Skocz do zawartości

Tarcze z kanałem cieplnym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam użytkowników

Mam pytanie do osób, które miały do czynienia z wentylowanymi tarczami hamulcowymi z odkrytym kanałem cieplnym. Obecnie mam tarcze, które są wentylowane ale pełne, czyli powierzchnia cierna dochodzi do samej tuleji mocującej. Nowe tarcze, które zakupiłem mają ok 1 cm szerokości kanał cieplny pomiędzy powierzchnią cierną a tuleją mocującą do piasty. Wygląda to bardzo fajnie (użebrowany kanał cieplny jest czarny, a tarcza srebrna). Pytanie czy powierzchnia cierna, która z racji występwowania kanału cieplnego, jest mniejsza o ok 1 cm, nie wpłynie negatywnie na skuteczność hamulców. Dodam, że od strony zawieszenia powierzchnia cierna jest takiej samej wielkości co w tarczy bez kanału cieplnego. Jedynie od strony felgi, jest ona mniejsza.

Z góry dziękuję za odpowiedź

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos mi sie wydaje ze chyba roznica polega na tym ze sa tarcze wentylowane od wewnątrz jak i od zewnątrz. Zgaduje bo nie zamiesciłes fot co by mozna bylo sobie kuknąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka

No właśnie nie mam jak zdjęć zrobić. Możesz wpisać w allegro, w zakładce tarcze hamulcowe "vectra 1.7td". Wyskoczą ci 2 aukcje. Na pierwszej od góry sprzedają tarcze właśnie z kanałem cieplnym. W pewnym momencie kończy się powierzchnia cierna i jest jeszcze z 1cm użebrowanego kanału cieplnego, którym ciepło jest odprowadzane na zewnątrz. Oczywiście tarcza jest normalnie wentylowana wewnątrz, a dodatkowo ma ten kanał. Moje obecne tarcze nie mają tego kanału. Powierzchnia cierna dochodzi do samej tuleji i wynosi 55 milimetrów. W tarczach z kanałem powierzchnia cierna ma szerokość 45 milimetrów. I teraz pytanie czy skuteczność hamowania się nie pogorszy? Klocek minimalnie będzie w powietrzu jakieś 3-4 milimetrów, bo wejdzie już w powierzchnię kanału cieplnego, który oczywiście jest niżej niż powierzchnia cierna, więc nie będzie to przeszkadzać.

Tarcze wykonało TRW i nmaprawdę fajnie wyglądają ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle (ale to moje prywatne zdanie, nie majace zadnego pokrycia w eksperymencie) ze hamowanie nie bedzie gorsze a moze nawet lepsze

z paru powodow:

- lepsze odprowadzanie ciepla

-lepsze odprowadzanie proszku startego z klocka

- powierzchnia kanalow w stosunku do powierzchni czynnej jest bardzo mala

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek

Właśnie nie pomyliłem. Tarcze w Astrach G mają średnicę 256 milimetrów. Mogą być albo pełne bez kanału albo z kanałem cieplnym. Mam oba rodzaje, bo kolega pracuje w hurtowni i dał mi dwa komplety. (wykonane przez TRW dla Valeo). I jedne i drugie pasują. Nie mogę jednak zamontować na auto a jak nie będą dobre to zdjąć i oddać i dlatego napisałem ten post.

Chyba jednak założę pełne i nie będę eksperymentował. No chyba, że ktoś przede mną zamienił pełne tarcze na te z kanałem odprowadzającym ciepło i ma pozytywne odczucia.

Korzystając z tego, że mój post uaktywnił kolegów, doradźcie proszę jakieś dobre, miękkie klocki. Długa żywotność nie jest dla mnie ważna, sypanie pyłem też przeżyję. Po prostu mają pracować bez pisków i szurania.

Teraz ma założone Delphi i niestety raz piszczą, a raz szurają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek

Właśnie nie pomyliłem. Tarcze w Astrach G mają średnicę 256 milimetrów. Mogą być albo pełne bez kanału albo z kanałem cieplnym. Mam oba rodzaje, bo kolega pracuje w hurtowni i dał mi dwa komplety. (wykonane przez TRW dla Valeo). I jedne i drugie pasują. Nie mogę jednak zamontować na auto a jak nie będą dobre to zdjąć i oddać i dlatego napisałem ten post.

Chyba jednak założę pełne i nie będę eksperymentował. No chyba, że ktoś przede mną zamienił pełne tarcze na te z kanałem odprowadzającym ciepło i ma pozytywne odczucia.

Korzystając z tego, że mój post uaktywnił kolegów, doradźcie proszę jakieś dobre, miękkie klocki. Długa żywotność nie jest dla mnie ważna, sypanie pyłem też przeżyję. Po prostu mają pracować bez pisków i szurania.

Teraz ma założone Delphi i niestety raz piszczą, a raz szurają.

 

Moment gdzie wymieniasz te tarcze na przedzie czy tyle?

Jak przod to masz na bank wentylowane a nie pelne. z tylu byly montowane 256 i pelne w AG z silnikami od 1.8 i wiecej niezaleznie czy diesel czy bena.

 

Sorry nie zauwazylem ze chodzi o Viki A. ale jak masz zaciski gdzie miescily sie tarcze wentylowane to tez takei musisz zalozyc. Tarcze pelne sa chudsze i i braknie klocka albo tloczkow zeby wypchnely je jak beda sie juz konczyc. Musisz miec takie jak masz teraz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności