Gość zibi Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 co to za goodyearki?Eagle Venturamniejsze opory toczenia to niestety mniejsza przyczepnosc,niby dlaczego?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 2 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 kicaj napisał/a: mniejsze opory toczenia to niestety mniejsza przyczepnosc, niby dlaczego? uproscilem sprawe, ale moze sie myle, stad tez ten watek - mowie o takiej samej oponie przenoszenie momentu jest poprzez tarcie a im guma mieksza tarcie dynamiczne jest mniejsze.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 ciekawe porównanie: http://forum.gery.pl/index.php?showtopic=105224   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 2 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 chyba glupoty pisalem w poprzednim poscie, jesli tak wybaczcie - musze to "przemyslec" i wszystko pozbierac, to sie odezwe w tym watku...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 ciekawe porównanie: http://forum.gery.pl/index.php?showtopic=105224 nie bardzo do mnie trafia,bo:mniejsza czy też węższa opona stawia mniejszy opór poprzez skrzynię silnikowi,a więc silnik pali mniej większa lub szersza opona stawi większy opór i silnik spali więcej nie mieszajmy do tego licznika takie rozważania mozemy prowadzić między tymi co mają kompa a propo deszczu:bieżnik kierunkowy szybciej odprowadzi wodę i przez to opór będzie mniejszy,czyli spalanie spadnie opona zwykła odprowadza wodę gorzej,więc pcha przed sobą ścianę wody i opór wzrasta a propo tarcia-weż jakiegoś Michelina Energy i byle co pchnij z równą siłą po gładkiej nawierzchni-daję głowę,że Michelin zakula się dalej to kwestia gumy i tajemnicy producenta(krzemionki i inne cuda) dla chętnych http://209.85.129.132/search?q=cache:Rn1v220GMrkJ:www.michelin.pl/pl/front/document.DocumentRepositoryServlet%3FcodeDocument%3D8144%26codeRepository%3DPOLOGNE%26codeRubrique%3Dmichelin+krzemionka+w+oponie&cd=5&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&client=firefox-a   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszek 398 Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 a propo tarcia-weż jakiegoś Michelina Energy i byle co pchnij z równą siłą po gładkiej nawierzchni-daję głowę,że Michelin zakula się dalej to kwestia gumy i tajemnicy producenta(krzemionki i inne cuda) Z mojego doświadczenia żadna inna opona nie zużywała się tak równo i tak wolno! jak Energy, nie wiem z czego Michelin robił te opony Niezniszczalne Te nowe modele z tej serii nie są pewnie już tak długowieczne....   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 ciekawe porównanie: http://forum.gery.pl/index.php?showtopic=105224 Błędne założenia: "trasa, jazda stałą predkością, spalanie samochodu 7 litrow/100km" dotyczące spalania, idąc tym tokiem rozumowania załóżmy opony z samochodu ciężarowego. Szersza opona to większa powierzchnia styku opony z asfaltem a co a tym idzie większe siły tarcia więc siła potrzebna do przesunięcia też musi być większa. Chyba że silnik spala taką samą ilość benzyny w całym zakresie obrotów w jakich pracuje i dodatkowo jego moc jest nieograniczona.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 tak ale wtedy traci przyczepnosc i od razu spalanie maleje mi chodzi o normalna jazde gdy przyczepnosc (sterowalnosc) jest zachowana Witam serdecznie. Wyganianie wody też potrzebuje energii w myśl reguły " nie ma nic za darmo"   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Zibi napisał, że podczas jazdy bez wiatru i po suchej nawierzchni komp pokazuje mu spalanie 4,6 L,a jeśli w koleinach jest woda to pokazuje ponad 6L. Nie neguję wartości jakie podał, ale czy różnica wynika z tej wody w koleinach, a nie z warunków atmosferycznych? Przecież gdy pada deszcz jest chłodniej, wietrzniej i występuje duża wilgotność powietrza. Mam ogromne wątpliwości, czy nawet najlepsze opony są w stanie tak obniżyć spalanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Nie neguję wartości jakie podał, ale czy różnica wynika z tej wody w koleinach, a nie z warunków atmosferycznych? Przecież gdy pada deszcz jest chłodniej, wietrzniej i występuje duża wilgotność powietrza. Mam ogromne wątpliwości, czy nawet najlepsze opony są w stanie tak obniżyć spalanie. nie pisałem,że padało i wiało,to była woda w koleinach po deszczuprosty test,jeden biegacz biegnie po suchym,a drugi po wodzie pod kostki-kto będzie musiał się więcej zmęczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.