Gość Anonymous Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Witam mam od niedawna Kadetta z 91 roku na benzynie silnik 1.4 C14NZ i jest to moje pierwsze autko . Otóż od jakiegoś czasu zaczęły mi skakać obroty na jałowym biegu. Przeważnie dzieje się to kiedy silnik jest zimny, ale czasami nawet podczas jazdy obroty skaczą na jałowym nawet pod 2.5 tyś obrotów. Przeczytałem kilka podobnych tematów i sprawdziłem silniczek krokowy. Przeczyściłem go WD40 i przedmuchałem kompresorem ale nic nie dało. Musiałem go wyjmować 2x bo za pierwszym jak włożyłem to obroty były z kolei zbyt niskie ~500 i auto samo gasło. Natomiast jak już włożyłem za drugim razem wróciło do stanu przed czyszczeniem czyli te 2 tyś obrotów. Zastanowiła mnie 1 rzecz, otóż na tym krokowym miałem taki żółty nalot (na poniższym rysunku w miejscu które wskazuje strzałka) , którego nie dało się wyczyścić WD40, no chyba żebym papierem ściernym tam pogrzebał, ale co lepsze ten sam nalot miałem na tej grubej sprężynce od pedału gazu - tej która steruje otwarciem zaworu (zaraz obok silniczka krokowego). Kolejny problem - po włączeniu zapłonu nie świeci mi się kontrolka oleju, żarówkę sprawdziłem - jest OK, co teraz, mam jakieś przewody posprawdzać, czy wymienić czujnik? Następna rzecz - kiedy jechałem nim ponad 130 km/h (na autostradzie, żeby nie było ) zapalała się kontrolka silnika, po chwili gasła jak ciut zwalniałem i tak w kółko. Sczytałem błędy i jedynie miałem nr.13 czyli błąd z sondą Lambda, należy ja wymienić czy jakoś można sprawdzić? No i ostatnia rzecz. W ponad tydzień przejechałem około 1500 km. I olej miałem na wskaźniku mniej więcej w połowie min-max. po przejechaniu tego dystansu spadł do poziomu ciut poniżej minimum.Wycieków żadnych nie widać, uszczelka pod głowicą była podobno niedawno wymieniana, podobnie jak przewody świece i kopułka. Czy ten olej mógł zabrudzić świece, bo sprawdziłem niedawno i były bardzo brudne. Przeczyściłem je na razie WD40. Czy te problemy moje jakoś się ze sobą wiążą, jak można je naprawić jak najmniejszym wydatkiem pieniędzy - niestety portfel studenta nie jest zbyt obszerny Pozdrawiam serdecznie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23888-kilka-problem%C3%B3w-kadett-91/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 błąd z sondą Lambda, należy ja wymienić czy jakoś można sprawdzić? Dobrze byłoby podmienić na inną. sprawdziłem silniczek krokowy. Przeczyściłem go WD40 Może byc uszkodzony elektrycznie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23888-kilka-problem%C3%B3w-kadett-91/#findComment-138092 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 tej która steruje otwarciem zaworu (zaraz obok silniczka krokowego).rozwiń temat bo ten nalot to coś nie tegoa jak ten oring na silniczku jest dobry? nie ciągnie tam powietrza? mam jakieś przewody posprawdzać, czy wymienić czujnik?sprawdź czy końcówka jest dobrze założona jeśli tak to wymiana czujnika Czy ten olej mógł zabrudzić świece, bo sprawdziłem niedawno i były bardzo brudne.pewnie pierścienie i dla tego też jest zużycie oleju a świece czyści się szczotką stalową a nie pryska czymś tam a tak w ogóle to sprawdź czy są całe wężyki podciśnieniowe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23888-kilka-problem%C3%B3w-kadett-91/#findComment-138064 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 oring krokowego wydaje sie być OK, jak mam sprawdzić czy ciągnie powietrze? Sprężynka o której mówie znajduje sie w miejscu które wskazuje żółta strzałka Co do oleju to znajomy mi mówił że może to są jakies panewki ale nie za bardzo wiem o co chodzi :-/ Aha gdzie są te wężyki podciśnieniowe i jak je można sprawdzić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23888-kilka-problem%C3%B3w-kadett-91/#findComment-138025 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Co do oleju to znajomy mi mówił że może to są jakies panewkipanewki są na wale i nie będzie ciśnienia i klekotanie a masz świece zafajdane więc sądzę że to pierścienie(ale mogę się mylić) lecz na pewno to nie panewkia wężyki są dwa zaznaczone na zdjęciu i jeszcze dwa są od str. gdzie jest dolot i powrót paliwa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23888-kilka-problem%C3%B3w-kadett-91/#findComment-138010 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Możesz też dla zasady ściągnąć wężyk z EGR i zobaczyć jak silnik będzie się zachowywał bez niego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23888-kilka-problem%C3%B3w-kadett-91/#findComment-138009 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Świece bardzo lubią być pokryte takim twardym popiołem, jak puszczają uszczelniacze na zaworach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23888-kilka-problem%C3%B3w-kadett-91/#findComment-138003 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Z tego co przeczytałem na forum to w silnikach 14nz nie ma EGR. Jutro sprawdzę te wężyki podciśnienia. Andrzej_m55 na zdjęciu które tutaj dałeś widac bardzo dobrze tą sprężynkę o której mówie, która to wewnątrz jest pokryta tym żółtym nalotem (czerwona strzałka) tak jak i krokowy w środku, i czy moze to być przyczyną tych wysokich obrotów?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23888-kilka-problem%C3%B3w-kadett-91/#findComment-137997 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 musiała by być tulejka na prawdę mocno wyrobiona ale tak pomyślałem jeden z wężyków idzie do filtra węglowego i może on przy filtrze jest walnięty ( u mnie tak było). Czy może zdejmowałeś cały monowtrysk i uszczelka się uszkodziła no i zobacz to co mówi GrzECHO, jest specem od tego   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23888-kilka-problem%C3%B3w-kadett-91/#findComment-137966 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 jeden z wężyków idzie do filtra węglowego i może on przy filtrze jest walnięty ( u mnie tak było). Czy może zdejmowałeś cały monowtrysk i uszczelka się uszkodziła Gdzie jest ten wężyk? nie zdejmowałem monowtrysku. Byłem u mechanika i mówił że to normalne że ma wysokie obroty na zimnym bo ssanie się włącza i to nie ma absolutnie nic wspólnego z krokowym. Krokowy niby jakby był walnięty to wysokie obroty by były niezależnie od temperatury i "szalały by". On podejrzewa że winna jest sonda Lambda. Natomiast inny mi powiedział żebym przepustnice całą przeczyścił. Aha sprawdziłem krokowy tzn wyciągnąłem z gniazda i włączyłem zapłon i...działa, tzn rusza się, więc chyba jest OK, dodam tylko że robiłem to w ciągu dnia jak silnik nie był zupełnie zimny, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23888-kilka-problem%C3%B3w-kadett-91/#findComment-137927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.