Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam użytkowników

Mam pytanie do osób, które miały do czynienia z wentylowanymi tarczami hamulcowymi z odkrytym kanałem cieplnym. Obecnie mam tarcze, które są wentylowane ale pełne, czyli powierzchnia cierna dochodzi do samej tuleji mocującej. Nowe tarcze, które zakupiłem mają ok 1 cm szerokości kanał cieplny pomiędzy powierzchnią cierną a tuleją mocującą do piasty. Wygląda to bardzo fajnie (użebrowany kanał cieplny jest czarny, a tarcza srebrna). Pytanie czy powierzchnia cierna, która z racji występwowania kanału cieplnego, jest mniejsza o ok 1 cm, nie wpłynie negatywnie na skuteczność hamulców. Dodam, że od strony zawieszenia powierzchnia cierna jest takiej samej wielkości co w tarczy bez kanału cieplnego. Jedynie od strony felgi, jest ona mniejsza.

Z góry dziękuję za odpowiedź

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18746-tarcze-z-kana%C5%82em-cieplnym/
Udostępnij na innych stronach

cos mi sie wydaje ze chyba roznica polega na tym ze sa tarcze wentylowane od wewnątrz jak i od zewnątrz. Zgaduje bo nie zamiesciłes fot co by mozna bylo sobie kuknąć.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18746-tarcze-z-kana%C5%82em-cieplnym/#findComment-185419
Udostępnij na innych stronach

siemka

No właśnie nie mam jak zdjęć zrobić. Możesz wpisać w allegro, w zakładce tarcze hamulcowe "vectra 1.7td". Wyskoczą ci 2 aukcje. Na pierwszej od góry sprzedają tarcze właśnie z kanałem cieplnym. W pewnym momencie kończy się powierzchnia cierna i jest jeszcze z 1cm użebrowanego kanału cieplnego, którym ciepło jest odprowadzane na zewnątrz. Oczywiście tarcza jest normalnie wentylowana wewnątrz, a dodatkowo ma ten kanał. Moje obecne tarcze nie mają tego kanału. Powierzchnia cierna dochodzi do samej tuleji i wynosi 55 milimetrów. W tarczach z kanałem powierzchnia cierna ma szerokość 45 milimetrów. I teraz pytanie czy skuteczność hamowania się nie pogorszy? Klocek minimalnie będzie w powietrzu jakieś 3-4 milimetrów, bo wejdzie już w powierzchnię kanału cieplnego, który oczywiście jest niżej niż powierzchnia cierna, więc nie będzie to przeszkadzać.

Tarcze wykonało TRW i nmaprawdę fajnie wyglądają ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18746-tarcze-z-kana%C5%82em-cieplnym/#findComment-185391
Udostępnij na innych stronach

mysle (ale to moje prywatne zdanie, nie majace zadnego pokrycia w eksperymencie) ze hamowanie nie bedzie gorsze a moze nawet lepsze

z paru powodow:

- lepsze odprowadzanie ciepla

-lepsze odprowadzanie proszku startego z klocka

- powierzchnia kanalow w stosunku do powierzchni czynnej jest bardzo mala

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18746-tarcze-z-kana%C5%82em-cieplnym/#findComment-185342
Udostępnij na innych stronach

Bartek

Właśnie nie pomyliłem. Tarcze w Astrach G mają średnicę 256 milimetrów. Mogą być albo pełne bez kanału albo z kanałem cieplnym. Mam oba rodzaje, bo kolega pracuje w hurtowni i dał mi dwa komplety. (wykonane przez TRW dla Valeo). I jedne i drugie pasują. Nie mogę jednak zamontować na auto a jak nie będą dobre to zdjąć i oddać i dlatego napisałem ten post.

Chyba jednak założę pełne i nie będę eksperymentował. No chyba, że ktoś przede mną zamienił pełne tarcze na te z kanałem odprowadzającym ciepło i ma pozytywne odczucia.

Korzystając z tego, że mój post uaktywnił kolegów, doradźcie proszę jakieś dobre, miękkie klocki. Długa żywotność nie jest dla mnie ważna, sypanie pyłem też przeżyję. Po prostu mają pracować bez pisków i szurania.

Teraz ma założone Delphi i niestety raz piszczą, a raz szurają.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18746-tarcze-z-kana%C5%82em-cieplnym/#findComment-185271
Udostępnij na innych stronach

Bartek

Właśnie nie pomyliłem. Tarcze w Astrach G mają średnicę 256 milimetrów. Mogą być albo pełne bez kanału albo z kanałem cieplnym. Mam oba rodzaje, bo kolega pracuje w hurtowni i dał mi dwa komplety. (wykonane przez TRW dla Valeo). I jedne i drugie pasują. Nie mogę jednak zamontować na auto a jak nie będą dobre to zdjąć i oddać i dlatego napisałem ten post.

Chyba jednak założę pełne i nie będę eksperymentował. No chyba, że ktoś przede mną zamienił pełne tarcze na te z kanałem odprowadzającym ciepło i ma pozytywne odczucia.

Korzystając z tego, że mój post uaktywnił kolegów, doradźcie proszę jakieś dobre, miękkie klocki. Długa żywotność nie jest dla mnie ważna, sypanie pyłem też przeżyję. Po prostu mają pracować bez pisków i szurania.

Teraz ma założone Delphi i niestety raz piszczą, a raz szurają.

 

Moment gdzie wymieniasz te tarcze na przedzie czy tyle?

Jak przod to masz na bank wentylowane a nie pelne. z tylu byly montowane 256 i pelne w AG z silnikami od 1.8 i wiecej niezaleznie czy diesel czy bena.

 

Sorry nie zauwazylem ze chodzi o Viki A. ale jak masz zaciski gdzie miescily sie tarcze wentylowane to tez takei musisz zalozyc. Tarcze pelne sa chudsze i i braknie klocka albo tloczkow zeby wypchnely je jak beda sie juz konczyc. Musisz miec takie jak masz teraz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18746-tarcze-z-kana%C5%82em-cieplnym/#findComment-184384
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności