Skocz do zawartości

Astra X14NZ dławi sie po nagrzaniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam i prosze o pomoc. Mam Astre F X14NZ. Od pewnego czasu mam z nia problem.

Po przejechaniu okolo 10 km i srednim zagrzaniu zaczyna wariowac na wolnych obrotach a scislej przy wchodzeniu na wyzsze. Gdy wciskam pedal gazu jakby zakrzutuszla sie na chwile jakby mila zaraz zgasnac ale za chwile jak gdy pedal gazu przejdzie przez ten punkt obroty sie zwiekszaja ale normalnie tak jak powinny. Taka sama sytuaja jest zarowno przy jezdzie jak i biegu jalowym. W czasie jazdy silnik potrafi zgasnac gdyz sie po prostu zadlawia. Po pojawieniu sie tego jak wylacze zaplon nie moge wtedy uruchomic silnika wogole. Kreci ale ale nie mozna odpalic. Muszę odczekać dłuższy czas dopiero wtedy odpala. Czasami od razu wraca do normy a czasami dalej sie "dławi"

Dodam, że jakiś czas niedawno podczas dlugiej podróży ten problem występował wraz ze świecącą sie kontrolką sygnalizującą jakiś błąd. Kontrolka zaplała się i siwieciła ale jazda była dalej możliwa choć silnik był "mulasty". Po paruset kilometrach kontrolka zgasła i przejechałem tak ponad 1400 km (większość na autostradzie). Problem powrócił kilka dni temu ale już bez kontrolki (żarówka się nie spaliła gdyż świeci po przekręceniu kluczyka). Niestety nie miałem wtedy okazji odczytać kodów usterek (podróż)

Czasami pojawiał się również problem chwilowego wejścia na bardzo wysokie obroty.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Na wolnych obrotach pracuje raczej bez zarzutu. Usterka ujawnia sie dopier gdy wciskam pedal gazu. Jest to ewidentnie problem przechodzenia z obrotow niskich na wysokie no i oczywiscie pozniej ponownego odpalenia po wylaczeniu zaplonu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345471
Udostępnij na innych stronach

Czasami pojawiał się również problem chwilowego wejścia na bardzo wysokie obroty.

To walnięty EGR.

Przy wciskaniu pedału gazu jest kilka możliwych awarii:

TPS

"lejący wtryskiwacz"

EGR, jak pisałem

Krokowy - raczej w małym stopniu, ale jednak

zapłon(świece, kable WN, i reszta zapłonu)

Pompa paliwa/regulator ciśnienia paliwa

MAP sensor

"lewe" powietrze

filtry

jeśli nie wszystko, dopisujcie....

 

Tak więc widzisz, że błędy są ważne przy określeniu usterki.

Tu dałem odpowiedzi za dziesięciu userów, a żadna może nie być prawdziwa.

Najpierw błędy, jak nie będziesz mógł zinterpretować, to my pomożemy.

Niestety to już nie te auta 650 cm^3 i 24 KM - inaczej 126p :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345408
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz. Dzisiaj sproboje odczytac bledy. Zastanawiam sie jednak czy nie bedzie z tym problemu gdyz pomimo ze usterka wciaz wystpuje "lampka" ani nie swieci ani nawet nie zaswieca sie. Od czasu kiedy ostatni raz sie zaswicila minelo troche czasu a zgodnie z instrukcja usterka jest kasowana z pamieci komputera po 20 bezawaryjnych uruchomieniach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345390
Udostępnij na innych stronach

Taka sama sytuaja jest zarowno przy jezdzie jak i biegu jalowym. W czasie jazdy silnik potrafi zgasnac gdyz sie po prostu zadlawia. Po pojawieniu sie tego jak wylacze zaplon nie moge wtedy uruchomic silnika wogole. Kreci ale ale nie mozna odpalic. Muszę odczekać dłuższy czas dopiero wtedy odpala.

To wskazywałoby na moduł wzmocnienia zapłonu.Sprawdzałeś, czy w tym momencie jest iskra?

Wpisz w szukajkę forum "tps", temat był chyba hipollo, tam dałem parametry do pomiaru TPS.

Spróbuj wyjąć wtyczkę z czujnika ciśnienia bezwzględnego, ponieważ dzieje się to przy wciskaniu gazu, może podaje złe wartości podciśnienia w dolocie.

 

I jak będzie jeszcze raz sie tak działo, zobacz, czy jest iskra i czy jest paliwo(ale nie w baku, tylko czy leci z wtryskiwacza).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345383
Udostępnij na innych stronach

Probowalem odczytac kody ale niestety nie wyswietla sie nic oprocz 12. Problem ewidentnie nasila sie wraz ze wzrostem temeratury lub/i czasu pracy silnika po uruchomieniu. Pocztakowo jest ledwo zauwazalny. Pewne polozenie pedalu gazu powoduje po prostu dlawienie sie sie silnika. Gdy dluzej przytrzymam pedal gazu w takiej pozycji silnik potrafi zadlawic sie calkowicie i nalezy go ponownie uruchmic (jesli oczywiscie sie da).

Ponadto zauwazylem jakby falowanie obrotow. Rosna samoczynnie i opadaja ale tyko chwilowo.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345331
Udostępnij na innych stronach

Probowalem odczytac kody ale niestety nie wyswietla sie nic oprocz 12

czyli wychodzi na to,że może dostaje za mało paliwa,bo pompa nie może się wyrobić z jego podaniem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345323
Udostępnij na innych stronach

Problem ewidentnie nasila sie wraz ze wzrostem temeratury lub/i czasu pracy silnika po uruchomieniu

To by wskazywało na moduł wzmocnienia zapłonu.

Falowanie obrotów może być przez brudnego krokowca.

Zastanawiam sie nad tym:

Pewne polozenie pedalu gazu powoduje po prostu dlawienie sie sie silnika.

Czy to jest zawsze to samo położenie?Jak tak, to by wskazywało na zjechaną ścieżkę w TPS-ie.

Próbowałeś z odłączeniem MAP-Sensora?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345315
Udostępnij na innych stronach

To by wskazywało na moduł wzmocnienia zapłonu.

Falowanie obrotów może być przez brudnego krokowca.

 

Gdzi znajduje sie ten modul? Czy to jest to zaraz obok akumulatora razem z cewka?

Czy to jest zawsze to samo położenie?Jak tak, to by wskazywało na zjechaną ścieżkę w TPS-ie.

Próbowałeś z odłączeniem MAP-Sensora?

 

Wyglada na to ze jest to to samo polozenie. Co to jest MAP-Sensor? Jak go odlaczyc? Co sie stanie (ma stac) jak go odlacze?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345309
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności