Skocz do zawartości

1.7di vs 1.3cdti


Rekomendowane odpowiedzi

@ Niedzwiedź - ja tylko odpowiadam na jego irracjonalne teorie :wink: Nic poza tym :)

 

@ wesol - masz całkowitą racje, tak jak robertnet zresztą również... sam robiłem modyfikacje poprzedniego auta w MR Motors u Rogalottiego i w temacie się orientuję.

 

@ rafał - nie muszę być znawcą z fabryki, by zrozumieć, że dwukrotnego przyrostu mocy nie uzyskamy samym chipem... nie wytrzyma pompa, sprzęgło, turbina i wtryski ograniczą zresztą możliwości, więc bez przeróbek mechanicznych to niemożliwe po prostu i tyle. Gdybyś trochę poczytał i pomyślał, przyznałbyś się do błędnych teorii i byłoby po temacie. Jak zresztą widzisz koledzy wyżej mówią Ci to samo co ja, więc chyba powinieneś wyciągnąć z tego jakieś logiczne wnioski.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186958
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość rafal111

Tylko pokaż mi gdzie napisałem że tym autem można długo jeździć?

Albo że wytrzyma milion kilometrów?

Wręcz przeciwnie mówię że silnik zarżniesz na dłuższą metę ale takie parametry można ustawić.

I zgadzam się że bezpiecznie dla silnika jest 20% a najlepiej i najbezpieczniej nic nie zmieniać bo inżynierowie wiedzą najlepiej ile można sobie pozwolić.

Poczekajmy parę lat to będzie dużo więcej możliwe VW już teraz wyciąga z silnika 1.4 170 KM

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186917
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś, że chiptunning i upierasz się, że bez zmian mechanicznych, dlatego udowadniam Ci, że 130KM z silnika 70KM samym oprogramowaniem nie uzyskasz. Rozumiesz teraz?

 

Nie mówię o tym ile jeździć czasu można czy kilometrów, tylko o tym, że samym softem nie uzyskasz takiej mocy.

 

A Ty upierasz się nadal, że "samym sterownikiem" jak to napisałeś.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186910
Udostępnij na innych stronach

Gość rafal111

Napisałem że w fabryce bawili się sterownikiem z Agili i wczytali mu taki program.

Czy i jak na tym pracował to nie wiem.

Popytaj inżynierów.

Dlaczego Chiptuning nie jest przeprowadzany bezpośrednio w fabryce?

 

Prametry wpisane do ECU, jak również program, jest opracowywany przez producenta z założeniem niepełnej optymalizacji, wynikającej z trzech zasadniczych powodów:

 

- Silnik niekiedy długo pracuje pomimo uszkodzeń elementów sterowania, bywa zasilany paliwem złej jakości, a używane materiały eksploatacyjne są przeciętne i nie wymieniane w terminie. Ten fabryczny margines bezpieczeństwa z jednej strony ratuje przed awarią użytkowników, którzy nie dbają o swój samochód i nie zapewniają mu podstawowego serwisu, ale z drugiej strony pożera paliwo i gubi moc. Margines ten wynosi nie mniej niż 15% dla samochodów bez sprężarki i ok. 50% (połowa mocy!) dla samochodów ze sprężarką (dane: GM/Opel). Chip tuning poprawia te parametry.

 

- Samochód musi wykazać się niskim zużyciem paliwa - ale ponieważ normy określają dla jakich prędkości ( 90 i 120 km/h), producenci cierpliwie ograniczają osiągi i zużycie paliwa przy tych prędkościach na 4 i 5 biegu wytwarzając sztuczne "dziury w gazie". Duże ograniczenia dla obrotów poniżej 3000 mają na celu poprawienie osiągu w cyklu miejskim - auto jednak traci znacznie na elastyczności (chip tuning podwyższa te parametry)

 

- Opłaty za samochody w Europie Zachodniej są uzależnione od mocy silnika, stąd większość aut oferowanych na rynku niemieckim ma mniejszą moc niż ich odpowiedniki na rynki japońskie czy amerykańskie - choć taki sam moment obrotowy. Silniki Hondy 1.4 Vtec oferowane w Niemczech mają moc ok. 75 KM, w Polsce natomiast już 75 lub 90 KM. W Japonii ten sam silnik rozwija 100 KM.

 

Ogólnie, Chiptuning jest więc zmianą oprogramowania komputera sterującego silnikiem tak, aby uzyskać wyższą sprawność, moc i moment oraz ewentualnie zmniejszyć nieco zużycie paliwa przy niezmienionym stylu jazdy.

 

 

Następna stronka do poczytania.

Z tej strony to skopiowałem.

http://www.mchtr.com/chiptuning.php

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186903
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że w fabryce bawili się sterownikiem z Agili i wczytali mu taki program.

Czy i jak na tym pracował to nie wiem.

Popytaj inżynierów.

 

Ja wiem na czym polega chiptunning i jakie są realne marginesy zmiany softu. Co nie zmienia faktu, że z 70KM samym softem 130KM nie wyczarujesz. Samochód musi przejść dodatkowo zmiany mechaniczne, aby mógł tę moc uzyskać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186887
Udostępnij na innych stronach

W silnikach CDTI, podobnie zresztą jak w przypadku innych diesli, wartościami bezpiecznymi są przyrosty rzędu 25%.

Silniczki w Oplach mają małe turba, więc małe ciśnienia doładowania utrudniają zabawę.

Ale ogólnie są to dobre silniczki do chipowania, dają przyjemne efekty.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186856
Udostępnij na innych stronach

Jak już czipować to poprzez zmianę oprogramowania a nie BOXa. W swojej Corsie chyba się na to nie skuszę, przynajmniej na razie. Poprzednie auto modyfikowałem włącznie z mechaniką i się wyszalałem, więc tymczasowo 70KM wystarczy do normalnej jazdy... i wcale ostatni nie jestem, a wręcz przeciwnie :wink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186853
Udostępnij na innych stronach

1.3 CDti czyli inaczej 1.3Mjtd fabrycznie obecnie maja 90 KM turbina z kierownicą, w wersji 70km jest ta mniejsza bez kierownicy, Osobiście nie uważam żeby silnik 1.3 CDTI 70 KM był bardziej elastyczny niż 1.7 , potrafi nieźle szarpnąć na niskich obrotach (1000-1300_obr) no chyba ze się trochę pobudzi turbinę do życia po przez mocniejsze dodanie }gazu{

 

jeździłem silnikiem 1.7 65 KM i jest bardziej dieselkowaty :wesoly: , no cóż pojemność skokowa to jednak jest inna a turbina tego nie zrekompensuje w 100% no chyba ze zaczną montować sprężarkę typu comprex znaną z silników mazdy :wesoly: !!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18401-17di-vs-13cdti/page/4/#findComment-186377
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności