to bardzo proszę wyjaśnij mi co oznacz a ten skrót DIS, i jaki wpływ może on mieć na niepracujący obrotomierz.

Ręce mi opadają jak pomyśle o mojej Asi tylu fachowców i żaden z nich nie umie rozwiązać problemu. Jeśli to chodzi o cewkę to była testowana na kompie ale okazała się sprawna.

Dzięki z góry za wszelkie porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności