Gość Anonymous Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Panowie Pomóżcie po zapaleniu zimnego silnika zapala się kontrolka EGR po dodaniu gazu gaśnie . Podczas jazdy na wyższych biegach po przekroczeniu 3000 obrotów zapala się ponownie i nie gaśnie przy czym nie traci mocy, dopiero po wyłączeniu silnika (silnik 2.0 DTL eko-tek)Może wiecie co jest zepsute !?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-135488 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Trzeba po kolei sprawdzić podzespoły układu EGRa. Było już opisywane - co i jak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-135435 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 zapala się kontrolka EGR Nie ma takiej kontrolki na szafie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-135415 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Witam serdecznie. Komputer bez czujników wie dużo. Po ustaleniu dawki paliwa sprawdza o ile wzrosła prękość kątowa silnika. Przy wyłączonym EGR silnik ma trochę twardszą pracę. Narazie nic nie ruszaj. Jak nawali całkiem to zauważysz. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-135356 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Gorzej jak to pompa vacuum i do tego dojdą jeszcze koszta wymiany serwa i wszystkich elektrozaworów. Trzeba sprawdzić co i jak - osprzęt sam się nie naprawi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-135344 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Panowie a co w tym złego że zaslepiłem EGR? Dodoam że silniczek odrazu lepeij zaczął pracować. Nie ma juz tych straszliwych drgań na biegu jałowym z którymi walczyłem ponad rok. Okazało się że zaślepienie pomogło. Nie dławi się i mogę teraz bez problemu ruszyć z piskiem. Oczywiście wywala check przy ok. 2000obr ale wolę to niż słaby roztrzęsiony motor. Czy jest jakies ryzyko związane z takim stanem. Wytłumaczy mi ktoś dlaczego przed zaslepieniem silnik nie równo pracował, sam zawór jest sprawny grzybek chowa się podłaczony do VAC, może ten elektrozawór juz sie wysłuzył?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-134089 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Zdemontowac EGR, zaslepiec jego miejsce tak by saliny nie szly juz w dolot a koektor dolotowy byl szczleny i nie lapal lewego powietrza. Sam egr przeczyscic i zosyawic podpiety niech sbie bedzie , tylko podwiesic go gdzies w komorze sielnikowej. Elektrozaworek sprzwdzic, ewentualnie przeczyscic go( przedmuchac powietrzem i zalac ropa i znowu przedmuchac. Ewentualnie podmienic z innymi elektorzaworkami. EGR jest tylko dla ochrony srodowiska takjak DPF, katalizatory itp rzeczy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-134061 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 A można coś zrobić Z tym chceck-em żeby go nie wywalało bo to od razu skutkuje słabymi osiągami. Można to jakoś wyłączyć na stałe? Ktoś chyba robił coś takiego. Redukcja i prze gazówka pomaga ale jak zaczynam jechać z jedną prędkością znów świeci. [ Dodano: Pon Paź 19, 2009 12:16 ] Panowie a jak powinien ten zawór sterować EGR-em tym mechanicznym(grzybek). U mnie to wygląda tak: zapalam samochód grzybek jest wysunięty dodaje gazu tak ok. 2000obr. grzybek wysunięty dopiero jak zdejmuje nogę z gazu i silnik schodzi z obrotów grzybek się chowa. Znów dodaje gazu grzybek wychodzi i jak schodzi z obrotów to znów się chowa i tak zostaje w pozycji w której spaliny trafiają do silnika. Wydaje mi się że zawór na biegu jałowym powinien odcinać dopływ spalin a u mnie jest inaczej. Dopiero kilkakrotne wciśnięcie hamulca powoduje że grzybek się wysuwa i odcina dopływ. Czyżby Vacu już padło a może ten zaworek sterujący. Panowie proszę o jakieś rady.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-133965 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość franek_152 Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Witam, Chciałbym troche odświeżyć temat zwiazany z EGR (elektroniczny) w silniku 2.0 dti. Mianowicie jakis czas temu czyściłem kolektor dolotowy i wykorzystując sytuację chciałęm również przeczyścić EGR niestety jest tak zapieczony że nie da się go wyciągnąc (macie może na to jakieś sposoby??). Jednak przez otwory troche go poczyściłem i było ok do teraz kiedy wyjechałem w trasę. Na autostardzie w pewnum momencie zaczeło strasznie mulić gorzej niż w trybie awaryjnym. Tryb awaryjny to bajka w porównaniu z tym stanem jaki jest u mnie. Okazało się ze po zdjęciu obudowy EGR od strony wtyczki, kółko które powinno się obracać i poruszać grzybkiem stoi twardo i nie da się nim poruszyć (jeśli silnik jest ciepły), natomiast jeśli jest zimny porusza sie idealnie do czasu kiedy znow sie nie nagrzeje. Czy wiecie co moze być tego przyczyną? Proszę o jakieś porady bo jak wszyscyy wiemy EGR do tanich nie należy i jeszcze te problemu z jego wyjęciem? Może ratunkeim jest emulator EGR jak w poniższym linku http://allegro.pl/emulator-zaworu-egr-opel-dti-y22dtr-y20dth-y22dth-i5806517003.html Liczę Panowie na pomoc Dzięki za każdą odpowiedź   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-636683 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 (edytowane) Ja bym sie uzbroił w cierpliwość i nic innego jak rozbieranie całego kolektora cie czeka.Chyba że dasz radę go wymoczyć bez. Edytowane 24 Maja 2016 przez adam1954 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-636685 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.