Gość Anonymous Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Witam.Mam bardzo podobny problem wymieniłem przepływomierz na nowy,po wymianie zapaliła sie kontrolka check pojechałem na kompa i pokazuje bład 0170.Czy jest to wina sondy lambda?Dzieki za pomoc. [ Dodano: Pią Maj 08, 2009 21:54 ] Zapomniałem dodac ze posiadam Corse C 16V 2001 r.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/3/#findComment-168787 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 Nie, w Twoim przypadku należy pojechać do mechanika i poprosić o zresetowanie komputera. Na 95 % jestem przekonany. Jeśli się mylę proszę, żeby mnie ktoś poprawił. Czasem da się umówić z mechanikiem, żeby za sam reset wziął np. 30 zł (a nie np. 50 jak to zazwyczaj sobie liczą poza ASO za kompa) Bardzo proszę napisz, czy u Ciebie ostatecznie to pomoże.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/3/#findComment-168506 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Witam.Miałem wykasowane wszystkie błedy z kompa,odłaczyłem akumulator i niestety po 20 km kontrolka sie zapala i pojawia sie ten sam bład.Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/3/#findComment-168401 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Witam, To i ja się dołączę do grona ludzi, którzy narzekają problemy z 1.2 16V. U mnie objawy są podobne. Przy ciepłym silniku (co ciekawe przy porannym ruszaniu wszystko jest ok) corsa łapie przymulenie na jedynce i dwójce (obroty koło 2000). Trwa to gdzieś z sekundę, ale skutecznie wkurza zwłaszcza przy ruszaniu spod świateł. Jazda na wyższych biegach jest w porządku. Walcze z tym jakieś pół roku. Wymieniłem przepływomierz, sondę (zamiennik NTK), czyściłem EGR. Miałem wcześniej błąd P0136 ale po zmianie sondy już nie wyskakuje i jest skasowany. Dalszych pomysłów nie mam. No może silniczek krokowy, ale to jest od obrotów biegu jałowego, więc związku z objawami za bardzo nie widać. Pzdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/3/#findComment-166496 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yanaek Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 tak mi się zdaje, że tego, kto znajdzie ostateczne rozwiązanie tych problemów, to chyba na rękach będą nosić. dobrze że Ralfi już tyle błędów wyeliminowałeś, zaoszczędzi to pewnie wielu osobom niepotrzebnych prób. ja jeszcze dodam, mam wrażenie, że w tych momentach, jak auto jest skłonne do dławienia, to trochę ciężej chodzi pedał sprzęgła i ma znaczenie przy jakiej predkosci sie jedzie na jakim biegu, np jak ruszam z jedynki, to jesli uda mi sie jeszcze zanim calkiem puszcze sprzęgło, osiągnąć ok 20km/h, to wtedy nie ma tego efektu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/3/#findComment-164516 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Rozwiązania problemu nie ułatwia fakt, że komputer niczego nie wyrzuca. Z drugiej strony gdzieś czytałem, że Check zapala się dopiero w momencie, gdy jakaś część jest już porządnie uwalona. Mam głupie wrażenie, że oryginalny przepływomierz by tu dużo pomógł, ale na to mało kogo stać. Orientujecie się może czy można przez pomiar napięcia/oproności na pinach przy przepływce sprawdzić czy to ona dobrze działa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/3/#findComment-164435 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yanaek Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 być może tu jest rozwiązanie, post z forum corsaclub, wg. kolegi problem ustał: Ja miałem podobne objawy z szarpaniem na benzynie na niskich biegach. Wymieniłem filtr paliwa, przewody, świece i problem znikł.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/3/#findComment-162921 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Witam.Musze sie podzielic z Wami informacją ze uporałem sie z problemem.W moim przypadku problem tkwił w cewce zapłonowej kupiłem na allegro i po problemie.Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/3/#findComment-162919 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 W jaki sposób to zdiagnozowałeś?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/3/#findComment-162741 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Witam ponownie otóż dziś 4-ty mechanik (w ciągu pół roku byłem u trzech i każdy mówił co innego) w końcu zrobił co trzeba i uzdrowił silnik (Zabrze ul. 11 listopada 143 - jak kto potrzebuje wpisać w google) Okazało się, że jednak przepływomierz był walnięty, ale jednocześnie trzeba było "zaadoptować' go dla silnika. Mechanik mówił coś o ustawieniu na nowo mapy wtrysku (coś takiego - będę musiał zgłębić temat żebym wiedział dokładnie o co chodzi ). Szkoda tylko, że 570 zł na to poszło, ale i tak jestem zadowolony że auto jeździ jak trzeba. Poza tym 3 miechy gwarancji na robociznę (he he, ileż tej roboty tam było... ) i bodajże 1,5 roku na przepływkę. A przy okazji dziś miałem wrażenie, że auto jeździ jeszcze ciszej niż przed naprawą (do 120 km/h naprawdę przyjemnie). Po całej "zabawie" z tym wszystkim mnóstwo się dowiedziałem i sporo nauczyłem (więc nie poszło na marne) a najważniejsze wnioski nasuwają mi się takie: 1. Nie zawsze wystarczy tylko zmienić przepływomierz na sprawny, czasem trzeba również coś "pogrzebać" tech'em, aby nowa przepływka zaczęła spełniać swe zadanie. Wiem, bo podmieniałem u siebie wcześniej na sprawny, ale bez podłączania potem pod kompa i problem nie ustąpił. Może to dlatego, że miałem auto kupione z nieoryginalną przepływką a podmieniałem na własną rękę na oryginalną (i może to powodowało, że komputer sam nie potrafił się dostosować do sprawnej, oryginalnej przepływki) 2. Testy polegające na odłączeniu wszelkich możliwych czujników i jazda w trybie awaryjnym oraz podłączanie kolejnych czujników aż do wystąpienia diagnozowanej usterki są miarodajne. Sam tego doświadczyłem, powyżej jest opisane dokładnie jak testowałem. Gdybym tylko wiedział, że trzeba po wymianie przepływomierza pojechać na "adaptację" na kompie to bym już dawno temu rozwiązał problem. 3. Walnięty przepływomierz nie zawsze daje objaw świecącego się check engine'a przy około 4000 obr/min, czasem daje dokładnie takie objawy jak opisałem w tym wątku wcześniej. Co ciekawe mimo tychże kłopotów (przy uwalonym przepływomierzu) auto rozpędzało się na płaskim do prędkości podanej w instrukcji (czyli 165 km/h - wg nawigacji, licznikowe 175 km/h). Testowane tydzień temu na autostradzie wracając ze Zlotu - żeby nie było że piratuję po drogach W razie jakiś szczegółowych pytań proszę piszcie Tym, którzy włączyli się do dyskusji dziękuję gdyż każda opinia była dla mnie istotna. pozdrawiam poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19434-d%C5%82awienie-silnika-12-16v-x12xe/page/3/#findComment-159183 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.