Gość betagoo Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Witam. Czy ktoś może wie, w jaki sposób wyposażyć Astrę G w takie światła STOP jak ma Insignia? Chodzi o to, żeby stop MIGAŁ w momencie awaryjnego hamowania, kiedy gwałtownie wciskamy pedał hamulca.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 To juz lepiej zrobic takjak maja francuzy ze sie wlaczaja awaryjki na 2-3 mrugniecia. Musis byc jakis czujnik przeciazeniowy- podobny jak w sterowniku poduszek (airbagow) albo na pedal hamukca doczepic jakis senor- moze wlasnie jak w renautach itp. Mysle ze taki przeciazeniowy by wystarczyl tylko kwestia wyregulowania tego wszytskiego.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 wyposazyc auto w asystenta hamowania i w momencie jego wlaczenia modul uaktywnia odpowiedni obwod - o ile z awaryjnymi bedzie latwiej to ze stopem nie obedzie sie bez drugiego obwodu z przekaznikiem (miganie)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RYMI Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 A ja właśnie rozpocząłem produkcję takiego modułu elektronicznego, który można w prosty sposób podłączyć do każdego samochodu lub motocykla i uzyskać pulsujące światło stopu w zależności od intensywności hamowania. Tak jak w najnowszych samochodach. Za oceanem nazywają to ESS (emergency stop signal) a w Europie ABL (adaptative brake lamp). U nas to się nazywa awaryjne światło stop.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 podpinasz się pod CAN?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RYMI Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Nie. Metoda "współpracy" z CAN jest inna. Jest dodatkowe wyjście z modułu, do którego dołącza się odpowiednio dobrany rezystor i do + żarówki. Jak ma być odłączona żarówka (przy pulsowaniu) to dołącza się rezystor, który ma oporność gorącej żarówki. Więc kontrola sprawności żarówek "widzi" zawsze prawidłową wartość prądu. Opis jest tu http://www.rymi.pl/ess.html   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiekryn Opublikowano 24 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 montował ktoś coś takiego oplu Antarze ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.