Gość briano Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Witam Jestem jak narazie szczęśliwym posiadaczem corsy 1.7di i chciałbym pozanac wasze opinie na temat tych silników 1.7 w porównaniu do 1.3 chodzi mi o plusy i minusy tych silników, koszty ewentualnych napraw , spalanie itp. Pytam ponieważ czytałem troche o tych silnikach i różnę są opinie. Wiem że ten 1.3 cdti jest nowszy i jest troche bardziej elastyczny, ale mnie interesują wasze opinie i zdania na ten temat.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wild_elk Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 siemasz, jeśli chodzi o spalanie to w mieście przy konkretnie dynamicznej jeździe 6,5 litra, na trasie spokojnie 4 litry ropki ale to przy oszczędnej jeździe do 90km/h, chociaż 9 litrów też da sie spalić poza tym 115 tyś na garbie, zawirusowana i odpukać nic sie nie dzieje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/#findComment-188842 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość briano Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 siemasz, jeśli chodzi o spalanie to w mieście przy konkretnie dynamicznej jeździe 6,5 litra, na trasie spokojnie 4 litry ropki ale to przy oszczędnej jeździe do 90km/h, chociaż 9 litrów też da sie spalić poza tym 115 tyś na garbie, zawirusowana i odpukać nic sie nie dzieje Gdzie wirusowałes? ile ci wskoczyło? Mego pewnie nie ma sensu wirusowac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/#findComment-188814 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tasioo Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Wiem że ten 1.3 cdti jest nowszy i jest troche bardziej elastyczny, ale mnie interesują wasze opinie i zdania na ten temat. 1.7Di przy 65km ma moment obrotowy 165Nm a 1.3cdti w tej wersji 70km ma 170 Nm, czyli są raczej tak samo elastyczne, no chyba, ze są inne przełożenia. No może 1.3 ma max moment przy niższych obrotach niż 1.7   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/#findComment-188786 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość briano Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Wiem że ten 1.3 cdti jest nowszy i jest troche bardziej elastyczny, ale mnie interesują wasze opinie i zdania na ten temat. 1.7Di przy 65km ma moment obrotowy 165Nm a 1.3cdti w tej wersji 70km ma 170 Nm, czyli są raczej tak samo elastyczne, no chyba, ze są inne przełożenia. No może 1.3 ma max moment przy niższych obrotach niż 1.7 Tak właśnie mi się wydaje że że ta 1.3 max moment przy niższych odbrotach i bardziej od dołu ciągnie w mojej definitywnie czuc kiedy odpala się turbina Jeździłem dużo wcześniej meganą II 1.5dci i właśnie też moment miała nisko bo ciągnęła od razu od startu.No dobra a co dalej koszty utrzymania , awaryjnośc, spalanie ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/#findComment-188719 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Turbina nie "odpala się" nagle tylko uruchamia się już po włączeniu silnika i cały czas pracuje. 1,3CDTI średnie spalanie - cykl mieszany trochę normalnych dróg (styl jazdy dynamiczny), trochę korki, miasto - 5,2L/100km.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/#findComment-188702 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tasioo Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Turbina nie "odpala się" nagle tylko uruchamia się już po włączeniu silnika i cały czas pracuje. 1,3CDTI średnie spalanie - cykl mieszany trochę normalnych dróg (styl jazdy dynamiczny), trochę korki, miasto - 5,2L/100km. To ja tak odejde o tematu, na tym zdjeciu Twój zderzak ma inny odcień, bity czy tak matowieje ten lakier na zderzaku z przodu? Tak właśnie mi się wydaje że że ta 1.3 max moment przy niższych odbrotach i bardziej od dołu ciągnie w mojej definitywnie czuc kiedy odpala się turbina Jeździłem dużo wcześniej meganą II 1.5dci i właśnie też moment miała nisko bo ciągnęła od razu od startu.No dobra a co dalej koszty utrzymania , awaryjnośc, spalanie ??co do awaryjnosci to najlepiej poczytać wypowiedzi ludzi, np. tu http://www.autocentrum.pl/?FF=25&makeid=21&modelid=464&genid=791957104&bid=1583&filtr=1&engineid=9043&yearfrom=2004&yearto=2006&trybopinii=1&komentarze=11 dla 1.3, ale można zmienić silnik na 1.7 i zaznaczyć zakładke usterki i wszystko jest, sa tam tez raporty spalania podane przez użytkowników. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/#findComment-188593 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wild_elk Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 briano wirusowana w poznaniu bo papiery z hamowni i warsztatu były z poznania, na wykresach było że moja ma teraz niby 89 koni i 205 nm, miałem gdzieś te papiery ale nie wiem gdzie są aktualnie więc nie wrzuce skanów. Poza tym maksymalny moment obrotowy 1,3 ma 1750-2500 obrotów, do tych 1700 to nie ma cudów jest wyraźnie wyczuwalna "turbodziura" jak przejdzie 1700 to idzie jak z procy, nawet jak rano po zimnej nocy odpalam samochód i ruszam to słychać jak przy 1750 - wg obrotomierza włącza sie wirówka co do wirusa to dobra rzecz, troche zyskała na elastyczności - jeździłem we wakacje "normalną" 1,3 i moja sie lepiej zbierała, podsumowując - po prostu Opel, "szału ni ma" ale samochód raczej dobrze wykonany   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/#findComment-188562 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Turbina nie "odpala się" nagle tylko uruchamia się już po włączeniu silnika i cały czas pracuje. 1,3CDTI średnie spalanie - cykl mieszany trochę normalnych dróg (styl jazdy dynamiczny), trochę korki, miasto - 5,2L/100km. To ja tak odejde o tematu, na tym zdjeciu Twój zderzak ma inny odcień, bity czy tak matowieje ten lakier na zderzaku z przodu? Jak zerkniesz na Corsy ze zdjęć, to chyba 90% ma jakby inny odcień na zdjęciach przedniego zderzaka. Zresztą gdzieś czytałem, że Corsy tak mają. Na żywo tego nie widać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/#findComment-188464 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tasioo Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Jak zerkniesz na Corsy ze zdjęć, to chyba 90% ma jakby inny odcień na zdjęciach przedniego zderzaka. Zresztą gdzieś czytałem, że Corsy tak mają. Na żywo tego nie widać.rzeczywiście u mnie jest tak samo, dziwne chyba nie jest to wina oświetlenia: A co do tematu to logiczne, ze 1.7 bedzie wytrzymalszy od 1.3, z racji samej pojemności i że nie ma jeszcze CR(tutaj autoświat chwali ten silnik http://www.auto-swiat.pl/wydania,Opel-Astra-II-1-7-DTI-Diesel-ktoremu-mozna-ufac-,20855,1.html ) zresztą japończycy chyba zadbali o to, ze ten silniczek jest napawde dobrze spasowany, sporo ich widziałem i pomimo 200kkm są suchutkie i nie biorą oleju np. moj ma ponad 150kkm i juz dawno nie sprawdzam poziomu oleju a jest 5w40. Ma pare mankamentów jak padający sterownik pompy czy czujnik położenia wału korbowego ale jak człowiek sie zapozna z tym forum to może poradzić sobie ze wszystkim we własnym zakresie albo przy minimalnych kosztach. Miałem kiedyś link , ale nie mogę znaleźć do oceny 1.3cdti, fiat tam deklarował, ze bez żadnej ingerencji w mechanike ten mały silniczek powinien przejechać 250kkm, natomiast mankamentami są czesto padające różnego rodzaju czujniki, zapiekanie łopatek w turbinie czy padające wtryski po lipnej ropie, to co wymieniłem nie ma miejsca w 1.7. Czyli jeden i drugi powinien dociągnąć do tych 200kkm bez jakiś większych mechanicznych problemów. Trzeba tylko sobie pomyśleć, czy zależy nam na lepszej kulturze pracy w 1.3cdti i mniejszej turbodziurze czy większej niezawodności 1.7, trzeba jeszcze zauważyć, ze 1.7 jest trochę cięższy co moze wpływać na zawieszenie z przodu ale i tak w corsach c padają zwykle tylko łączniki stabilizatora i maglownice, wiec nie ma tragedii. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/#findComment-188284 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.