Gość Anonymous Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Witam i prosze o pomoc. Mam Astre F X14NZ. Od pewnego czasu mam z nia problem. Po przejechaniu okolo 10 km i srednim zagrzaniu zaczyna wariowac na wolnych obrotach a scislej przy wchodzeniu na wyzsze. Gdy wciskam pedal gazu jakby zakrzutuszla sie na chwile jakby mila zaraz zgasnac ale za chwile jak gdy pedal gazu przejdzie przez ten punkt obroty sie zwiekszaja ale normalnie tak jak powinny. Taka sama sytuaja jest zarowno przy jezdzie jak i biegu jalowym. W czasie jazdy silnik potrafi zgasnac gdyz sie po prostu zadlawia. Po pojawieniu sie tego jak wylacze zaplon nie moge wtedy uruchomic silnika wogole. Kreci ale ale nie mozna odpalic. Muszę odczekać dłuższy czas dopiero wtedy odpala. Czasami od razu wraca do normy a czasami dalej sie "dławi" Dodam, że jakiś czas niedawno podczas dlugiej podróży ten problem występował wraz ze świecącą sie kontrolką sygnalizującą jakiś błąd. Kontrolka zaplała się i siwieciła ale jazda była dalej możliwa choć silnik był "mulasty". Po paruset kilometrach kontrolka zgasła i przejechałem tak ponad 1400 km (większość na autostradzie). Problem powrócił kilka dni temu ale już bez kontrolki (żarówka się nie spaliła gdyż świeci po przekręceniu kluczyka). Niestety nie miałem wtedy okazji odczytać kodów usterek (podróż) Czasami pojawiał się również problem chwilowego wejścia na bardzo wysokie obroty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeryf Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 arekstar, odczytaj kody błędów. Komputer zapamiętuje je. Jak z wolnymi obrotami na biegu jałowym? W normie są?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345479 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Na wolnych obrotach pracuje raczej bez zarzutu. Usterka ujawnia sie dopier gdy wciskam pedal gazu. Jest to ewidentnie problem przechodzenia z obrotow niskich na wysokie no i oczywiscie pozniej ponownego odpalenia po wylaczeniu zaplonu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345471 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Czasami pojawiał się również problem chwilowego wejścia na bardzo wysokie obroty. To walnięty EGR. Przy wciskaniu pedału gazu jest kilka możliwych awarii: TPS "lejący wtryskiwacz" EGR, jak pisałem Krokowy - raczej w małym stopniu, ale jednak zapłon(świece, kable WN, i reszta zapłonu) Pompa paliwa/regulator ciśnienia paliwa MAP sensor "lewe" powietrze filtry jeśli nie wszystko, dopisujcie.... Tak więc widzisz, że błędy są ważne przy określeniu usterki. Tu dałem odpowiedzi za dziesięciu userów, a żadna może nie być prawdziwa. Najpierw błędy, jak nie będziesz mógł zinterpretować, to my pomożemy. Niestety to już nie te auta 650 cm^3 i 24 KM - inaczej 126p   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345408 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Dzieki za odpowiedz. Dzisiaj sproboje odczytac bledy. Zastanawiam sie jednak czy nie bedzie z tym problemu gdyz pomimo ze usterka wciaz wystpuje "lampka" ani nie swieci ani nawet nie zaswieca sie. Od czasu kiedy ostatni raz sie zaswicila minelo troche czasu a zgodnie z instrukcja usterka jest kasowana z pamieci komputera po 20 bezawaryjnych uruchomieniach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345390 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Taka sama sytuaja jest zarowno przy jezdzie jak i biegu jalowym. W czasie jazdy silnik potrafi zgasnac gdyz sie po prostu zadlawia. Po pojawieniu sie tego jak wylacze zaplon nie moge wtedy uruchomic silnika wogole. Kreci ale ale nie mozna odpalic. Muszę odczekać dłuższy czas dopiero wtedy odpala. To wskazywałoby na moduł wzmocnienia zapłonu.Sprawdzałeś, czy w tym momencie jest iskra? Wpisz w szukajkę forum "tps", temat był chyba hipollo, tam dałem parametry do pomiaru TPS. Spróbuj wyjąć wtyczkę z czujnika ciśnienia bezwzględnego, ponieważ dzieje się to przy wciskaniu gazu, może podaje złe wartości podciśnienia w dolocie. I jak będzie jeszcze raz sie tak działo, zobacz, czy jest iskra i czy jest paliwo(ale nie w baku, tylko czy leci z wtryskiwacza).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Probowalem odczytac kody ale niestety nie wyswietla sie nic oprocz 12. Problem ewidentnie nasila sie wraz ze wzrostem temeratury lub/i czasu pracy silnika po uruchomieniu. Pocztakowo jest ledwo zauwazalny. Pewne polozenie pedalu gazu powoduje po prostu dlawienie sie sie silnika. Gdy dluzej przytrzymam pedal gazu w takiej pozycji silnik potrafi zadlawic sie calkowicie i nalezy go ponownie uruchmic (jesli oczywiscie sie da). Ponadto zauwazylem jakby falowanie obrotow. Rosna samoczynnie i opadaja ale tyko chwilowo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345331 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Probowalem odczytac kody ale niestety nie wyswietla sie nic oprocz 12 czyli wychodzi na to,że może dostaje za mało paliwa,bo pompa nie może się wyrobić z jego podaniem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345323 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Problem ewidentnie nasila sie wraz ze wzrostem temeratury lub/i czasu pracy silnika po uruchomieniu To by wskazywało na moduł wzmocnienia zapłonu. Falowanie obrotów może być przez brudnego krokowca. Zastanawiam sie nad tym: Pewne polozenie pedalu gazu powoduje po prostu dlawienie sie sie silnika. Czy to jest zawsze to samo położenie?Jak tak, to by wskazywało na zjechaną ścieżkę w TPS-ie. Próbowałeś z odłączeniem MAP-Sensora?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345315 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 To by wskazywało na moduł wzmocnienia zapłonu. Falowanie obrotów może być przez brudnego krokowca. Gdzi znajduje sie ten modul? Czy to jest to zaraz obok akumulatora razem z cewka? Czy to jest zawsze to samo położenie?Jak tak, to by wskazywało na zjechaną ścieżkę w TPS-ie. Próbowałeś z odłączeniem MAP-Sensora? Wyglada na to ze jest to to samo polozenie. Co to jest MAP-Sensor? Jak go odlaczyc? Co sie stanie (ma stac) jak go odlacze? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1911-astra-x14nz-d%C5%82awi-sie-po-nagrzaniu-silnika/#findComment-345309 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.