Gość Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 @ Niedzwiedź - ja tylko odpowiadam na jego irracjonalne teorie Nic poza tym @ wesol - masz całkowitą racje, tak jak robertnet zresztą również... sam robiłem modyfikacje poprzedniego auta w MR Motors u Rogalottiego i w temacie się orientuję. @ rafał - nie muszę być znawcą z fabryki, by zrozumieć, że dwukrotnego przyrostu mocy nie uzyskamy samym chipem... nie wytrzyma pompa, sprzęgło, turbina i wtryski ograniczą zresztą możliwości, więc bez przeróbek mechanicznych to niemożliwe po prostu i tyle. Gdybyś trochę poczytał i pomyślał, przyznałbyś się do błędnych teorii i byłoby po temacie. Jak zresztą widzisz koledzy wyżej mówią Ci to samo co ja, więc chyba powinieneś wyciągnąć z tego jakieś logiczne wnioski.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186958 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafal111 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Tylko pokaż mi gdzie napisałem że tym autem można długo jeździć? Albo że wytrzyma milion kilometrów? Wręcz przeciwnie mówię że silnik zarżniesz na dłuższą metę ale takie parametry można ustawić. I zgadzam się że bezpiecznie dla silnika jest 20% a najlepiej i najbezpieczniej nic nie zmieniać bo inżynierowie wiedzą najlepiej ile można sobie pozwolić. Poczekajmy parę lat to będzie dużo więcej możliwe VW już teraz wyciąga z silnika 1.4 170 KM   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186917 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Napisałeś, że chiptunning i upierasz się, że bez zmian mechanicznych, dlatego udowadniam Ci, że 130KM z silnika 70KM samym oprogramowaniem nie uzyskasz. Rozumiesz teraz? Nie mówię o tym ile jeździć czasu można czy kilometrów, tylko o tym, że samym softem nie uzyskasz takiej mocy. A Ty upierasz się nadal, że "samym sterownikiem" jak to napisałeś.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186910 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafal111 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Napisałem że w fabryce bawili się sterownikiem z Agili i wczytali mu taki program. Czy i jak na tym pracował to nie wiem. Popytaj inżynierów. Dlaczego Chiptuning nie jest przeprowadzany bezpośrednio w fabryce? Prametry wpisane do ECU, jak również program, jest opracowywany przez producenta z założeniem niepełnej optymalizacji, wynikającej z trzech zasadniczych powodów: - Silnik niekiedy długo pracuje pomimo uszkodzeń elementów sterowania, bywa zasilany paliwem złej jakości, a używane materiały eksploatacyjne są przeciętne i nie wymieniane w terminie. Ten fabryczny margines bezpieczeństwa z jednej strony ratuje przed awarią użytkowników, którzy nie dbają o swój samochód i nie zapewniają mu podstawowego serwisu, ale z drugiej strony pożera paliwo i gubi moc. Margines ten wynosi nie mniej niż 15% dla samochodów bez sprężarki i ok. 50% (połowa mocy!) dla samochodów ze sprężarką (dane: GM/Opel). Chip tuning poprawia te parametry. - Samochód musi wykazać się niskim zużyciem paliwa - ale ponieważ normy określają dla jakich prędkości ( 90 i 120 km/h), producenci cierpliwie ograniczają osiągi i zużycie paliwa przy tych prędkościach na 4 i 5 biegu wytwarzając sztuczne "dziury w gazie". Duże ograniczenia dla obrotów poniżej 3000 mają na celu poprawienie osiągu w cyklu miejskim - auto jednak traci znacznie na elastyczności (chip tuning podwyższa te parametry) - Opłaty za samochody w Europie Zachodniej są uzależnione od mocy silnika, stąd większość aut oferowanych na rynku niemieckim ma mniejszą moc niż ich odpowiedniki na rynki japońskie czy amerykańskie - choć taki sam moment obrotowy. Silniki Hondy 1.4 Vtec oferowane w Niemczech mają moc ok. 75 KM, w Polsce natomiast już 75 lub 90 KM. W Japonii ten sam silnik rozwija 100 KM. Ogólnie, Chiptuning jest więc zmianą oprogramowania komputera sterującego silnikiem tak, aby uzyskać wyższą sprawność, moc i moment oraz ewentualnie zmniejszyć nieco zużycie paliwa przy niezmienionym stylu jazdy. Następna stronka do poczytania. Z tej strony to skopiowałem. http://www.mchtr.com/chiptuning.php   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186903 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Napisałem że w fabryce bawili się sterownikiem z Agili i wczytali mu taki program. Czy i jak na tym pracował to nie wiem. Popytaj inżynierów. Ja wiem na czym polega chiptunning i jakie są realne marginesy zmiany softu. Co nie zmienia faktu, że z 70KM samym softem 130KM nie wyczarujesz. Samochód musi przejść dodatkowo zmiany mechaniczne, aby mógł tę moc uzyskać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186887 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafal111 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Nawet specjalnie Ci coś wytłuściłem.........   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186881 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 W silnikach CDTI, podobnie zresztą jak w przypadku innych diesli, wartościami bezpiecznymi są przyrosty rzędu 25%. Silniczki w Oplach mają małe turba, więc małe ciśnienia doładowania utrudniają zabawę. Ale ogólnie są to dobre silniczki do chipowania, dają przyjemne efekty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186856 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Jak już czipować to poprzez zmianę oprogramowania a nie BOXa. W swojej Corsie chyba się na to nie skuszę, przynajmniej na razie. Poprzednie auto modyfikowałem włącznie z mechaniką i się wyszalałem, więc tymczasowo 70KM wystarczy do normalnej jazdy... i wcale ostatni nie jestem, a wręcz przeciwnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186853 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxc Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 1.3 CDti czyli inaczej 1.3Mjtd fabrycznie obecnie maja 90 KM turbina z kierownicą, w wersji 70km jest ta mniejsza bez kierownicy, Osobiście nie uważam żeby silnik 1.3 CDTI 70 KM był bardziej elastyczny niż 1.7 , potrafi nieźle szarpnąć na niskich obrotach (1000-1300_obr) no chyba ze się trochę pobudzi turbinę do życia po przez mocniejsze dodanie }gazu{ jeździłem silnikiem 1.7 65 KM i jest bardziej dieselkowaty , no cóż pojemność skokowa to jednak jest inna a turbina tego nie zrekompensuje w 100% no chyba ze zaczną montować sprężarkę typu comprex znaną z silników mazdy !!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186377 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 potrafi nieźle szarpnąć na niskich obrotach (1000-1300_obr) chyba nie masz na myśli 1.3?? bo jesli tak to chyba nie jeździłeś nigdy 1.3 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186374 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.