Skocz do zawartości

Brak mocy po wycieciu katalizatora i ogromne spalanie


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous
lukasz_maly_6, sonda jest przed katalizatorem

 

 

Wiem ze jest przed :/ ale jest tez i za ???

 

[ Dodano: Pią Cze 26, 2009 14:46 ]

lukasz_maly_6, - a podaj symbol silnika

 

 

C18XEL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Przed katem jest ok. Kata zastapilem rura :/ jednak po tym co sie dzialo--> kompletny brak mocy i ogromne spalanie, kat wrocil na swoje miejsce ??? Jednak dlaczego skutkiem wyciecia kata bylo ogromne spalanie i brak mocy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem specem

ale zakladajac ze wszystko inne jest sprawne to logicznym jest ze to sama zamiana kata na rure. Brak sondy za katem w wiekszym stopniu eliminuje przyczynek elektryki

ja bym obstawial za 2 przypadkami:

1- dudnienia w rurze powstale po wycieciu kata moga powodawac zaklocenia w pracy silnika (poprzez zaklocanie procesu napelnia, oprozniania cylindrow)

2 - nieszczelnosci po wycieciu kata + w/w dudnienia moga wplywac na prace sondy przed katem,

 

w obydwu przypadkach problem jest czysto mechaniczny a wiec nie bedzie zadnego bledu w kompie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jednak dlaczego skutkiem wyciecia kata bylo ogromne spalanie i brak mocy?

Poniżej masz fragment artykułu z "auto-swiata."

Na pewno nie jest tak w każdym przypadku, ale w Twoim mogło.

. Wycinanie katalizatora To głupota! Nieprofesjonalny tuning wydechu ma wpływ na pracę sondy lambda. Gdy spaliny zbyt szybko opuszczają układ wydechowy, sonda nie osiąga temperatury roboczej, która wynosi ok. 800°C. Efekt może być więc odwrotny do zamierzonego! A jeśli w aucie za katalizatorem jest druga sonda, po wyjęciu go silnik przestawia się na tryb awaryjny! Rozpowszechnionym zabiegiem tuningowym jest też stosowanie strumienic w miejscu katalizatora. Wzrasta wtedy tylko hałas, bo katalizator to świetny tłumik. Jeśli po zamontowaniu strumienicy moc wzrośnie np. w przedziale 2-3 tys. obr./min, to spadnie w innym zakresie obrotów. Strumienice wymyślono do samolotów, gdzie silniki pracują w innym zakresie prędkości obrotowych. W aucie seryjnym się nie sprawdzają, bo silnik pracuje z różnymi prędkościami. Po wycięciu katalizatora pojawiają się też kłopoty z trwałością silnika, w którym może przegrzewać się głowica. Stąd już tylko krok do wypalenia uszczelki pod głowicą. Im nowszy samochód, tym gorzej reaguje ono na usunięcie katalizatora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności