Skocz do zawartości

Kilka problemów Kadett 91'


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam od niedawna Kadetta z 91 roku na benzynie silnik 1.4 C14NZ i jest to moje pierwsze autko :) . Otóż od jakiegoś czasu zaczęły mi skakać obroty na jałowym biegu. Przeważnie dzieje się to kiedy silnik jest zimny, ale czasami nawet podczas jazdy obroty skaczą na jałowym nawet pod 2.5 tyś obrotów. Przeczytałem kilka podobnych tematów i sprawdziłem silniczek krokowy. Przeczyściłem go WD40 i przedmuchałem kompresorem ale nic nie dało. Musiałem go wyjmować 2x bo za pierwszym jak włożyłem to obroty były z kolei zbyt niskie ~500 i auto samo gasło. Natomiast jak już włożyłem za drugim razem wróciło do stanu przed czyszczeniem czyli te 2 tyś obrotów. Zastanowiła mnie 1 rzecz, otóż na tym krokowym miałem taki żółty nalot (na poniższym rysunku w miejscu które wskazuje strzałka) , którego nie dało się wyczyścić WD40, no chyba żebym papierem ściernym tam pogrzebał, ale co lepsze ten sam nalot miałem na tej grubej sprężynce od pedału gazu - tej która steruje otwarciem zaworu (zaraz obok silniczka krokowego). Kolejny problem - po włączeniu zapłonu nie świeci mi się kontrolka oleju, żarówkę sprawdziłem - jest OK, co teraz, mam jakieś przewody posprawdzać, czy wymienić czujnik? Następna rzecz - kiedy jechałem nim ponad 130 km/h (na autostradzie, żeby nie było :beer:) zapalała się kontrolka silnika, po chwili gasła jak ciut zwalniałem i tak w kółko. Sczytałem błędy i jedynie miałem nr.13 czyli błąd z sondą Lambda, należy ja wymienić czy jakoś można sprawdzić? No i ostatnia rzecz. W ponad tydzień przejechałem około 1500 km. I olej miałem na wskaźniku mniej więcej w połowie min-max. po przejechaniu tego dystansu spadł do poziomu ciut poniżej minimum.Wycieków żadnych nie widać, uszczelka pod głowicą była podobno niedawno wymieniana, podobnie jak przewody świece i kopułka. Czy ten olej mógł zabrudzić świece, bo sprawdziłem niedawno i były bardzo brudne. Przeczyściłem je na razie WD40. Czy te problemy moje jakoś się ze sobą wiążą, jak można je naprawić jak najmniejszym wydatkiem pieniędzy - niestety portfel studenta nie jest zbyt obszerny :beer:

Pozdrawiam serdecznie

 

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd z sondą Lambda, należy ja wymienić czy jakoś można sprawdzić?

Dobrze byłoby podmienić na inną.

 

sprawdziłem silniczek krokowy. Przeczyściłem go WD40

Może byc uszkodzony elektrycznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

tej która steruje otwarciem zaworu (zaraz obok silniczka krokowego).

rozwiń temat bo ten nalot to coś nie tego

a jak ten oring na silniczku jest dobry? nie ciągnie tam powietrza?

 

mam jakieś przewody posprawdzać, czy wymienić czujnik?

sprawdź czy końcówka jest dobrze założona jeśli tak to wymiana czujnika

Czy ten olej mógł zabrudzić świece, bo sprawdziłem niedawno i były bardzo brudne.

pewnie pierścienie i dla tego też jest zużycie oleju

a świece czyści się szczotką stalową a nie pryska czymś tam

a tak w ogóle to sprawdź czy są całe wężyki podciśnieniowe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oring krokowego wydaje sie być OK, jak mam sprawdzić czy ciągnie powietrze? Sprężynka o której mówie znajduje sie w miejscu które wskazuje żółta strzałka Co do oleju to znajomy mi mówił że może to są jakies panewki ale nie za bardzo wiem o co chodzi :-/ Aha gdzie są te wężyki podciśnieniowe i jak je można sprawdzić?

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Co do oleju to znajomy mi mówił że może to są jakies panewki

panewki są na wale i nie będzie ciśnienia i klekotanie a masz świece zafajdane więc sądzę że to pierścienie(ale mogę się mylić) lecz na pewno to nie panewki

a wężyki są dwa zaznaczone na zdjęciu

Dołączona grafika

 

i jeszcze dwa są od str. gdzie jest dolot i powrót paliwa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co przeczytałem na forum to w silnikach 14nz nie ma EGR. Jutro sprawdzę te wężyki podciśnienia. Andrzej_m55 na zdjęciu które tutaj dałeś widac bardzo dobrze tą sprężynkę o której mówie, która to wewnątrz jest pokryta tym żółtym nalotem (czerwona strzałka) tak jak i krokowy w środku, i czy moze to być przyczyną tych wysokich obrotów?

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

musiała by być tulejka na prawdę mocno wyrobiona

ale tak pomyślałem jeden z wężyków idzie do filtra węglowego i może on przy filtrze jest walnięty ( u mnie tak było). Czy może zdejmowałeś cały monowtrysk i uszczelka się uszkodziła

no i zobacz to co mówi GrzECHO, jest specem od tego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden z wężyków idzie do filtra węglowego i może on przy filtrze jest walnięty ( u mnie tak było). Czy może zdejmowałeś cały monowtrysk i uszczelka się uszkodziła

 

Gdzie jest ten wężyk? nie zdejmowałem monowtrysku. Byłem u mechanika i mówił że to normalne że ma wysokie obroty na zimnym bo ssanie się włącza i to nie ma absolutnie nic wspólnego z krokowym. Krokowy niby jakby był walnięty to wysokie obroty by były niezależnie od temperatury i "szalały by". On podejrzewa że winna jest sonda Lambda. Natomiast inny mi powiedział żebym przepustnice całą przeczyścił. Aha sprawdziłem krokowy tzn wyciągnąłem z gniazda i włączyłem zapłon i...działa, tzn rusza się, więc chyba jest OK, dodam tylko że robiłem to w ciągu dnia jak silnik nie był zupełnie zimny, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności