Skocz do zawartości

Astra G 98 2.0 DL16v 82 km łożysko oporowe wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

mam problem tego typu ze na luzie kiedy silnik jest na chodzie slychac stukanie po nacisnieciu sprzegla stukanie ustaje. kiedy autem zrobie kilkadziesiat kilometrow i dobrze silnik sie rozgrzeje stukanie jest mniejsze albo wogle go nie slychac, znajomy mechanik powiedzial mi ze to jest lozysko oporowe i sama czesc zakupilem juz tylko pytanie czy moge sie porywac na wymiane tego sam i jak to najlepiej i najlatwiej zrobic czy lepiej dac zarobic znajomemu mechanikowi?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18575-astra-g-98-20-dl16v-82-km-%C5%82o%C5%BCysko-oporowe-wymiana/
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie choc wymiana tegoż łożyska chyba wiąze sie z interwencją bezpośrednio przy skrzyni biegów choc czytając forum natrafilem na info o tym iz w niektórych modelach można było ten zabieg zrobić na założonej skrzyni biegów wystarczyło "cos tam" zrobic 8) hehehehheh skleroza twój wróg :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18575-astra-g-98-20-dl16v-82-km-%C5%82o%C5%BCysko-oporowe-wymiana/#findComment-187200
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Rozumiem Panowie że mówimy o łożysku wycisku sprzęgła? zwanym też czasem łożyskiem oporowym. Niestety operacja wymiany wiąze sie z rozłączeniem silnika i skrzyni biegów bowiem to łożysko jest na wałku sprzęgłowym który wychodzi ze skrzyni biegów a potem przechodzi przez tarczę sprzęgła i czasami w wał korbowy.

W Twoim wypadku samodzielna wymiana nie wchodzi w grę z prostej przyczyny , pytasz czyli nie zabardzo wiesz o co biega , proponuję dać zarobić mechanikowi.

Proszę sobie wyobrazić ze mamy wyciągnąć skrzynię biegów, trzeba rozpinać zawiesznie bo musimy wyciągnąć półosie ze skrzyni , układ wybierania biegów, wszelkie linki, rozrusznik, poduszki zawieszenia, odkęcić wreszcie śruby mocujące skrzynię do silnika i tak wymanewrować skrzynią żeby wyszła co też proste nie jest 8) .

Potem czeka nas droga powrotnna jeszcze gorsza bo trzeba wmanewrować skrzynią i trafić wałkiem sprzęgłowym z wieloklinem.

Nie ma opcji wymiany łożyska wycisku sprzęgła bez rozłączania zespołu napędowego.

 

Na pocieszenie powiem że są gorsze auta np. Mondeo a w jakimś francuzie/niepamiętam już którym/ trafiamy naraz trzema wałkami z wieloklinem.

 

Reasumując operacja nie należy do łatwych....wnioski-MECHANIK.Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18575-astra-g-98-20-dl16v-82-km-%C5%82o%C5%BCysko-oporowe-wymiana/#findComment-187187
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

tak to lozysko ma rozne nazwy kupujac czesc spotkalem sie co najmniej z paroma. wlasnie tak czulem ze to jest grubsza robota i koszt wymiany przekroczy koszt kupna czesci ale co sie poradzi trzeba robic nie ma zmiluj. pytalem dlatego bo mam w miare niezle wyposazony garaz ladnie oswietlony z wygodnym kanalem ale jesli trzeba wyciagac skrzynie to troche za skomplikowane jeszcze dla mnie. bo tez doszyl mnie sluchy ze nie trzeba wyjmowac skrzyni w niektorych modelach aut aby wymienic te lozysko i wolalem sie upewnić na forum jaka jest prawda

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18575-astra-g-98-20-dl16v-82-km-%C5%82o%C5%BCysko-oporowe-wymiana/#findComment-187162
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Powiem tak. Posiadam ten sam model Astry co Ty tyle że z roku 2000. To co chcesz wymienić to z tego co wiem to nie jest łożysko tylko wysprzęglik hydrauliczny zasilany płynem hamulcowym.

Jednak coby to nie było to normalnie żeby się do tego dostać to trzeba przedewszystkim wymontować sanki, a więc konieczne jest podwieszenie silnika.

Mi udało się wymienić bez demontażu połowy samochodu, ale nie jest to łatwa robota i nie dla jednej osoby. Potrzebne będzie kilka lewarków, i trzeba odkręcić całkowicie sanki od strony skrzeni a od strony silnika mocno je opuścić ale nie całkowicie bo ci wszystko fiknie na dół. Po odkręceniu skrzyni trzeba ją na ile się da odsunąć od silnika a od razu mówię że zbyt daleko nie odsuniesz ( na tyle żeby włożyć jedną rękę) i wymienić część.

Najlepsza jazda zaczyna się przy składaniu, tak jak mówili przedmówcy nie jest prosto trafić na wałek sprzęgłowy. Jak ci się już uda wszystko złożyć do kupy to zwróć szczególną uwagę (przy skręcaniu skrzyni ) gdzie jaka śruba ma być wkręcona (chodzi o jej długość). Ja się pomyliłem i przedziurawiłem chłodniczkę oleju; koszt zamiennika ok. 300 zł.

U mechaniora za wymianę wysprzęglika chcieli ode mnie 300 zeta. Uważam że to nie wygórowana cena zważywszy na iloć pracy jaką trzeba w to włożyć. Zdecyduj sam czy warto samemu się w to bawić. Ja musiałem bo mnie czas naglił a mechanik mógł mnie umówić dopiero za tydzień.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18575-astra-g-98-20-dl16v-82-km-%C5%82o%C5%BCysko-oporowe-wymiana/#findComment-187016
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam forumowiczów!

 

Od niedawna jeżdżę Astrą G z silnikiem Diesla 2.0 82Km. Mam problem podobny do tego jak w tym temacie. Chcę się upewnić co to jest..

 

Objawy:

Sprzegło puszczone (w górze) - dzwiek, terkot słychać z okolic silnika, auto oczywiscie odpalone

 

Sprzegło wciśnięte ( w podłodze) - dzwiek ustaje, nic nie słychać, żadnych nieporządanych odgłosów, poza paskiem klinowym, ale no o tym :P

 

DŹWIĘK - na początku coś jakby terkot.. jakby jakaś osłona równomiernie stukała o metalowy element, taki głuchy odgłos. Potem, jak sie troche rozgrzeje, po prostu słabo słyszalny dźwiek - nie wiem jak go opisać. Nie jest to szum taki jak w łożysku koła. Taki inny.. może baardziej metaliczny..

 

I teraz podejrzenia... czy to któreś z łożysk w skrzyni? Oporowe lub te na wałku głównym? Jeśli tak to które? Średnio się znam ale oporowe dawałoby o sobie znać chyba przy sprzęgle wciśniętym - w podłodze.. Tutaj odwrotnie.. gdy sprzęgło jest zwolnione - w górze - skrzynia pracuje z silnikiem na biegu jałowym, słychać ten dzwiek.

 

Macie jakieś pomysły czego jeszcze szukać? wolałbym wykluczyć wszystko zanim wezme sie za zdejmowanie skrzyni... Jak z kosztami? Łożysko pewnie stosunkowo niedużo ale robota to już sporo.. :P Co jeszcze sprawdzić? Znajomy opowiadał, że w vektrze coś jakiś siłownik sprzęgła takie coś powodował... nie wiem bo niejasno tłumaczył.. Licze na waszą pomoc :wink:

 

SZukajke przejrzałem dość dokładnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18575-astra-g-98-20-dl16v-82-km-%C5%82o%C5%BCysko-oporowe-wymiana/#findComment-110220
Udostępnij na innych stronach

czy to któreś z łożysk w skrzyni? Oporowe lub te na wałku głównym? Jeśli tak to które?

tak

przednie łożysko z wałka sprzęgłowego

 

Znajomy opowiadał, że w vektrze coś jakiś siłownik sprzęgła takie coś powodował...

tak, ale wtedy objaw byłby odwrotny - na puszczonym cisza, na wciśniętym hałas

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18575-astra-g-98-20-dl16v-82-km-%C5%82o%C5%BCysko-oporowe-wymiana/#findComment-110216
Udostępnij na innych stronach

tak

przednie łożysko z wałka sprzęgłowego

i dobrze kombinuje, że cena załóżmy max tam 70zł a robocizna krocie?

 

I oczywiście zdjęcie skrzyni oraz rozpęcie napędu, drążka itd?

 

Orientujecie się czy w tym motorze jest dwumasa? I jaka średnia cena dobrego sprzęgła?

 

aha no i jeszcze jedno.. lekceważenie usterki = rozsypanie łożyska i uszkodzenie całej skrzyni biegów?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18575-astra-g-98-20-dl16v-82-km-%C5%82o%C5%BCysko-oporowe-wymiana/#findComment-110215
Udostępnij na innych stronach

słabo znam sie na dieslach, ale wydaje mi się że w każdym jest dwumasowe

zdjąć skrzynię to kilka śrub - klucz 19

rozrusznik won

przeguby wewnętrzne wybić, jednego mcphersona trza cofnąć

 

łożysko tak łatwo się nie rozsypie

w omedze szumiało mi przez 100.000km i sprzedalem auto z takim łozyskiem, z tego co wiem jeździ do dziś i ma się dobrze

 

koszt łożyska może nawet mniej niż 70zł, ale całą skrzynię trzeba rozebrać, więc koszt robocizny nie będzie niski

nie wiem czy przypadkiem nie opłaci się lepiej kupić używaną skrzynię za 200-250 zł i przerzucić

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18575-astra-g-98-20-dl16v-82-km-%C5%82o%C5%BCysko-oporowe-wymiana/#findComment-110212
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności