Skocz do zawartości

DPF: wypalanie filtra - jak czesto


kicaj

Jak czesto wypala ci sie DPF?  

30 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jak czesto wypala ci sie DPF?

    • 200-400km
      5
    • <200km
    • 400-600km
      2
    • 600-800km
      3
    • 800-1000km
      1
    • 1000-1500km
      1
    • 1500km-2000km
    • >2000km


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, tak pomyslalem ze moze zrobic mala ankiete jak czesto wam sie wypala DPF,

w postach mozna znalezc ze co pareset kilometrow, innym ze co pare tysiecy, i ze to zalezy tez od filtra powietrza.

Mowie oczywiscie o tym "malym" wypalaniu bez swiecacej spiralki...

 

[ Dodano: Czw Mar 26, 2009 19:32 ]

tylko nas szescioro ma DPFa??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Anonymous

Cześć

 

U mnie jest to zależne od tego gdzie jeżdżę jak w korku to w przedziale do 800 km jak w trasie to w okolicach 1000 km do 1200 km.

 

Może dla ułatwienia podajmy objawy wypalania filtra DPF w naszych autach.

 

Stojąc np w korku bo tak chyba najłatwiej potwierdzić objawy iż rozpoczęło się wypalanie filtra, więc:

 

1. Obroty delikatnie falują między 900 a 1000 co za tym idzie odczuwa się pływającą pracę silnika

2. Spalanie chwilowe kształtuje się między 4 a 5 litrów

3. Z komory silnika wydobywa się dym który przynajmniej u mnie jest mocno wyczuwalny i na tyle gęsty że można go zauważyć

 

Pozdrawiam

Bisua

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

heh, wlasnie wrocilem z ASO - objaw przyspieszone wypalanie, wzrost zuzycia paliwa...

w serwisie zrobili wypalanie i co? po 60 km wlaczylo sie wypalanie DPFa :beer:

ciekawe czy nie pomylili aut... :beer:

pojezdzimy zobaczymy...

 

2. Spalanie chwilowe kształtuje się między 4 a 5 litrów

oczywiscie 4-5 litrow na godzine a nie na 100km :beer:

dodam ze w trakcie jazdy obserwuje sie zwiekszone chwilowe zuzycie paliwa srednio o 3-5 litrow/100km

dodatkowo dzwiek jest charakterystyczny przy wypalaniu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda w miescie:

- co 600 km

Jazda w trasie:

- podejrzewam ze co 1300 km - 1500 km, (nie zauwazylem wypalania, w miedzy czasie zrobilem 200 km w miescie i byl spokoj)

 

Objawy:

- 5,2 l/h chwilowe spalanie na postoju (na wolnym biegu)

- charakterystyczny metaliczny dziwiek

- trwa to ok 10 min.

 

Moje pytanie:

A jak wyglada u Was poziom oleju, u mnie byl troche za duzy, wiec go spuscielm, moze to u mnie zmniejszylo problem czestego wypalania??? Jaki macie poziom oleju?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie mi sie wypalilo 1000km po ostatnim wypalaniu, z czego 600 Autobahn do 160-180km/h 250km drogi poza miastem (wypad nad morze) reszta miasto...

zobaczymy co dalej... a po wypaleniu w ASO mialem 22% nasycenia filtra...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wlasnie pierwszy raz po przejechaniu 5tys km (zauwazylem) wypalanie filtra dpf, myslalem, ze obroty przy takim mocno podskocza, ale tak jak piszecie 9-10 i bardzo mocno kopcil (jeszcze stalem w korku), spalanie 3,5-5l/h zakonczyl sie tak po 10-15 minutach. Tylko mam pytanie, bo nie zapalila mi sie kontrolka wypalania, czy ona pojawila sie dopiero w pozniejszych wersjach zafir, czy mozna ja jakos aktywowac? ja mam zafire z 2005.10

--

Pozdr.

Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif z tego co czytam wnioskuje że mylicie pojęcia, wypalanie filtra DPF nigdy ale to nigdy w żadnej znanej mi marce nie odbywa się na postoju (czytaj w korku ) na wolnych obrotach i nie ma czegoś takiego jak małe wypalanie ,wypalanie dpf zawsze jest sygnalizowane kontrolką :) żeby wypalić DPF temperatura spalin musi osiągnąć około 720 stopni Celsiusza :?: a do osiągnięcia takiej temperatury jest potrzebny wyższy zakres obrotów .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:( z tego co czytam wnioskuje że mylicie pojęcia, wypalanie filtra DPF nigdy ale to nigdy w żadnej znanej mi marce nie odbywa się na postoju (czytaj w korku ) na wolnych obrotach i nie ma czegoś takiego jak małe wypalanie ,wypalanie dpf zawsze jest sygnalizowane kontrolką :( żeby wypalić DPF temperatura spalin musi osiągnąć około 720 stopni Celsiusza :? a do osiągnięcia takiej temperatury jest potrzebny wyższy zakres obrotów .

chyba sie mylisz

1) rozpoczety cykl wypalania jest kontynulowany nawet jak auto stoi.

2) male wypalanie to skrot myslowy - wypalanie zainicjowane przez sterownik auta a nie przez TECHa, w serwisie (gdy cykl wypalania automatycznego-malego nie moze z jakich powodow zostac zakonczony)

3) w instrukcji co prawda jest to napisane ale w rzeczywistosci wypalanie inicjowane przez sterownik NIE jest niczym sygnalizowane. mozna go rozpoznac jedynie poprzez zwiekszone spalanie zwiekszone obroty oraz poprzez charakterystyczny dzwiek pracy silnika i zapach

4) temperatura spalin moze zostac uzyskana i utrzymana poprzez dodatkowy cykl wtrysku paliwa tak by dopalanie paliwa konczylu sie w ukladzie wydechowych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) rozpoczety cykl wypalania jest kontynulowany nawet jak auto stoi

ok dalej

 

2) male wypalanie to skrot myslowy - wypalanie zainicjowane przez sterownik auta a nie przez TECHa, w serwisie (gdy cykl wypalania automatycznego-malego nie moze z jakich powodow zostac zakonczony)

wypalanie za pomocą tech 2 jest wypalaniem awaryjnym gdy właściwe wypalanie ( skrót myślowy :( )zostało przerwane z jakichś względów :beer: skoro wypalanie może być realizowane na wolnych obrotach na postoju to jedynie zgaszenie silnika mogło by je przerwać :beer: a tak nie jest prawda .W rzeczywistość ( przeważnie) wypalanie przerywa kierowca pojazdu i wchodzą tu w grę dwa czynniki ,pierwszy kierowca niema możliwości kontynuować dalszej jazdy ( bo żeby wypalanie mogło się odbyć potrzebne są jednak obroty i stała prędkość ) dwa kierowca nie przeczytał instrukcyj i nie wie co sygnalizuje migająca kontrolka na desce rozdzielczej więc profilaktycznie zdejmuje nogę z gazu a wtedy ładnie mu się zapala inna kontrolka ;-):beer: ( wiedziałem że tak będzie zanim pierwsze dpf w ogóle zostały zamontowane do zafiry ,z prostego powodu 99% ludzi nie czyta instrukcji obsługi niestety nie dociera ten prosty fakt to do tego 1% który te instrukcje pisze )

 

w instrukcji co prawda jest to napisane ale w rzeczywistosci wypalanie inicjowane przez sterownik NIE jest niczym sygnalizowane. mozna go rozpoznac jedynie poprzez zwiekszone spalanie zwiekszone obroty oraz poprzez charakterystyczny dzwiek pracy silnika

i zapach

sygnalizuje migająca kontrolka świec żarowych ,jeśli ci się coś dymi z pod maski na wolnych obrotach i falują ci obroty zgłoś się do serwisu gdyż maż problem z którymś wtryskiwaczem paliwa

 

:beer:

temperatura spalin moze zostac uzyskana i utrzymana poprzez dodatkowy cykl wtrysku paliwa tak by dopalanie paliwa konczylu sie w ukladzie wydechowych

dokładnie wiem jak to jest realizowane ,tak się składa że wszystko co napisałem jest oparte :beer: na ścisłych informacjach technicznych podanych przez producenta do wiadomości personelu technicznego GM :? tak ten zły facet z serwisu to właśnie ja :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrót myślowy :( )zostało przerwane z jakichś względów :beer:

nie, wszystko skladnie gramatycznie i logicznie...

 

skoro wypalanie może być realizowane na wolnych obrotach na postoju to jedynie zgaszenie silnika mogło by je przerwać ;-) a tak nie jest prawda .

niestety dla ciebie, to prawda - zaobserwuj cykl wypalania gdy auto jest w miescie i nie ma mozliwosci wyjazdu na szybsza trase...

 

W rzeczywistość ( przeważnie) wypalanie przerywa kierowca pojazdu i wchodzą tu w grę dwa czynniki ,pierwszy kierowca niema możliwości kontynuować dalszej jazdy ( bo żeby wypalanie mogło się odbyć potrzebne są jednak obroty i stała prędkość )

no raczej zawsze bo to on wylacza silnik, chyba ze traktujesz zakonczenie cyklu wypalania jako przerwanie...

do wypalania potrzeba jedynie podwyzszonej temperatury. jazda na wyzszych obrotach powoduje jedynie zwiekszenie przyplywu gazow w ukladzie wydechowym, to samo mozna zrobic na parkingu... z troche innych powodow sie nie zaleca tego...

 

dwa kierowca nie przeczytał instrukcyj i nie wie co sygnalizuje migająca kontrolka na desce rozdzielczej

proponuje najpierw przeczytac instrukcje a nastepnie porozmawiac z ASO. powtorze sie mowiac ze wypalanie inicjowane przez komputer jest NIE sygnalizowane przez zadna ikone w aucie, pomimo tego ze w instrukcji obslugi jest napisane inaczej, jak juz zapali sie i mruga kontrolka swiec zarowych nalezy udac sie do serwisu na zainicjowanie wypalanie TECHEm, zreszta wypalanie techem powoduje tylko czesciowe wypalenie (nasycenie DPFa okolo 70-80%), zaraz po wyjezdzie i tak sie uruchomi normalne wypalanie (no chyba ze serwis sam to zrobi)

 

sygnalizuje migająca kontrolka świec żarowych ,jeśli ci się coś dymi z pod maski na wolnych obrotach i falują ci obroty zgłoś się do serwisu gdyż maż problem z którymś wtryskiwaczem paliwa

migajaca kontrolka moze oznaczac wiele rzeczy - ale w przypadku Opla to zapchany DPF i brak mozliwosci zainicjowania badz zakonczenia cyklu wypalania - wystarczy sie spytac w dowolnym ASO

 

okładnie wiem jak to jest realizowane ,tak się składa że wszystko co napisałem jest oparte :beer: na ścisłych informacjach technicznych podanych przez producenta do wiadomości personelu technicznego GM :? tak ten zły facet z serwisu to właśnie ja :(

dobrze wiedziec, to wytlumacz mi ze wielu innych specjalistow z przynajmniej 4 roznych ASO w roznych krajach mowia cos innego? i mowia dokladnie to samo

a o cyklu wypalania mowie z doswiadczenia zawodowego a nie z opisow ponow z ASO.

 

 

sygnalizuje migająca kontrolka świec żarowych ,jeśli ci się coś dymi z pod maski na wolnych obrotach i falują ci obroty zgłoś się do serwisu gdyż maż problem z którymś wtryskiwaczem paliwa

a propos wytryskow - to niestety to inaczej wyglada... znam to z autopsji...

pierwsza roznica - problemy z wtryskiem nie zawsze sa w ten sposob widoczne, no i nie ma podwyzszonego spalania - normalne spalanie na wolnych obrotach jest w zakresie 0.6-1.5 l/h a w przypadku wypalania DPFu ponad 5l/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności