Skocz do zawartości

uszkodzony zawór EGR 2.0 dtl


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie :? Pomóżcie po zapaleniu zimnego silnika zapala się kontrolka EGR po dodaniu gazu gaśnie . Podczas jazdy na wyższych biegach po przekroczeniu 3000 obrotów zapala się ponownie i nie gaśnie przy czym nie traci mocy, dopiero po wyłączeniu silnika (silnik 2.0 DTL eko-tek)Może wiecie co jest zepsute !?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-135488
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam serdecznie. Komputer bez czujników wie dużo. Po ustaleniu dawki paliwa sprawdza o ile wzrosła prękość kątowa silnika. Przy wyłączonym EGR silnik ma trochę twardszą pracę. Narazie nic nie ruszaj. Jak nawali całkiem to zauważysz. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-135356
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Gorzej jak to pompa vacuum i do tego dojdą jeszcze koszta wymiany serwa i wszystkich elektrozaworów.

Trzeba sprawdzić co i jak - osprzęt sam się nie naprawi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-135344
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co w tym złego że zaslepiłem EGR? Dodoam że silniczek odrazu lepeij zaczął pracować. Nie ma juz tych straszliwych drgań na biegu jałowym z którymi walczyłem ponad rok. Okazało się że zaślepienie pomogło. Nie dławi się i mogę teraz bez problemu ruszyć z piskiem. Oczywiście wywala check przy ok. 2000obr ale wolę to niż słaby roztrzęsiony motor. Czy jest jakies ryzyko związane z takim stanem. Wytłumaczy mi ktoś dlaczego przed zaslepieniem silnik nie równo pracował, sam zawór jest sprawny grzybek chowa się podłaczony do VAC, może ten elektrozawór juz sie wysłuzył?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-134089
Udostępnij na innych stronach

Zdemontowac EGR, zaslepiec jego miejsce tak by saliny nie szly juz w dolot a koektor dolotowy byl szczleny i nie lapal lewego powietrza. Sam egr przeczyscic i zosyawic podpiety niech sbie bedzie , tylko podwiesic go gdzies w komorze sielnikowej. Elektrozaworek sprzwdzic, ewentualnie przeczyscic go( przedmuchac powietrzem i zalac ropa i znowu przedmuchac. Ewentualnie podmienic z innymi elektorzaworkami.

EGR jest tylko dla ochrony srodowiska takjak DPF, katalizatory itp rzeczy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-134061
Udostępnij na innych stronach

A można coś zrobić Z tym chceck-em żeby go nie wywalało bo to od razu skutkuje słabymi osiągami. Można to jakoś wyłączyć na stałe? Ktoś chyba robił coś takiego. Redukcja i prze gazówka pomaga ale jak zaczynam jechać z jedną prędkością znów świeci.

 

[ Dodano: Pon Paź 19, 2009 12:16 ]

Panowie a jak powinien ten zawór sterować EGR-em tym mechanicznym(grzybek). U mnie to wygląda tak: zapalam samochód grzybek jest wysunięty dodaje gazu tak ok. 2000obr. grzybek wysunięty dopiero jak zdejmuje nogę z gazu i silnik schodzi z obrotów grzybek się chowa. Znów dodaje gazu grzybek wychodzi i jak schodzi z obrotów to znów się chowa i tak zostaje w pozycji w której spaliny trafiają do silnika. Wydaje mi się że zawór na biegu jałowym powinien odcinać dopływ spalin a u mnie jest inaczej. Dopiero kilkakrotne wciśnięcie hamulca powoduje że grzybek się wysuwa i odcina dopływ. Czyżby Vacu już padło a może ten zaworek sterujący. Panowie proszę o jakieś rady.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-133965
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Gość franek_152

Witam,

 

Chciałbym troche odświeżyć temat zwiazany z EGR (elektroniczny) w silniku 2.0 dti. Mianowicie jakis czas temu czyściłem kolektor dolotowy i wykorzystując sytuację chciałęm również przeczyścić EGR niestety jest tak zapieczony że nie da się go wyciągnąc (macie może na to jakieś sposoby??). Jednak przez otwory troche go poczyściłem i było ok do teraz kiedy wyjechałem w trasę. Na autostardzie w pewnum momencie zaczeło strasznie mulić gorzej niż w trybie awaryjnym. Tryb awaryjny to bajka w porównaniu z tym stanem jaki jest u mnie. Okazało się ze po zdjęciu obudowy EGR od strony wtyczki, kółko które powinno się obracać i poruszać grzybkiem stoi twardo i nie da się nim poruszyć (jeśli silnik jest ciepły), natomiast jeśli jest zimny porusza sie idealnie do czasu kiedy znow sie nie nagrzeje. Czy wiecie co moze być tego przyczyną? Proszę o jakieś porady bo jak wszyscyy wiemy EGR do tanich nie należy i jeszcze te problemu z jego wyjęciem? Może ratunkeim jest emulator EGR jak w poniższym linku

http://allegro.pl/emulator-zaworu-egr-opel-dti-y22dtr-y20dth-y22dth-i5806517003.html

Liczę Panowie na pomoc

Dzięki za każdą odpowiedź

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-636683
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sie uzbroił w cierpliwość i nic innego jak rozbieranie całego kolektora cie czeka.Chyba że dasz radę go wymoczyć bez.

Edytowane przez adam1954
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22091-uszkodzony-zaw%C3%B3r-egr-20-dtl/page/3/#findComment-636685
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności