Skocz do zawartości

DPF: wypalanie filtra - jak czesto


kicaj

Jak czesto wypala ci sie DPF?  

30 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jak czesto wypala ci sie DPF?

    • 200-400km
      5
    • <200km
    • 400-600km
      2
    • 600-800km
      3
    • 800-1000km
      1
    • 1000-1500km
      1
    • 1500km-2000km
    • >2000km


Rekomendowane odpowiedzi

???

migajaca kontrolka moze oznaczac wiele rzeczy - ale w przypadku Opla

to zapchany DPF i brak mozliwosci zainicjowania badz zakonczenia cyklu wypalania - wystarczy sie spytac w dowolnym ASO

więc panom w dowolnym ASO proponuje przeglądnąć informacje zawarte w dziale "Poszukiwanie usterki według symptomów " rocznik modelowy 2005 w górę ,oraz nowości techniczne dla rocznika modelowego 2004,5 patrz DPF to powinno im wyjaśnić że jednak ta kontrolka powinna sygnalizować kierowcy rozpoczęcie procedury wypalania DPF a jeśli nie miga to dowiedzą się dlaczego i co należy zrobić żeby usunąć ten problem .

 

mowia cos innego? i mowia dokladnie to samo

piękny oksymoron ale nie wnosi nic do sprawy ,a tak z ciekawości podaj te cztery różne wersie bo zasadniczo to budowa systemu DPF jest zbliżona w rożnych markach i różni się szczegółami więc aż takiej różnorodności zasad

a o cyklu wypalania mowie z doswiadczenia zawodowego

działania nie podejrzewałem

 

zreszta wypalanie techem powoduje tylko czesciowe wypalenie (nasycenie DPFa okolo 70-80%),

 

:beer: a ile według ciebie powinien mieć nasycenia wypalony DPF skoro fabryczne dane dla rocznika 2006 podają wartość między 70%-110% a powyżej rocznika 2006 wartość poniżej 110% w Zafirze .( Fabrycznie nowe Zafiry również miały nasycenie DPF w granicach 70% ,ot producent tak wymyślił że nie będzie to szło od zera tylko od około 70% w tym silniku )

 

a o cyklu wypalania mowie z doswiadczenia zawodowego

Z doświadczenia zawodowego ale raczej kierowcy czy mechanika bo nie sprecyzowałeś

 

jazda na wyzszych obrotach powoduje jedynie zwiekszenie przyplywu gazow w ukladzie wydechowym, to samo mozna zrobic na parkingu... z troche innych powodow sie nie zaleca tego...

jeśli chodzi o zwiększenie przepływu gazów spalinowych absolutna racja :beer: im większy przepływ tym większa temperatura bo więcej paliwa dostaje się ze spalinami do układu wydechowego podczas wypalania DPF

jeśli chodzi o te trochę inne powody z jakich się nie zaleca to jestem ich ciekaw :( bo cała procedura wypalania techem to nic innego jak podniesienie przez tech obrotów do około 2500 ,odcięcie EGR , uruchomienie turbiny i wtryśniecie dodatkowej dawki paliwa 35stopni po GZP właśnie na parkingu :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

kicaj napisał/a:

migajaca kontrolka moze oznaczac wiele rzeczy - ale w przypadku Opla

to zapchany DPF i brak mozliwosci zainicjowania badz zakonczenia cyklu wypalania - wystarczy sie spytac w dowolnym ASO

 

 

więc panom w dowolnym ASO proponuje przeglądnąć informacje zawarte w dziale "Poszukiwanie usterki według symptomów " rocznik modelowy 2005 w górę ,oraz nowości techniczne dla rocznika modelowego 2004,5 patrz DPF to powinno im wyjaśnić że jednak ta kontrolka powinna sygnalizować kierowcy rozpoczęcie procedury wypalania DPF a jeśli nie miga to dowiedzą się dlaczego i co należy zrobić żeby usunąć ten problem .

nie bede sie klocil, ale byloby mila jakbys mogl je zaprezentowac na forum chocby w tym temacie. nie wymagam scanu plikow a w skrocie zestawienie... byloby bardzo milo

 

kicaj napisał/a:

mowia cos innego? i mowia dokladnie to samo

 

 

piękny oksymoron ale nie wnosi nic do sprawy ,a tak z ciekawości podaj te cztery różne wersie bo zasadniczo to budowa systemu DPF jest zbliżona w rożnych markach i różni się szczegółami więc aż takiej różnorodności zasad

wersja jest zawsze ta sama i dotyczy tylko opla - kontrolka sie nie swieci jak jest wypalanie inicjowane przez komputer

i prosze cytuj cale zdanie - bo chodzilo ze mowia cos innego niz Ty a mowia dokladnie to samo, to co ja caly czas pisze

 

kicaj napisał/a:

a o cyklu wypalania mowie z doswiadczenia zawodowego

działania nie podejrzewałem

a ja mialem mozliwosc, zanim jeszcze DPF wszedl do ogolnej produkcji, ale nie po to tu jestem zeby sie chwalic...

 

kicaj napisał/a:

zreszta wypalanie techem powoduje tylko czesciowe wypalenie (nasycenie DPFa okolo 70-80%),

 

 

:beer: a ile według ciebie powinien mieć nasycenia wypalony DPF skoro fabryczne dane dla rocznika 2006 podają wartość między 70%-110% a powyżej rocznika 2006 wartość poniżej 110% w Zafirze .( Fabrycznie nowe Zafiry również miały nasycenie DPF w granicach 70% ,ot producent tak wymyślił że nie będzie to szło od zera tylko od około 70% w tym silniku )

powiem tak, wg tego co mowia mechanicy i dotyczy mojego auta

procent zapchania po wypaleniu DPFu techem byl ok 70-80%, po wypaleniu zainicjowanego przez komputer pojazdu 22%, ostatnio w ASO sprawdzali raz jeszcze i bylo 18%...

 

kicaj napisał/a:

a o cyklu wypalania mowie z doswiadczenia zawodowego

 

 

Z doświadczenia zawodowego ale raczej kierowcy czy mechanika bo nie sprecyzowałeś

jesli jestes tak ciekawy, jestem z zawodu fizykiem ciala stalego

 

jeśli chodzi o te trochę inne powody z jakich się nie zaleca to jestem ich ciekaw :( bo cała procedura wypalania techem to nic innego jak podniesienie przez tech obrotów do około 2500 ,odcięcie EGR , uruchomienie turbiny i wtryśniecie dodatkowej dawki paliwa 35stopni po GZP właśnie na parkingu ???

hmm, myslalem ze ty jestes tu specjalista a ja gadajacym herezje laikiem

w skrocie temperatura...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w skrocie temperatura...

A jak jest punkt zapłonu sadzy :beer: przecież cała ta zabawa z DPF polega na wyizolowaniu sadzy w DPF a następnie jej spopieleniu :(

 

a ja mialem mozliwosc, zanim jeszcze DPF wszedl do ogolnej produkcji, ale nie po to tu jestem zeby sie chwalic

:beer: tak się składa że ja też

 

nie bede sie klocil, ale byloby mila jakbys mogl je zaprezentowac na forum chocby w tym temacie. nie wymagam

scanu plikow a w skrocie zestawienie... byloby bardzo milo

Takie dokumenty zazwyczaj mają klauzule " Tylko Dla Personelu GM "a ja podpisywałem stosowne zobowiązania :beer: ale na dowolnej giełdzie :beer:

samochodowej w Polsce możesz nabyć piracką kopie TIS i poczytać o tym ,możesz ją ściągnąć z internetu .

Lub jeśli chcesz być na prawo z prawem :beer: wykupić dostęp :beer: do tisa online ( z tego co pamiętam 1 euro za godzinę ??? lub 10 no i aktywacja też kosztowała chyba z 1000 ) :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w skrocie, bo mialem juz nie pisac...

http://www.posbud.com.pl/start/index.php?option=com_content&task=view&id=1009&Itemid=49

 

to zakladam ze w takim razie pracownicy ASO albo nie czytaja (oczywiscie poza Toba) te dokumenty albo sa one tak tajne ze wprowadzaja klientow w blad byleby ich tylko nie wyjawic...

 

BTW sadzy sie nie spopiela tylko wypala, jedynym produktem spalania sadzy jest dwutlenke wegla...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów!

i wszystkich forumowiczów!

 

Też jestem posiadaczem zośki z DPF-em. Ten problem nurtował mnie od samego początku jak kupiłem niedawno autko z 2007 r. Zapalająca się kontrolka z kluczykiem, tryb serwisowy auta, podwyższony poziom oleju w silniku, wizyty w ASO w celu skasowania błędów. :beer:

Wtrącę moje doświadczenia. U mnie coś się zacięło na początku. Jak wypaliłem DPF serwisowo wszystko zaczęło hulać jak należy. :beer: Jak się coś chrzani to wtedy dopiero jest problem. :(

Jak proces wypalania zostanie uruchomiony samoczynnie to nie wyświetla się żadna kontrolka. :beer:

Jak jadę to nie patrzę co chwila na komputer tylko na ładne dziewczyny i nie słucham pracy silnika tylko radio Zet. :beer:

Jak jeżdżę po mieście to oczywiście gaszę silnik kiedy chcę i wtedy nieświadomie przerywam proces wypalania. :beer: Sam to sprawdzałem z laptopem w czasie jazdy. Przerwany proces powoduje wypalenie np. 50% z cyklu procesu i po prostu następny cykl wypalania zacznie się dużo szybciej. Jak zatrzymam się w trakcie wypalania to proces jest kontynuowany nawet na wolnych obrotach bez gazowania silnika.

Pytanie jest tylko takie: jak się zachowa komputer jeśli proces wypalania będzie przerywany wielokrotnie? ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak proces wypalania zostanie uruchomiony samoczynnie to nie wyświetla się żadna kontrolka. ???

u mnie tez tak jest, pomimo ze w instrukcji jest napisane ze powinna sie swiecic

 

ak jadę to nie patrzę co chwila na komputer tylko na ładne dziewczyny i nie słucham pracy silnika tylko radio Zet. :beer:

ja zamiast zetki slucham radia HH a na ladne dziewczyny patrze jedynie jak jade bez zony i tylko w polsce :beer:

 

Jak jeżdżę po mieście to oczywiście gaszę silnik kiedy chcę i wtedy nieświadomie przerywam proces wypalania.

ja wyczuwam kiedy auto "zbiera sie" do wypalania i sam proces wypalania podczas jazdy w miescie. oczywiscie w takim przypadku nie ma zazwyczaj szans na wyjazd za miasto, wtedy zwyczajnie nie gasze auta tylko czekam az sie proces sam zakonczy, na postoju staram sie utrzymywac wyzsze obroty.

 

Pytanie jest tylko takie: jak się zachowa komputer jeśli proces wypalania będzie przerywany wielokrotnie? :(

dobre pytanie, mysle (zaznaczam MYSLE, bo jeszcze nie mialem okazji tego testowac :beer: ) ze poki auto potrafi inicjowac samemu wypalanie to jedynie bedzie sie czesciej powtarzac, tak jak piszesz. w przypadku gdy z jakichs powodow nie da sie juz wypalania zainicjoiwac badz filtr bedzie za bardzo zapchany wtedy pojawi sie kontrolka i trzeba zainicjowac wypalanie techem.

osobiscie uwazam ze po paru niezakonczonych probach wypalania warto przegonic auto zeby dobrze wypalic filtr.

a w aso w niemczech widzialem ze na TECHu mozna odczytac kiedy ostatni raz filtr byl wypalany (ile kilometrow od wypalania przejechano) oraz ilosc nie udanych cykli wypalania... w krakowie techem nie mogli tego stwierdzic...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również u mnie proces wypalania nie jest sygnalizowany kontrolką, a jeśli chodzi o wypalanie na wolnych obrotach to robiłem to wielokrotnie i przebiega tak samo jak na wyższych obrotach z tym, że może trochę dłużej. Nasycenie po wypaleniu zawsze mam podobne ok 70-80% sprawdzam to abcomem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:beer: roczniki 2005-2006 nie posiadał sygnalizacji kontrolką fabrycznie ,lecz producent doszedł do następujących wniosków cytuje z pamięci " w związku z możliwością wystąpienia niekorzystnego profilu jazdy dla cyklu wypalania DPF( który prawidłowo powinien odbywać się co około 500km) ,proszę przeprowadzić wywiad z kierowca odnośnie profilu jazdy i przeprogramować sterownik silnika ,cel wprowadzenie sygnalizacji dla klienta za pomocą błyskającego żarnika świecy żarowej na panelu instrumentów , aby zmienił profil jazdy tak aby regeneracja dpf mogła się odbyć" tyle odnośnie nieszczęśliwej kontrolki

 

w aso w niemczech widzialem ze na TECHu mozna odczytac kiedy ostatni raz filtr byl wypalany (ile kilometrow od wypalania przejechano) oraz ilosc nie udanych cykli wypalania... w krakowie techem nie mogli tego stwierdzic...

 

da się odczytać jeśli występuje kod DTC(kod błędu ) odnośnie układu DPF jeśli nie występuje to w tym przypadku nie da się odczytać

 

Jak zatrzymam się w trakcie wypalania to proces jest kontynuowany nawet na wolnych obrotach bez gazowania silnika.

Pomijając aspekt techniczny bo nic nie stoi na przeszkodzie żeby producent umieścił przycisk z napisem Regeneracja DPF gdzieś w kokpicie kierowcy i tak przecież cały proces pilotuje sterownik silnika ,jak myślicie dlaczego tego nie zrobił :beer: ZE WZGLĘDÓW BEZPIECZEŃSTWA wyobraźcie sobie teraz o czym mówicie wypalanie na wolnych obrotach na postoju :wesoly: mała wizualizacja :Piękny wiosenny poranek ,pan Karol właśnie jedzie zawieźć swoją pięcioletnią córeczkę ole do żłobka ,samochodem wyposażonym w DPF ,sterownik silnika zainicjował proces regeneracji DPF ,niestety pan Karol akurat dotarł na miejsce ,na parking przed przedszkolem ,silnik pracuje na biegu jałowym regeneracja DPF trwa nadal :beer: temperatura spalin rzędu 720 stopni w okresie szczytowym .Pan Karol całuje córeczkę na pożegnanie w czoło ,mała wysiada z samochodu i przechodzi tuż za tylnym zderzakiem obok wylotu rury wydechowej :) pomijając aspekt humanitarny wiecie co prawnicy pana Karola zrobili by z firma która wypuściła coś takiego na drogę .Dlatego wszelkie wypalania dpf stacjonarne mogą być inicjowane wyłącznie za pomocą techa ,a cała procedura zaczyna się od komunikatu UWAGA ustaw pojazd na niepalnym podłożu ;p

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;p roczniki 2005-2006 nie posiadał sygnalizacji kontrolką fabrycznie ,lecz producent doszedł do następujących wniosków cytuje z pamięci " w związku z możliwością wystąpienia niekorzystnego profilu jazdy dla cyklu wypalania DPF( który prawidłowo powinien odbywać się co około 500km) ,proszę przeprowadzić wywiad z kierowca odnośnie profilu jazdy i przeprogramować sterownik silnika ,cel wprowadzenie sygnalizacji dla klienta za pomocą błyskającego żarnika świecy żarowej na panelu instrumentów , aby zmienił profil jazdy tak aby regeneracja dpf mogła się odbyć" tyle odnośnie nieszczęśliwej kontrolki

i to wszystko wyjasnia - czyli zgodnie z oplem jest to opcja ze wzgledu na sposob uzytkowania auta, montowana pozniej. i jesli sie nie myle to obejmuje rowniez pozniejsze roczniki

 

 

da się odczytać jeśli występuje kod DTC(kod błędu ) odnośnie układu DPF jeśli nie występuje to w tym przypadku nie da się odczytać

dobrze wiedziec, dzieki. a mozesz uscislic o jaki kod bledu chodzi? czy to chodzi o blad przerwania cyklu wypalania?

 

 

UWAGA ustaw pojazd na niepalnym podłożu :wesoly:

dokladnie, wybacz ze nie cytuje calego tekstu, ale puenta jest bardzo adekwatna.

to dotyczy nie tylko opla, i niestety powoduje zwiekszenie problemow z dpfem...

a wystarczyloby zeby przy jakims wypelnieniu dpfa, bliskim inicjacji wypalania poinformowac kierowce ze nalezaloby sie przejechac na dluzsza wycieczke. z drugiej strony nikt by nie chcial kupowac takiego auta (no przynajmniej oprocz mnie :) )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Cyrk napisał/a:

da się odczytać jeśli występuje kod DTC(kod błędu ) odnośnie układu DPF jeśli nie występuje to w tym przypadku nie da się odczytać

 

Program Op-com pokazuje ile km minęło od ostatniej regeneracji nawet jak nie ma żadnych błędówDPF

Z moich doświadczeń wynika, że jak wszystko funkcjonuje prawidłowo, to przerwane wypalanie (np. pod przedszkolem-zgaszenie silnika) nie przeszkadza w eksploatacji silnika. Kolejne wypalanie zostanie zainicjowane wkrótce.

 

A jeśli chodzi o zainicjowane w czasie jazdy wypalanie DPF i zatrzymanie samochodu na wolnych obrotach to chciałem przekazać, że proces ten jest kontynuowany do końca i faktycznie jest niebezpiecznie z powodu wysokiej temperatury spalin (wjechałem kiedyś tak do garażu i poczułem smród pod samochodem ale nic się nie stało-wyłączyłem silnik), a samochód nie informuje kierowcy o tym trwającym procesie i w instrukcji obsługi również nic nie znalazłem (pytanie do firmy OPEL).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności