Skocz do zawartości

obejma wydechu przerdzewiała. obwiązać drutem?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

raczej nie jest aluminiowa i w fkach chyba nie ma czegos takiego

jezdziłem fka

... może już przed Tobą ktoś ją,,zdemontował'' - u mnie jest tzn. była, bo ja wyciągnąłem gdy zaczęło coś rzegotać - opadła na przerdzewiałych końcach i rezonowała na tłumiku ....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

kolega ArKos napisał

wpływu dziur wydechu na dane przekazywane przez lambdę a tym samym zużycie paliwa, zanieczyszczenie środowiska itp

podpisał sie pod tym jeszcze kolega Wojtek_K,

to ja w tym momencie bez zbędnego sarkazmu pytam w jaki to drastyczny sposób na pracę sondy lambda wpływaja dziury w tłumiku końcowym??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sondę lambda pewnie nie ma to większego wpływu, ale na ogólną "pracę" układu wydechowego owszem. Tworzą się rezonanse które nie pozostają bez wpływu na stan funkcjonowania całego wydechu. W skrócie jest to tak, że jeśli nie masz tyłu, to szybciej stracisz przód (który często jest droższy).

 

Ja się przekonałem na przykładzie poprzedniego auta czyli Peugeota 206, że łatanie łat jest kompletnie bez sensu. Swego czasu wyrwałem sobie cały wydech o studzienkę na budowie. Auto woziło worki z cementem i inne takie cuda, siedziało nisko, robole za wysoko założyli studzienkę i zerwałem cały układ, został sam kolektor wydechowy. A że grosza akurat w tej chwili wielkiego nie było a szybko trzeba było jeździć, to pojechałem z tym wszystkim do "mechanika" za dychę z wioski. Ten mi powyginał wieszaki w najrozmaitsze strony bo mu nie pasowały i potem rura środkowa biła o podłogę. Wspawał jeszcze jakieś łaty w podgnite miejsca, następni majstrowie nakładali kolejne warstwy, jak podliczyłem ile wydałem na to łatanie i składanie z 5 części jednej, to bym sobie chyba kupił cały wydech w kwasiaku. Kompletna bzdura jednym słowem. Na koniec i tak musiałem powstawiać wszystko nowe poza tłumikiem pośrednim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi rowniez swego czasu zrobiła sie dziura pod obejma w koncowym tłumiku. asterix przy schodzeniu z obrotów w okolicach 1700 miał taki basowy klang. ;( jezdziłęm tak z miesiac i nie zauwazyłem zmian w przyspieszeniu, spalaniu czy ogolnym zachowaniu auta. kupiłęm nowa obejme, tu gdzie była dziura podlażyłem blache, jezdziłem tak 1,5 roku i wymieniłem tłumik który wcale nie był przegnity czy przepalony w srodku. po prostu pod obejma był syf czy sól jakas i z tego ta dziura sie zrobiła. czasem mozna oszczedzic i przy niewielkiej awarii tego typu jakiś pomysłowy dobromir moze sobie coś wykminic.

i prosze nie jedźcie tak po artur_5 jakby chciał co najmniej głowice poxiliną lepić, albo tłoki na druty wiązać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc. Obejma wydechu przerdzewiała i wydech trochę osiadł(3cm jakoś, ale trzyma się na bokach tej obejmy). Zauważyłem to ponieważ odgłos czasem jest jak przy sportowym tłumiku(czasem).

Pod tą obejmą zauważyłem 2 dziury. Każda po około 2 na 2cm.

 

 

to napisał kolega...

 

tak więc "obrońco uciśnionych" wskaż mi, gdzie jest napisane, że o końcowy chodzi?

no chyba że przegapiłem, to przepraszam

 

w wypadku środkowego wpływ jest spory

lambda ma "rzadsze" spaliny z uwagi na szybsze i "lżejsze" uciekanie gazów z wydechu a co za tym idzie ECU wzbogaca mieszankę a co za tym idzie więcej pali

prostym dowodem na to są lekkie strzały w wydechu, kiedy masz dziurawy środkowy

ba, nawet strzela lekko jak końcowego wcale nie ma - oberwałem końcowy tłumik w trasie i wracałem bez niego, strzelało ładnie ale spalił litra więcej na 100km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ak więc "obrońco uciśnionych" wskaż mi, gdzie jest napisane, że o końcowy chodzi?

no chyba że przegapiłem, to przepraszam

no obejma to raczej jest na koncowym tłumiku, a srodkowy to sie na wieszakach trzyma, prawda??

 

w wypadku środkowego wpływ jest spory

lambda ma "rzadsze" spaliny z uwagi na szybsze i "lżejsze" uciekanie gazów z wydechu a co za tym idzie ECU wzbogaca mieszankę a co za tym idzie więcej pali

to lżejsze uciekanie gazów to o ciśnienie w wydechu chodzi?? a te rzadsze spaliny to ze wiecej tlenu maja w sobie czy jak?? nie rozumiem, mozesz bardziej wyjaśnić?

 

 

a co do tego tłumika, to jesli gosc za naprawe krzyknie 20 - 30 zł, to jak najbardziej oplaca sie nowy tłumik kupic ktory jednak posmiga dłuzej niz naprawiany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności