Skocz do zawartości

astra g x17dtl


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu mam mały problem ze swoim silniczkiem. Pewnego pięknego dnia silnik zaczął strasznie hałasować, stracił moc i oczywiście zapalił się check. Pojechałem do znajomego na warsztat. Prace rozpoczeli od usunięcia usterek które popełnił poprzedni magik. Ustawili od nowa rozrząd i kąt wtrysku. Silniczek pracuje pieknie znacznie lepiej niż wcześniej. Czuć wyraźną zmianę podczas jazdy. Niestety jest parę mankamentów który pozostały dalej. Auto ciężko odpala – kręci więc to nie kwestia zasilania. Gdy już się je uda odpalić to praktycznie zawsze podczas jazdy zapala się błąd – zazwyczaj powyżej 2tys obrotów. Gaśnie dopiero wtedy kiedy auto jest chwile na postoju bądz gdy odpali się je ponownie. Są momenty ,że się nie zapala i auta pięknie lata. Po podłączeniu kompa wyskakuje błąd p1220 – program sugeruje problem z przepływką, pracą kąta wtrysku oraz EGR'em. Ten ostatni jest zaślepiony więc dla tego błąd. Co do kąta wtrysku to jest prawidłowo ustawiony bo tak to silnik nie pracowałby idealnie. Dodatkowo auto kopci. W dniu dzisiejszym dokonałem podmiany przepływki ( kolega użyczył swojej ) Zmiana nie przyniosła oczekiwanego pomyślnego rezultatu więc wygląda na pompę a raczej tłoczek w niej. Zmieniłem również filtry powietrza i paliwa. Co do samej pompy to niecałe dwa lata temu była ona regenerowana. Ma ktoś jakiś pomysł ? Z góry dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyyyy tego to nie mialem w swojej jeszcze ale jak kopci to uczepiłbym sie pompu albo ustwianie rozrządu to że ma dobrze ustawiony rozrząd to jest pwne (bo tam wałek rozrządu nie ma klina) więc może ma ustawione dobrze pompe wtryskowa z klawiaturą a wał jest przestawiony o jeden ząbek sprawdz to a co do przepływki to nie mam pojęcia ale przepływke miałes od tego samego modelu???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyyyy tego to nie mialem w swojej jeszcze ale jak kopci to uczepiłbym sie pompu albo ustwianie rozrządu to że ma dobrze ustawiony rozrząd to jest pwne (bo tam wałek rozrządu nie ma klina) więc może ma ustawione dobrze pompe wtryskowa z klawiaturą a wał jest przestawiony o jeden ząbek sprawdz to a co do przepływki to nie mam pojęcia ale przepływke miałes od tego samego modelu???

w spalinach czuc wyraznie olej to jest najgorsze ... przeplywka byla ta sama - sprawdzalem po numerach ... dzis przewod idacy z filtra do pompy podlaczylem do banki z paliwem - pompa ledwo ciagnie paliwo ... :mrgreen::mrgreen::beer: a paliwo idace z baku cofa sie ... gdy odpale auto i sciagne wezyk ktory laczy wtrysk 1 z 2 to paliwo ledwo z niego leci a powinno tryskac ... koncza mi sie pomysly

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz wynika, że pompa umiera lub zawalona syfem.

No i zaslepienie EGRa w tym modelu no no...

 

gdzies w necie znalazlem " panowie a jakie paliwko lejecie? tylko prawde powiedzcie

ja się męczyłem z P1220 dobre 3 miesiące

już była czarna rozpacz normalnie

objawy te same co piszecie - jak silnik jest na ciągu to wywala błąd, jak zdejmiesz noge z gazu to błąd znika, dasz gaz i znowu to samo

generalnie nie da sie jechać bo wyprzedzają cie Fiaty 126p, ŻENADA

8 na 9 mechaników u których byłem od razu chcieli mi robić pompe za 2 koła

ale tylko jeden zadał mi pytanie

"na czym jeździsz kolego?"

a no właśnie każdy kombinuje z paliwem jak może...

jak sobie z tym poradziłem?

wyjeździłem całe paliwko do mrugającej rezerwy i jeszcze troche, tak żeby wszystko wypalić

30 litrów diesla v-pover do baku + litr denaturatu (tak! denaturatu, żeby wyciągnął wode) i kita w rure

pełny zbiornik diesla v-power na shelu + cała buteleczka STP i najepiej długa ostra trasa (przekraczając obroty przy których występuje bład)

i po problemie

polecam takową kuracje zanim wydacie 2k PLN na "naprawe" dobrej pompy

 

ps. oczywiście kazdy przypadek moze być różny ale spróbować zawsze warto, u mnie pomogło, dwukrotnie miałem problem z P1220

280.000 km przejechane i nie zamierzam "naprawiać" pompy ... "

 

co o tym sadzicie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam

 

Lałem z "beczki" i paliła mi sie kontrolka silnika jak dodawałem gazu to gasła - nagminnie, zalałem zwykłe on z shella i problem ustąpił. Nie ma co oszczędzać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie lalem dziwnego ze tak powiem paliwa - zawsze shell ... pozatym u mnie przy dodaniu gazu problem nie znika ... dopiero jak stane na swiatlach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel ma viki B x20dth, też mu umarła, że nawet palić nie chciała.

Też chciał pompę zmieniać.

Ale znalazł magika-elektryka, który znalazł usterkę.

Jakiś przekaźnik pod maską, dość duży (chyba od pompy) miał wypalone styki, po wymianie jak ręką odjął.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności