Skocz do zawartości

Dłużej kręci zanim odpali - świece żarowe , czujnik temperat


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam, mam pytanie do użytkowników diesli - jak długo podgrzewają się wam świece żarowe na zimnym silniku, oczywiście w takie dni jak są obecnie (tempereatura ok 20 C), a także od czego to zależy. podgrzewanie świec i czy np. wymieniając jakiś czujnik jetem wstanie mieć podgrzewania przy każdorazowym uruchomieniu silnika. Ostatnio u siebie(zafira 2.0 DTI 167 tys. ) zauważyłe że nie włącza się podgrzewanie świec i mam wtedy problemy z odpaleniem (rozrusznik musi kręcic ze 3s i na dwa razy), Przeważnie jak miałem okazję jeździć dislami to podgrzewanie było za każdym razem przy włączaniu kluczyka. Boję się że czy przypadkiem nie zbliża się czas mojej pompy, tak słynnej w tych postach.

Proszę o odpowiedź jeżeli ktoś wie od czego to zależy.

 

pozdrawiam

zmartwiony

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous
Gstan, świece podgrzewają się poniżej 74 stopni chodź nie zawsze bo zależy od temperatury silnika.A przyczyną z odpaleniem może byc nie tylko pompa o której wspomniałeś ale także np zły kąt zapłonu lub uszkodzona świeca....ale gdybyś miał uszkodzoną to przy zimnym silniku zapalał by się check engine....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odnosnie odpowietrzania ukladu paliwa w DTH. Bylem niedawno w warsztacie samochodowym polecanym na forum, powiedziano mi tam ze jak jest paliwo spuszczone z calego ukladu to faktycznie lepiej odpowietrzyc pompka niz krecic rozrusznikiem ale jak byla tylko wymiana filtra i dobrze to bylo zrobione tzn. zalany do pelna filtr to po zapaleniu uklad sam sie odpowietrzy. A sprawa grzania swiec wyglada tak ze ponoc trzeba poprostu zmienic soft na nowszy w ktorym jest zmieniona temperatura kiedy maja grzac swiece i grzeja nawet jak jest cieplej.Pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam. U mnie na pewno te świece nie dają do pieca kiedy trzeba i wtedy kilka sekund trzeba pokręcić. Bo jak jest całkiem zimno, zapalą się świece i w sekundzie pali. Próbowałem sposobu z odpięciem czujnika temperatury i wtedy też super pali. Czyli ewidentnie nie jest zapowitrzony tylko ten procesor ma soft do bani. Musze podjechać do serwisu sprawdzić to.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam z rocznika 1998 i stary soft i grzanie swieczek jest cos blisko zera stopni a pali spokojnie bez grzania do okolo -3-4 stopni. Poprostu wsiadam i przekrecam odrazu na rozrusznik. Moze to wina cofajacego sie paliwa albo wtryskow. Ojciec kiedys w swoim zmienial wtryski i pali od kopa a zmienialismy w zimie wiec bylo czuc roznice.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Widzę, że palenie silników dth to juz problem ogólno narodowy. Mam pytanie gdzie jest czujnik temperatury który daje sygnał na komputer. Spróbuje zrobic u siebie numer z odłączneim i zobacze jak bedzie palił. Z góry dzieki za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Odłączenie wtyki z czujnika temperatury daje sygnał do zapalenia świec żarowych, po odpaleniu silnika musisz szybko założyć wtykę na czujnik bo załączą się wentylatory i zapali się bład silnika. Odkręcić trzeba plastikową osłonkę na silniku i pod lewą ręką będzie czujnik z kabelkiem i wtyką, którą trzeba małym śrubokrętem odbezpieczyć i ściągnąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzięki za wskazówki. Teraz tylko trzeba wyczuc dobry moment na sprawdzenie czyli taki, że silnik prawie wystygł ale po włączeniu zapłonu nie grzeje świec. Normalnie oznacza to kilka sekund heblowania (o boże jak mnie to wkurza :D ), a jestem ciekaw co będzie po odłaczeniu czujnik czy zagrzeje świece czy nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdzcie sobie naforum VU tam kolega se@l robil rtakie obejscie dla silnikow diesla 2.0 zeby grzaly swieczki nawet w pusowych temp. Chodzilo wlasnie o oszukanie tego kompa i ponoc sie elegancko sprawdza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Panowie posiadam astre II G z silnikiem X20DTL i mam ten sam problem, silnik po nocnym postoju rano ciężko pali. Mechanik powiedział że mam zużyte uszczelniacze wtrysków. Czytałem na ten temat i kilku użytkowników po wymianie tychże uszczelniaczy pożegnało się z tym problemem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności