Skocz do zawartości

Pojawiający się i znikający błąd - Astra 2.0DTL


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

Od jakiegoś czasu pojawił się dziwny objaw.

Po odpaleniu auta i przejechania ok 2 km pojawia sie błąd i auto przechodzi w tryb awaryjny (ogólnie znienawidzony check).

Czas jaki mija do zapalenia się kontrolki jest uwarunkowany temperaturą otoczenia (jak jest zimno to zapala się później). Rozumiałbym, że to po prostu info o ustrce. Ale tu pojawiają się dziwne objawy:

mianowicie, podczas przyśpieszania kontrolka gaśnie, tryb awaryjny sie wyłącza, turbo zaczyna pracować, auto jedzie normalnie kiedy tylko operuję gazem bardziej konkretnie. po uspokojeniu jazdy tryb awaryjny załącza się ponownie....

Czego może dotyczyć ten błąd?

Za podpowiedzi serdecznie dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21907-pojawiaj%C4%85cy-si%C4%99-i-znikaj%C4%85cy-b%C5%82%C4%85d-astra-20dtl/
Udostępnij na innych stronach

Musisz skończyć z emerycką jazdą ;)

Gaz, gaz i jeszcze raz gaz ;)

 

Gość Anonymous

Kolego zrób diagnostyke auta i dopiero zacznij myslec gdzie jest problem bo tak przyczyn moze byc wiele . ;) Pozdrawiam .

 

Gość Anonymous

tak jak companieros pisali wczesniej, jedz zrob diagnostyke silnika, moze to byc od podcisnienia, przepływki albo 100 innych rzeczy.

 

u mnie bylo odwrotnie, przy wyzszych obrotach pojawial sie check a diagnostyka pokazywala za kazdym razem inny bład. Po omacku doszedlem do przepływomierza że to jego wina (chociaz nie wyskakiwal na sczytaniu)

 

Gość Mariusz_760301

Ja w ciemno obstawiam układ EGRa, bo właśnie w ten sposób on działa tzn. jak silnik ma stabilne obciążenie to ta fran...a się otwiera by dopuścić spalin. A u Ciebie coś szwankuje i wywala błąd.

Wężyki, podciśnienie, elektroniczne zaworki, przepływka i zawór EGRa do sprawdzenia.

 

Oczywiście sczytaj ten błąd.

 

P.S Z tą emerycką jazdą to prawda - te dieselki tego nie lubią :?:

 

Przeplywka nie musi sywalic bledu. Jej padniecie nie zawsze powoduje brak absolutny jej pracy tylko na niewlasciwych jej parametrach czyli zamydlaniu sygnalow i podawanie ich niewlasciwych w stosunku do takich jakie powinny byc. Przeplywke sie sprawdza na aucie jadacym i pod obciazeniem i w calym zakresie obrotow( czyli jak normalnie jedziemy i w ciskamy pedal gazu do dechy i przyspieszamy).

 

DTH czy DTL maja turbiny z WG wie cim tak nie szkodzi jazda emerycka oczewiscie do granic rozsadku zeby nie zawaliło uklad wydechowy, turbine itp. Zreszta o silnik sie dba o doglada a nie jak tylko cos padnie to wtedy zagladamy.

 

Gość Anonymous

U mnie było to samo.

Polecam sprawdziś przewody podciśnieniowe bo lubią sie przecierac.

Sprawdź tez podcisnieniowy siłownik sterujacy klapkami w kolektorze dolotowym

( z prawej strony zaworu egr) w moim była pęknieta membrana i dokladnie takie same objawy były.

Mozna go sprawdzic w łatwy sposób: zasysasz powietrze przewodem podciśnieniowym i obserwujesz czy końcówka siłownika podnosi sie.

W serwisie kosztuje około 90, na szrocie za poł ceny dostaniesz

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności